10 جاذبه ای که در سفر کیش حتما دیدن کنیم

گردشگری امیری 07 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 21 دقیقه
جاهای دیدنی کیش را در برنامه سفر خود قرار داده اید؟ کیش یکی از مقاصد توریستی محبوب در ایران است و برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت دارد. این جزیره زیبا در جنوب ایران دارای جاذبه های فراوانی است که حتما باید در سفر به جزیره زیبا کیش از آن ها دیدن کنید. برای شما جاهای دیدنی کیش را گردآوری کرده ایم تا سفر خود را برای دیدن آنها برنامه ریزی کنید. پس، با ما همراه شوید تا بیشتر درباره این مکان های دیدنی بدانید.

 

کشتی یونانی کیش

از جاهای دیدنی کیش که نباید فرصت دیدن آن را از دست داد، کشتی یونانی است. این کشتی که در سال 1345 شمسی در دریای خلیج فارس و ساحل جزیره کیش لنگر انداخته و به گل نشسته است، از جاذبه های رایگان و جذاب جزیره کیش است. بازدید این کشتی در هنگام غروب، به خصوص اگر عاشق عکاسی باشید، بهترین گزینه است. در محدوده آن می توانید به شتر سواری و اسب سواری در ساحل نیز بپردازید. همچنین، در همین منطقه پارک ساحلی کشتی یونانی وجود دارد که بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. این پارک 60 هزار مترمربعی دارای بوفه های متنوع و همچنین مسیر دوچرخه سواری است.

پایاب کیش، گنجینه ای تاریخی

اگر از آن دسته افرادی هستید که مکان های تاریخی علاقمند هستند، پایاب کیش را از دست ندهید. از جاهای دیدنی کیش که 2000 سال قدمت دارد و گنجینه تاریخی این شهر به حساب می آید. پایاب ها در واقع دهلیزهایی با شیب تند در کنار چاه یا قنات هستند. از طریق آنها افراد می توانند به سطح آب قنات در زیرزمین دسترسی پیدا کنند.

در حال حاضر این محیط بازسازی و مرمت شده و یکی از جاذبه های گردگشگری جزیره است. در کنار دیدن از ساز و کار کهن، می توانید از رستوران و چایخانه نیز لذت ببرید.

آدرس پایاب کیش: استان هرمزگان، کیش، میدان المپیک، بلوار المپیک، نزدیکی مجموعه درخت سبز

آکواریوم زیبای کیش

یکی از مجهزترین و کامل ترین آکواریوم های کشور که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. با تور گردشگری همراه شوید و یکی از منحصر به فرد ترین محیط ها را تماشا کنید. آکواریوم کیش به خصوص برای افرادی که امکان غواصی ندارد، فرصتی را فراهم می کند تا بتوانند دنیای زیر آب را ببینند. از تفریحات کیش که می تواند برای کودکان بسیار آموزنده باشد.

آدرس: جزیره کیش، بلوار مرجان، ساختمان کانون هنر

شهر زیرزمینی کاریز

از جاهای دیدنی کیش که جنبه تاریخی دارد. در اصل کاریز کیش، شبکه ای از قنات ها و آب های زیر زمینی است. با بازسازی و مرمت آن امروزه تبدیل به شهری شگفت انگیز گردیده که در آن غرفه های صنایع دستی، رستوران سنتی، موزه و بسیار موارد دیگر قرار گرفته اند. وسعت آن به بیش از ده هزار متر مربع بوده و در عمق 16 متری زیر زمین قرار گرفته است. ساختار منحصر به فرد و زیبای این قنات دو هزار ساله یکی از خاطرات ارزشمند شما در سفر به کیش خواهد بود. پیشنهاد می کنیم حتما کاریز کیش را در برنامه بازدید خود قرار دهید یا اگر با تور همراه می شوید خیالتان راحت باشد که از این مکان بازدید خواهید کرد.

آدرس: میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیرزمینی کیش

قلعه جنی کیش

از طرفداران داستان های ترسناک هستید؟ اگر جوابتان مثبت است شاید بخواهید بیشتر درباره قلعه جنی بدانید. این قلعه در گذشته پاسگاه بوده است، امّا در دهه چهل طبق گفته افراد محلی، در اینجا جن دیده شده! با مرگ چند سرباز، دیگر کسی حاضر نبود در این قلعه خدمت کند و پاسگاه تخلیه شد. برای دوست داران ماجراجویی و داستان های ترسناک، بازدید از قلعه جنی بهترین گزینه است.

بازدید از قلعه رایگان است و شاید بخواهید با افراد محلی بیشتر درباره داستان های آن صحبت کنید. در تمام روز امکان بازدید از قلعه وجود دارد، امّا اگر هنگام غروب به آن سر بزنید، باید حسابی خود را آماده کنید!

آدرس قلعه جنی کیش: هرمزگان، کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی

باغ پرندگان کیش

از یک جای ترسناک به مکانی رنگارنگ خواهیم رفت، باغ پرندگان! این باغ زیبا در مجموعه تفریحی پارک دلفین قرار گرفته است. مساحت آن معادل سه هکتار بوده و شامل 57 گونه پرنده می شود. محیط پارک علاوه بر جنبه تفریحی، حالتی علمی و جذاب دارد. می توانید با انواع پرندگان آشنا شوید. در هر بخش اطلاعات جامعی درباره زیستگاه هر پرنده، نوع تغذیه و ویژگی های آنها نوشته شده است. گونه های موجود در باغ از قاره های آسیا، آفریقا و آمریکا گردآوری شده اند و می تواند فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر با انواع پرندگان باشد.

بهترین سواحل کیش

در سفر به کیش، بهترین سواحل را بشناسید و از امکانات آن لذت ببرید. این سواحل از جاهای دیدنی هستند که حتما باید در سفر خود به این جزیزه زیبا دیدن کنید.

  • ساحل مرجانی: ساحلی زیبا که برای علاقمندان به غواصی و شنا بسیار جذاب است.
  • ساحل کورنیش: ساحلی با امکانات تفریحی و رفاهی، مکانی مناسب برای استراحت خواهد بود.
  • ساحل شهرک ساحلی: ساحلی با فضای آرام و دسترسی آسان به رستوران ها و فروشگاه ها!
  • ساحل شهرک آزادی: ساحلی که بیشتر توسط مردم محلی استفاده می شود و جایگاه خاصی در جزیره دارد.
  • ساحل مجموعه ونوس: فضایی زیبا و مدرن با امکانات ورزشی و تفریحی برای بازدید کنندگان

بازدید از موزه خلیج فارس

یک مجموعه هنری شامل آثار صنایع دستی داخلی و خارجی و مدارک مرتبط با خلیج فارس، که بازدید از آن ارزشمند است. این مجموعه با مساحتی معادل 3620 متر مربع به شکل یک صدف طراحی شده و چندین گالری در آن وجود دارد. علاوه بر گالری های مختلف، این مجموعه شامل آمفی تئاتر، بخش های اداری و کافی شاپ می شود. بازدید از موزه برای همه افراد رایگان است.

آدرس موزه خلیج‌ فارس: هرمزگان، کیش، جاده جهان، روبروی کشتی یونانی، مجموعه هنری و موزه خلیج‌فارس کیش

شهر باستانی حریره

از جاهای دیدنی کیش باید به شهر باستانی حریره اشاره کنیم. قدمت آن به 800 سال قبل باز می گردد. اوج شکوفایی این شهر به زمانی باز می گردد که بندر تجاری سیراف رونق داشته است. شهر را خانه های اعیانی، مسجد، حمام، بخش های کارگاهی، بندرگاه و تاسیسات آبی تشکل می دهند. جالب است بدانید، در روایتی گفته شده حریره نام بانویی بوده که بر این شهر حکومت می کرده است، به همین سبب نام شهر این چنین انتخاب شد. با بازدید از این شهر می توانید با گذشته ایران بیشتر آشنا شوید. برای علاقمندان به تاریخ بهترین مکان خواهد بود.

آدرس: کیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه

بازار مرجان کیش و مرکز خرید دامون

سفر بدون خرید یادگاری و سوغاتی که نمی چسبد. از بخش های جذاب سفر گشت و گذار در بازارهای موجود در منطقه و خرید است. بازار مرجان از جمله مراکز خرید قدیمی کیش به حساب می آید که در نزدیکی پارک ساحلی مرجان واقع شده. مرکز در دو شیفت صبح و عصر فعالیت می کند. تنوع اجناس باعث شده تا بتوانید هر چه نیاز دارید تهیه نمایید. پس خرید نیز می توانید از فودلند غذاهای خوش طعم ایرانی و فست فود را تهیه کرده و در کنار ساحل نوش جان کنید.

آدرس: کیش، جاده جهان، بازار مرجان

یکی از گزینه های جذاب برای انجام خرید، مرکز خرید دامون است. این مرکز شامل بخش های رفاهی، تجاری و خدماتی می شود. در سه طبقه موجود علاوه بر فروشگاه های جذاب و رنگارنگ برای خرید، امکانات تفریحی نیز دیده می شود. فود فورکت و پیست یخ از بخش های محبوب این مرکز خرید به شمار می آیند. فود کورت دارای دو بخش با فضای باز و بسته می شود. بخش باز که در ایوان مرکز خرید قرار گرفته، با چترهای زیبا پوشیده شده تا بتوانید به دور از آفتاب شدید، زیبای های جزیره را تماشا کنید.

آدرس: کیش، انتهای خیابان وصال، بلوار ایران

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW