معرفی تفلیس و جاذبه های گردشگری آن

گردشگری امیری 06 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 11 دقیقه

تفلیس، پایتخت گرجستان، شهری زیبا و تاریخی است که هر ساله میزبان گردشگران مختلفی از جمله سرزمین ما، ایران است. این شهر تاریخی چند صد ساله دارد و می توان بناهای تاریخی با معماری شگفت انگیزی در آن مشاهده کرد. از آنجایی که در مسیر جاده تاریخی ابریشم قرار داشته، از نظر سیاسی و تجاری نقطه ای مهم برای اتصال اروپا به آسیا بوده است. به همین سبب، می توان آثار تاریخی مختلفی از فرهنگی های شرق و غرب را در آن مشاهده کرد.

نزدیکی آن به کوه های قفقاز باعث شده تا طبیعتی بی نظیر داشته باشید. طبیعتی که در هر فصل رنگی تازه می گیرد و تصویری زیبا می سازد و گردشگران را محو خود می کند. جاذبه های گردشگری تفلیس بسیار هستند. از دریاچه های پر آب گرفته تا پارک های جنگلی که می توانید در آنها پیاده روی کنید.

شهر باستانی تفلیس که با مدرنیته ترکیب شده است، جاذبه های گردشگری متنوعی دارد. در اینجا تنها به برخی از آنها اشاره ای خواهیم داشت:

  • شهر قدیمی: دارای بافت تاریخی و فرهنگی غنی که در آن حمام های تفلیس، دژ ناریکلا، کلیسای متخی و پل صلح قرار گرفته اند.
  • مجسمه مادر: نماد شهر تفلیس که از بالای تپه به شهر نگاه می کند.
  • دریاچه لاکپشت: منطقه ای طبیعی و آرام با منظره های خیره کننده.
  • موزه ملی گرجستان: می توانید نمونه های باستان شن

میزان زمانی که صرف بازدید می شود به علاقه و برنامه شما بستگی دارد. البته، اگر با تور همراه شوید طبق برنامه ای منظم پیش خواهید رفت. امّا به طور کل می توان گفت برای دیدن برخی از جاذبه های مهم مانند دژ ناریکلا، حمام های تفلیس و موزه ملی گرجستان حداقل یک روز زمان لازم است. اگر می خواهید از مناظر زیبا و فضای شاد شهر لذت ببرید باید بیشتر از یک روز آنجا بمانید.

برای هر جاذبه نیز ساعات بازدید متفاوت است. برای مثال موزه ملی گرجستان از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر در ماه های فوریه تا مارس، از ساعت 9 صبح تا 8 بعد از ظهر در ماه های آوریل تا اوت و از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر در ماه سپتامبر باز خواهد بود. پس، اگر به تنهایی قصد سفر دارید قبل از رفتن به هر جاذبه بهتر است ساعات بازدید را بررسی کنید. ویژگی مثبت تور آن است که این کار را برای شما انجام می دهد و برنامه ریزی دقیقی خواهید داشت.

مزایا و معایب تور زمینی تفلیس با اتوبوس

تور تفلیس با اتوبوس یکی از روش های ارزان و محبوب برای دیدن این شهر به شمار می رود. امّا مانند هر روش یا سفر دیگری مزایا و معایب خود را دارد. برخی از مزایای سفر زمینی با اتوبوس به تفلیس عبارتند از:

  • هزینه پایین تر نسبت به هواپیما
  • امکان دیدن جاذیه های گردشگری و مناظر زیبا در مسیر سفر
  • امکان توقف در کشورهای مجاور مانند آذربایجان و ارمنستان
  • بدون نیاز به ویزا برای ورود به گرجستان

امّا برخی از معایب سفر زمینی با اتوبوس به تفلیس را نیز به طور خلاصه بیان می کنیم:

  • طولانی بودن مدت سفر (حدود 24 تا 30 ساعت در راه هستید)
  • خستگی و رنجش بدن به دلیل نشستن طولانی مدت در اتوبوس
  • محدود بودن حق بار و چمدان
  • ناراحتی از جمع یا مسائل بهداشتی و رفاهی در برخی اتوبوس ها

پس قبل از خرید حتما همه جوانب سفر را مورد بررسی قرار دهید. شاید سفر با اتوبوس برای افرادی که تعطیلات کوتاه مدتی دارند و نمی توانند زمان زیادی را صرف سفر کنند مناسب نباشند. برخی از افراد نیز به دلیل مشکلات کمردرد و زانو شاید نتوانند مدت طولانی بنشینند.

هر چند، اتوبوس های VIP دارای صندلی های راحت و با فاصله ای مناسب هستند و امکاناتی مانند شارژر و پریز برق در اختیار مسافران قرار می دهند. اگر دوست دارید به صورت گروهی سفر کرده و از این امکانات استفاده کنید، تور تفلیس با اتوبوس برای شما مناسب خواهد بود.

نحوه رزرو و قیمت تور تفلیس با اتوبوس

قیمت تور تفلیس با اتوبوس به زمان سفر، مدت اقامت، نوع هتل و خدمات ارائه شده وابسته است. امّا به طور متوسط می توان گفت که قیمت تور در حدود 8 تا 15 میلیون تومان می تواند باشد.

در این بین اگر به دنبال هتل های لوکس 5 ستاره باشید باید هزینه بیشتری بپردازید. در مقابل انتخاب هتل های سه ستاره معمولی هزینه کمتری را به همراه خواهد داشت. هر چند تور تفلیس به نسبت دیگر مقاصد سفر، هزینه و بودجه کمتری می خواهد. هزینه بلیت اتوبوس را نیز باید در نظر بگیرید. از آنجایی که تور از اتوبوس های VIP با کیفیت و مجهز استفاده می کند، هزینه آن نسبت به اتوبوس های معمولی کمی بیشتر است. با انتخاب این اتوبوس ها سفر راحت خود را تضمین خواهید کرد.

تور از تهران، در دو ترمینال بیهقی و آزادی آغاز می شود. البته اگر در شهر تبریز باشید می توانید با هماهنگی های لازم از همان نقطه سوار شوید.

جهت رزرو و ثبت نام با مشاوران تور تفلیس در تماس باشید. اطلاعات لازم در زمینه هتل مد نظر، تعداد روزهای اقامت و زمان سفر خود را بیان کرده و اسکن صفحه اول گذرنامه خود را جهت ارائه آماده نمایید. در هر مرحله اگر با سوالی رو به رو شدید، مشاوران شما را راهنمایی خواهند کرد.

نکات مهم قبل و حین سفر به تفلیس

پیش از سفر باید چند نکته مهم را بدانید. با رعایت این نکات سفری بی خطر و راحت خواهید داشت.

  • برای ورود به گرجستان به تاییدیه و گواهی واکسن نیاز خواهید داشت. باید در 72 ساعت گذشته تست کرونای شما منفی باشد.
  • زبان رسمی کشور گرجی است، البته بسیاری افراد به انگلیسی صحبت می کنند امّا اگر نتوانستید ارتباط برقرار کنید حتما از تورلیدر کمک بخواهید.
  • اشاره کردیم برای دیدن جاذبه های مختلف برنامه ریزی کنید. به خصوص اگر می خواهد در زمان های خارج از تور مکانی سر بزنید.
  • مقداری بودجه برای خرید و حمل و نقل درون شهر کنار بگذارید.
  • مدارک و کیف پول خود را در جایی امن نگه دارید. از گم شدن گذرنامه جلوگیری کنید.
  • برای تماس با خانواده یا دوستان در طول سفر سیم کارت کشور گرجستان را تهیه کنید یا می توانید از وای فای رایگان هتل استفاده نمایید.
  • برای تبدیل پول حتما به صرافی ها رسمی و معتبر مراجعه کنید.
  • در صورت بروز هر مشکل پزشکی، ابتدا با تورلیدر مطرح کرده و به بیمارستان های معتبر شهر مراجعه نمایید.
  • اگر قصد خرید محصولات محلی را دارید حتما به بازار دیباجی، بازار دوبی و بازار گجا سر بزنید.

بهترین زمان برای سفر به تفلیس

آنچه بهترین زمان را مشخص می کند سلیقه و زمان بندی شما است. امّا به طور کل، بهار و تابستان به خصوص ماه های اردیبهشت تا مرداد بهترین فصل ها برای سفر به تفلیس هستند. در این ماه ها هوا معتدل و بارندگی دلپذیر است در نتیجه می توانید از بازدید جاذبه های طبیعی و تاریخی شهر لذت ببرید. اگر قصد خرید و گشت و گذار در بازارهای تفلیس را دارید، ماه نوامبر بهترین زمان است چرا که قیمت ها، در این ماه کمتر هستند. امیدواریم با همراهی تور تفلیس با اتوبوس سفری خوش و جذاب را تجربه کنید.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW