آب و هوای شهر کیش در طول سال

گردشگری امیری 31 فروردین ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 17 دقیقه

ایران مهد تمدن و تاریخ جهان است و به طبع میزبان مکان های زیبای سبیار زیادی بوده است، از تخت جمشید که زمانی بزرگترین کاخ پادشاهی جهان بود تا پاسارگاد و هکمتانه.

اما یکی دیگر از زیبایی های کشور ما طبیعیت آن است، طبیعتی که شاید در خاورمیانه فقط ترکیه قدرت رقابت با آن را داشته باشد، و یکی از زیبا ترین جلو گر های این طبیعت زیبا جزیره کیش است.

این جزیره که جزوی از استان هرمزگان محسوب میشود یکی از زیبا ترین مقاصد گردشگری در ایران محسوب میشود، هرچند که بین گردشگران خارجی چندان شناخته شده نیست.

در این مقاله ابتدا آب و هوای این شهر ار در طول سال توضیح میدهیم و بهترین فصل را برای سفر کردن انتخاب میکنیم، سپس تعدادی از زیبایی های این جزیره را به شما هم معرفی مکنیم.

اب و هوای کیش در بهار

در کل عید نوروز یکی از پر سفر ترین دوره های زمانی ایران محسوب میشود.

به همین خاطر اگر در اولین ماه بهار به این جزیره بروید، متوجه میشوید که کیش به قدری پر از گردشگر شده است که در استانه انفجار است!

در این فصل کیش در معرض باد های موسمی قرار میگیرد که عموما در حد متوسط هستند، به همین خاطر شما را ازار نمیدهند، باران های گاه و بیگاه هم که از مشخصه های اصلی فصل بهار در ایران است.

تقریبا تا نیمه دوم اردیبهشت ماه هوای این جزیره بسیار خوب و مهمان نواز است، اما از نیمه دوم اردیبهشت به بعد هرچه بیشتر به سمت تابستان حرکت میکنیم هوا گرمتر و گرمتر میشود، تا جایی که تا اواخر عصر اصلا نمیتوان از خانه خارج شد.

طبیعت این جزیره در این فصل بسیار زیبا و تماشایی است، اما از طرفی قیمت سفر به جزیره کیش در نزدیکی عید و در کل، در بهار بسیار زیاد است، به حدی که از نظر اکثر افراد ارزشش را ندارد.

آب و هوای کیش در تابستان

در این فصل ورق برمیگردد و قیمت بلیت ها به لطف گرمای سوزان کیش میسوزد.

این فصل تقریبا بدترین فصل ممکن برای سفر به کیش است، هوا گاهی تا بیشش از 45 درجه میرسد، رطوبت هوا مانند پشه ای ازاردهنده میشد که نمیتوانید از خانه بیرونش کنید.

اما از سوی دیگر اگر از دسته جغد ها باشید و مشکلی با بیدار مادن تا دیروقت نداشته باشید، این فصل چندان هم فصل بدی برای مسافرت نیست.

با توجه به اینکه توریست ها در زیر نور افتاب حاضر به بیرون امدن از هتل های خنک خود نیستند، ساکنان جزیره هم مغازه های خود را در روز ها میبندند و به جای ان کار خود از شب ها شروع میکنند، تقریبا به جز مناطق غواصی تمام مراکز گردشگری دیگر کیش در این فصل باز است.

اگر برای تامین سفر به این جزیره مشکل دارید، میتوانید در تابستان به آن سفر کنید، درسته به اندازه دیگر فصول جذاب نیست، اما بسیار ارزان تر است.

آب و هوای کیش در فصل پاییز

در این فصل ورق در کنار قیمت سفر به این جزیره برمیگردد و تا حد زیادی شبیه به بهار این جزیره میشود، البته بدون پوشش سرسبز و زیبای آن.

دمای هوا در این فصل از سی درجه بیشتر و از بیست درجه کمتر نمیشود، به همین خاطر اگر به قصد تجربه غواصی و شنا در دریای ان به کیش میروید این فصل بهترین گزینه شما محسوب میشود.

تمامی مراکز گردشگری طبق معلوم به کار خود ادامه میدهند و با هیچ محدودیت خاصی مواجه نیستید، به جز حجم بسیار گردشگران که این مراکز را بسیار شلوغ میکند، اکثر هتل ها پر شده یا رزو هستند و قیمت تور ها سر به فلک میکشد.

اما گرچه سرسبزی این جزیره در پاییز رو به کاهش میرود، اما بخاطر دمای متعادل تری که دارد بهترین فصل ممکن برای سفر به این جزیره محسوب میشود.

آب و هوای کیش در فصل زمستان

این فصل از نظر برخی حتی از پاییز هم زمان بهتری برای سفر به کیش محسوب میشود، زیرا رطوبت هوا تقریبا سفر است.

دمای هوا مانند بهار بقیه شهر ها است، اما دریا در این اب و هوای بهاری سهم بسیار کوچکی دارد، اب دریا در این فصل بسیار سرد است و اقلب به زیر ده درجه میرسد.

به همین خاطر هرچیزی که در زمره تفریحات ابی قرار بگیرد در این فصل خارج از دسترس شما است، از غواصی که به لطف کوسه های متعدد این فصل و دمای بسیار پایین اب دریا کاری بسیار خطرناک است، تا شنا در نزدیکی سواحل.

قیمت تور ها در این فصل تقریبا متعادل است، نه گران و نه ارزان.

بهترین زمان سفر به کیش

در این مورد برای عده ای کیفیت سفر حرف اول را میزند، یعنی میخواهند بدون فکر کردن به پول صرفا از گردش خود لذت ببرند.

برای این افراد بهترین زمان سفر به کیش در دو فصل است.

اول بهار و در ماه فروردین که هوای کیش بینظیر است و چرخه شب و روز تقریبا متعادل است.

دوم در پاییز و در فصل ابان که هوا حتی از بهار هم بهتر است.

برای عده ای هم خرج سفر اهمیت بسزایی دارد و میخواهند مطمئن شوند که با حدقل قیمت میتوانند تجربه زیبایی داشته باشند.

برای این افراد تنها فصل تابستان بهترین گزینه محسوب میشود، مخصوصا در ماه مرداد که سفر به کیش با توجه به گرمای وحشتناک ان تبدیل به یک کابوس میشود، البته یک کابوس ارزان قیمت!

چرا اصلا کیش؟

احتمالا شما هم مانند بسیاری چندین بار اسم این جزیره زیبا را شنیدید، اما با تمام زیبایی های ان آشنا نیستید، باید بگویم این جزیره چیزی بیش از صرف دریای زیبای خود رد چنته دارد که سخت گیر ترین گردشگران را هم راضی میکند.

حال پنج مکان خاص را به شما معرفی کنیم که در صورت سفر به کیش حتما باید سری به انها هم بزنید.

اکواریوم کیش

این اکواریوم یکی از زیبا ترین اکواریوم های سرتاسر کشور است که نزدیک به سیصد گونه مختلف جانوری را در خود جای داده است.

یک محفظه کوچک تر برای ماهی های زینتی که در شرایط خاص اجازه غواصی دران داده میشود، در این محفظه به راحتی میتوانید از شنا کنار ماهی های زینتی جورواجور آکواریوم لذت ببرید.

دومین محفظه مخصوص جانوران بزرگ تری مانند کوسه  و مارماهی های خطرناک تر است که متاسفانه اجازه شنا در کنار این ماهی های غول پیکر داده نمیشود.

به جز اینها این آکواریوم بخشی برای دیرینه شناسان قرار داده است که مملو از جانوران تاکسی درمی شده است.

شهر زیرزمینی کاریز

این شهر بهترین جای ممکن برای علاقه مندان به تاریخ ایران باستان است، شهری که قدمت دو هزار پانصد ساله داشته وتنها یک شهر عادی نیست.

کاریز شهری است که در عمق پانزده متری زمین قرار گرفته است، شهری که به دو هدف ساخته شد، اول جمعاوری اب شیرین ناشی از بارش های موسمی در یک قنات، و دوم در اختیار گذاشتن مکانی خنک برای فرار از گرمای جزیره، جالب است بدانید این شهر در داغ ترین روز های تابستان هم بدون نیاز به تجهیزات سرمایشی خنک میماند.

کشتی یونانی کیش

این کشتی یادگاری به گل نشتسه از یک کشتی باری ارتش انگلستان است که در اخرین روز های زندگی خود تبدیل به یک کشتی باری شد و عاقبت در نزدیکی ساحل کیش به گل نشست.

این هیولای زنگ آلود یکی از جالب ترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری کیش است.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW