برترین مراکز خرید در شهر وان ترکیه

گردشگری امیری 22 آبان ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

شهر وان یکی از زیبا ترین شهر های ترکیه است، هرچند که به نوعی یک جور گوهر ناشناخته صنعت گردشگری ترکیه است.

این شهر چیز های زیادی دارد که تقریبا نیاز های هر گردش طبیعت دوستی را براورده میکنند، از دیاچه و طبیعت سرسبز، تا باغ های گل لاله.

البته این تنها چیز هایی نیستند که در این شهر پیدا میشوند، قلعه های بسیاری از تمدن بر باد رفته اوراتو در این شهر وجود دارند، قلعه هایی که گذر زمان خیلی با آنها مهربان نبوده است.

سیوان دشت آریا مجری مستقیم تور زمینی وان با اتوبوس است.

یکی از سنت های نیکوی ایرانی ها رسم اوردن سوغاتی است، رسمی که بسیاری از ما در دوران کودکی به اندازه گرفتن عیدی دوستش داشتیم، به خصوص اگر اعضای خانواده ام همگی اهل سفر بودند.

بنابراین احتمالا گذر شما به بازار های شهر وان هم می افتد، متاسفانه این شهر بازار و فروشگاه های خیلی زیادی ندارد، اما همین تعداد اندک فروشگاه ها هم به قدری غنی هستند که مطمئن باشید قرار نیست دست خالی بازگردید.

مرکز خرید ای وی ام

این مرکز خرید در سال 2014 ساخته و افتتاح شد و  در کوتاه ترین زمان ممکن به مشهور ترین فروشگاه شهر تبدیل شد، هرچه نباشد در بسیاری از موقع بزرگترین همان بهترین است!

این مرکز نزدیک به دویست فروشگاه مختلف دارد که تمامی نیاز های شما را براورده میکند، حتی اگر بخواهید یخچال و تلوزیون خریداری کنید که خب کمتر پیش میاید.

علاوه بر این در نقطه نسبتا خوش مسیری قرار دارد، هرچند ساعت کاری این فروشگاه فقط دوازده ساعت است که کمتر از برخی فروشگاه های دیگر است، اما با توجه به اینکه جزو معدود مکان های وان است که اجناس اصل در ان به فروش میرسند، ارزش را دارد.

مرکز خرید تورکواز وان

این مرکز خرید نه در زیبایی، نه در اندازه و نه در تضمین کیفیت به پای مورد قبلی لیست ما نمیرسد، اما یک برگ برنده اساسی دارد که پنهان هم نشده است.

متاسفانه شاید بخاطر دور تر و کوچک تر شهر وان نسبت به دیگر شهر های ترکیه باشد، اما عموم فروشگاه های این شهر به قول ما ایرانی ها گران فروش هستند.

اما این پاساژ از نظر قیمت ها چندین پله از دیگر فروشگاه ها بهتر است و در نتیجه این قیمت های کم در کنار کیفیت قابل قبول، رشد سریعی داشته است.

چندین رستوران و کفی شاپ هم در این فروشگاه قرار دارد که تنوع غذایی آن ها نسبت به شهری مثل وان بسیار قابل قبول است.

مرکز خرید وان

این بازار شما را به یاد بازار بزرگ همین اصفهان خودمان می اندازد.

مرکز خرید وان قدیمی ترین مرکز خرید این شهر است که بافت کاملا سنتی خود را حفظ کرده است که این بافت سنتی برای اکثر گردشگرانی که از مراکز خرید بزرگ و شلوغ خسته شده اند بسیار مناسب است.

دکه های بسیار زیادی در این بازار وجود دارد که خوراکی های مختلف را به گردشگران و مشتریان میفروشند، گرچه این دکه ها جای رستوران را نمیگیرند اما چشیدن طمع غذا های خیابانی چیزی است که هرکسی در زندگی چندباری هوس میکند.

این کلیشه که گردشگران افراد بسیار پولداری هستند در این بازار کمی غالب تر است، به همین خاطر ممکن است برای کسی که مشخص است ترک نیست جای چندان مناسبی برای پس انداز پول نیست.

زیرا هم قیمت ها گران است، هم مجبورید به شاگرد هر مغازه مبلغی را به عنوان انعام بدهید.

مرکز خرید ایدین پریهام

از نظر اندازه این فروشگاه رتبه دوم را در شهر وان از ان خود میکند.

تعداد مغازه های این فروشگاه کمی کمتر از مرکز ای وی ام است، اما فروش برند فیک تقریبا صفر است، پس خیال شما از اینکه نکند سرتان کلاه برود کاملا راحت است.

هرچند از نظر زیبایی این فروشگاه رتبه اول شهر وان ترکیه را دارد، سالن های هال بزرگ به همراه نورافشانی های جالب توجه این مرکز را از نظر زیبایی جلوتر میاندازد.

همانند دیگر مراکز خرید بزرگ و متوسط این مرکز هم دارای رستوران و کافه های خود است که به مشتریان خدمات رسانی میکنند، هرچند از نظر بسیاری قیمت غذاها بیش از حد گران هستند.

مرکز خرید اتیوس سیلور

اتیوس سیلور جز مراکز خریدی است که احتمال رو به رو شدن با ایرانی ها در ان بسیار زیاد است.

عموما این مرکز بخاطر بازار طلا و نقره ان شناخته میشود، اما هدف از معرفی این بازار گفتن محاسن و دعوت شما به این مکان نیست.

متاسفانه فروشندگان این مرکز به هیچ وجه به اخلاقیات پایبند نیستند، بار ها پیش امده است که سر گردشگران بی تجربه تر کلاه گذاشتند و به جای نقره و طلا بدل به آنها فروخته اند و بعد حاضر به پذیرش این موضوع نبوده اند.

البته این موارد بسیار کمتر شده است اما تاثیر خود را بر نظر کاربران گذاشته است.

امتیاز این فروشگاه هم در گوگل مپ کمتر از 3 است.

پس بهتر است تا جای ممکن کمتر به این فروشگاه سر بزنید.

بعد از خرید کجا برویم

حالا که سوغاتی های خود را خریدید و خیالتان راحت شده است، بیاید کمی هم از زیبایی های این شهر بشنوید تا حتما سری هم به آنها بزنید. برای اطلاع بیشتر از 10 جاذبه توریستی برتر وان با ما همراه باشید.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW