جاهای دیدنی تور دبی

گردشگری امیری 10 آبان ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 16 دقیقه

اگر دوست دارید به شهری سفر کنید که مدرنیته و سنت در آن ترکیب شده اند، دبی را به شما پیشنهاد می کنیم. در تور دبی از مکان های دیدنی زیادی بازدید خواهید کرد. از برج های بلند گرفته تا بازارهای قدیمی، دبی برای هر علاقه ای چیزی برای ارائه دارد. شهر پر شده از مکان های تفریحی، مراکز خرید جهانی و بناهای بی نظیری که در خاطره شما خواهند ماند. برای سفر بعدی شما فهرستی از جاهای دیدنی تور دبی آماده کرده ایم. امیدواریم با تور همراه شده و سفری دلچسب را تجربه کنید.

برج خلیفه

از جاهای دیدنی تور دبی، برج خلیفه است. یک آسمان خراش به ارتفاع 829.8 متر مربع که به افتخار رئیس امارات همسایه ابوظبی، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان نامگذاری شده است. هر شب سال نو میلادی، مردم در مرکز شهر دبی و اطراف آن جمع می شوند تا آتش بازی و نمایش لیزری تماشای برج خلیقه را تماشا کنند. داخل برج از بخش های مختلفی قرار دارد، چرا که ساختمانی با کاربری های مختلف است. هم امکانات مسکونی و تجاری دارد و هم بخشی از آن هتل و مکان های تفریحی است. برخی از مکان های جالبی که در برج خلیقه می توانید ببینید:

  • عرشه تماشایی در طبقه 124 می توانید مناظر زیبای صحرا و شهر را تماشا کنید.
  • سالن استراحت در طبقه 148 که بالاترین سکوی دیدی در جهان با 555 متر مربع ارتفاع است.
  • فواره های دبی که در پایین برج قرار گرفته اند و آبنمایی است که توسط مهندسان حرفه ای طراحی شده.
  • هتل آرمانی در طبقه 11 که توسط خود جورجیو آرمانی طراحی شده است.

پارک موزه AYA Universe

یک پارک تفریحی هیجان انگیز و تعاملی که در Wafi City Mall قرار دارد. در فضای 3716  متر مربعی 12 اتاق تعاملی قرار گرفته که می توانید تلفیق هنر و فناوری را تماشا کنید. در میان این فضای زیبای چرخی بزنید، بازی کنید و در حین کاوش رویاپردازی کنید. مضامین مختلفی مانند ابرفضا، باغ های نور، رصد خانه و بسیار موارد دیگر را در اینجا پیدا خواهید کرد.

جزیره های نخلی دبی

در سواحل دبی می توانید جزیره های مصنوعی زیادی را ببینید. نخل جمیرا، جزیره دیره و نخل جبل علی سه جزیره مصنوعی هست که توسط شرکت Nakheel Properties، که توسعه دهنده املاک و مستغلات است، ساخته شده اند. مکان های جالب و دیدنی جزیره نخل:

آتلانتیس، پالم، هتل و استراحتگاهای مجللی که دارای آکواریوم، پارک آبی و خلیج دلفین ها می شود.

پیاده روی در پالم جمیرا، یک پیاده روی 11 کیلومتری که می توانید مناظر زیبای خلیج فارس و افق دبی را تماشا کنید.

رستوران پالم که گردشگران را دعوت می کند تا در کنار بزرگترین نمایش فواره جهان، به صرف غذاهای خوشمزه مشغول شوند.

مرکز خرید نخیل، مجتمعی تجاری و تفریحی است که در آن بیش از 300 فروشگاه، سینما و یک باغ پشت بام در آن وجود دارد. 

دهکده جهانی دبی

در جاهای دیدنی تور دبی به دهکده جهانی می رسیم. یک مقصد فرهنگی و تفریحی که از سراسر دنیا در آن غرفه دارند. دهکده جهانی دبی در جاده شیخ محمد بن زیاد قرار گرفته و از اکتبر تا آوریل هر سال فعال است. بزرگتین پارک تفریحی و سرگرمی خانوادگی بین المللی منطقه است که مساحت کل آن به بیش از 15 میلیون متر مربع می رسد.

در دهکده جهانی چه کارهای می توان انجام داد؟ دیدنی های این منقطه گردشگری چیست؟

  • بازدید از نمایش ها و رویداد های زنده مانند رژه و آتش بازی
  • غرفه های محصولات صنایع دستی کشورهای مختلف
  • غذاها و خوراکی های متنوع از کشورهای دنیا
  • شهربازی برای تمام سنین
  • بازدید از موزه Ripley’s Believe It or Not! که دیدنی های عجیب دنیا در آن گردآوری شده است

موزه آینده

از مکان های مدرنی که در تور دبی از آن دیدن خواهید کرد، موزه آینده است. جایی که ایدئولوژی های نوآورانه و آینده نگر را مشاهده خواهید کرد. این موزه توسط بنیاد آینده دبی تاسیس شده و سازه ای بدون ستون است که 77 متر ارتفاع دارد. نماد فولادی ضد زنگ آن با خط عربی تزئین شده است. در موزه می توانید از موارد زیر بازدید کنید:

  • تغییرات جامعه در دهه های آینده و تکامل علم و فناوری را ببینید.
  • از نمایشگاه تعاملی دیدن کرده و در چالش های خلاقانه شرکت کنید.
  • با تور دبی همراه شوید تا در کارگاه ها و رویداد های تخصصی حضور داشته باشید.
  • پای سخن کارشناسان و مبتکرانی که بینش خود را به اشتراک می گذارند، بنشینید.

قاب دبی

از مکان های دیدنی در دبی باید به قاب اشاره کنیم. رصد خانه، موزه و بنای تاریخی که در پارک زیبل دبی واقع شده و با ارتفاع 150.24 متر و عرض 95.53 متر، بزرگترین قابل جهان است. در بخش بالای آن می توانید بر کف شیشه ای آن قدم گذاشته و مناظر چشمگیر دبی قدیم و جدید را تماشا کنید. در موزه اطلاعات جالبی درباره شکل گیری دبی از ابتدا گفته می شود. تنوع فرهنگی دبی را در گالری قاب دبی تماشا کنید.

گشت کویر

یکی از بخش های هیجان انگیز تور دبی گشت کویر یا سافاری در صحرا است. فعالیتی محبوب که زیبایی و فرهنگ صحرای عربستان را به گردشگران نشان می دهد. گشت های صحرایی را می توان در عصر یا شب انجام داد. برخی از سافاری ها نیز به صورت خصوصی انجام می شوند. از تپه های شنی سوار بر شتر یا ماشین های مخصوص لذت ببرید و به تماشا غروب خورشید بپردازید. تورهای شبانه بهترین زمان برای دیدن ستارگان درخشان در آسمان صحرا هستند. غذاهای خوشمزه در اردوگاه های سنتی بادیه نشینان بخشی از این سفر خواهد بود. آداب و رسوم و صنایع دستی محلی مانند نقاشی حنا، شاهین و قلیان کشیدن را تجربه خواهید کرد. 

آکواریوم و دنیای زیر آب

جاذبه ای در سطح جهان که گردشگران و محققان را به خود جلب کرده است. تنوع و زیبایی گونه های آبزی در این آکواریوم بسیار است. در مخزن 10 میلیون لیتری بیش از 400 کوسه شامل کوسه های ببری شنی و هامورهای غول پیکر دیده می شود. سه منطقه زیست محیطی در بخش باغش وحش دنیای زیر آب وجود دارد: جنگل بارانی، ساحل راکی و اقیانوس. فعالیت هایی مانند غواصی در قفس در میان کوسه ها، قایق سواری با کف شیشه ای را در این آکواریوم تجربه خواهید کرد.

برج ال عرب

هتل مجللی که در جزیره ای مصنوعی در سواحل دبی قرار گرفته است. یکی از بلندترین هتل های جهان است که ارتفاع آن به 321 متر می رسد. طرح بادبانی شکل آن دیدنی است. داخل هتل 202 سوئیت مجلل وجود دارد که مناظر خیره کننده ای از افق دبی را نمایش می دهد. 9 رستوران معروف در این برج وجود دارند که انواع غذاهای عربی، آسیایی و اروپایی را سرو می کنند. در ساحل خصوصی هتل، استخر بی نهایت وجود دارد و در کنار تمامی این ویژگی های مجلل خدماتی مانند انتقال با هلیکوپتر، راننده رولز رویس و پیشخدمت شخصی نیز بخش از هتل به حساب می آیند.

پارک بالیوود

اگر از علاقمندان فیلم های هندی هستید، این پارک را از دست ندهید. زرق و برق فیلم های هندی را می توان در این پارک مشاهده کرد. بخشی از پارک شامل سواری های جالب می شود که براساس فیلم های محبوب بالیوود مانند شلعه، کریش، لاگان ساخته شده اند. موسیقی زنده، غذاهای لذیذ و صنایع و لباس های مختلف هندی در این پارک وجود دارند. کافه های جامبو، اسپایسی دابا و بالیوود سوق در میان گردشگرانی که به این پارک می آیند، بسیار محبوب اند. شاید بخواهید یک سوغاتی هندی از دبی بخرید!

فهرست جاهای دیدنی دبی بسیار بلند است. زمانی که با تور دبی همراه شوید برنامه ریزی مشخصی به شما ارائه می شود تا از بخش های جذاب و دیدنی شهر بازدید کنید. در طول سفر شما را همراهی خواهیم کرد تا بدون دردسر و به راحتی در هتل دلخواه خود اقامت کرده و با زمان بندی صحیح از مکان های اصلی شهر دیدن کنید.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW