بهترین مناطق گردشگری دبی

گردشگری امیری 07 آبان ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 18 دقیقه

تور دبی یکی از پر بازدید ترین تور های جهان از نظر گردشگری به حساب می‌آیند، در واقع پردرآمدترین شهر!

درحالی که رقبای قدری همچون تور استانبول در خاورمیانه دارد، تقریبا کسی را در دنیا پیدا نمی‌کنید که حداقل یک‌بار اسم این شهر را نشنیده باشند، چه بخاطر بازار عظیم داخل آن، یا چه بخاطر بلندترین برج جهان که در این شهر قرار گرفته‌اند.

دبی در کنار ابوظبی جز مهم‌ترین شهر های امارات متحده عربی هستند.

گرچه این شهر همانند دیگر شهر های امارات در کویر ساخته شده، اما هیچ‌ چیزی از یک ابر شهر مدرن کم ندارد، برج های زیبا، معماری حیرت‌انگیز و زیبایی ساحل این شهر را به یکی از بهترین شهر های گردشگری تبدیل کرده است.

این‌بار قرار است ده مورد از بهترین مناطق گردشگری دبی را معرفی کنیم، گرچه این شهر بسیار کوچک است اما بیشتر از بسیاری از کشورها دارای مناطق توریستی است.

۱-مرکز شهر دبی

صرف داشتن بلندترین برج جهان این منطقه را لایق جای‌گیری در صدر این فهرست می‌کند.

برج خلیفه با داشتن بیش از ۸۵۰ متر ارتفاع، به اندازه دو برج میلاد است و سالیانه بسباری تنها بخاطر دیدن همین آسمانخراش به دبی می‌آیند.

اما جذابیت های این منطقه تنها به یک برج ختم نمی‌شود، این منطقه در کنار یک خط ساحلی قرار دارد و به طبع دارای تفریحات آبی فراوانی مثل جت اسکی، قایق سواری و حتی غواصی مجهز است.

دبی مال، بزرگترین و احتمالا محبوب‌ترین مرکز خرید دبی در این بخش از شهر قرار دارد، اما این مرکز تنها یک مرکز خرید ساده نیست!

شما می‌توانید با صرف کمی هزینه وارد آکواریوم بزرگ دبی شوید و تجربه‌ای متفاوت به زندگی خودتون اضافه کنید، هرچند اگر میانه خوبی با ماهی‌ها ندارید، استفاده از تنها پیست اسکی روی یخ صحرای جهان می‌تواند جایگزین مناسبی باشد!

برای علاقه‌مندان به غواصی، این آکواریوم اجازه شنا کردن درون محفظه های ماهی‌های زینتی را با صرف هزینه هنگفت و در کنار غواصان با تجربه به شما می‌دهد.

این فروشگاه هر سی دقیقه یک‌بار آب‌نمای موزیکال مختص خود را به کار می‌اندازد که به نوع خود بسیار جالب است.

بد نیست بدانید مدتی دبی مال بزرگترین مرکز خرید جهان به حساب می‌آمد، تا اینکه ایران مال تاسیس شد و این رکورد را از آن خود کرد.

۲-محله جمیرا

این منطقه از محله های ساحلی و البته ایرانی نشین دبی است، اگر کمی در این منطقه گشت و گذار کنید احتمالا با ایرانی های زیادی مواجه می‌شوید.

بسیاری از گردشگران بازدید از این محله را با بازدید با کل دبی برابر می‌دانند، این محله به جز برج خلیفه هرچه که از بدنی می‌خواهید را در خود جا داده.

با توجه به ساحلی بودن منطقه تفریحات آبی مانند جت اسکی در دسترس همه قرار دارد، در کل تفریحات آبی پای ثابت سفر به هر منطقه‌ای از دبی است.

در دل این منطقه مسجد جمیرا قرار دارد که شاهکاری از معماری نوین اسلامی به شمار می‌آید، این مسجد بیشتر به شکل مربع ساخته شده و چندی از بهترین معماران عرب روی آن کار کرده‌اند، ایتدا قرار بود یک مسجد عطبم همانند مسجد آبی استانبول ساخته شود، اما برای افزودن جلوه این بنا تصمیم گرفته شد با سبک متفاوتی ساخته شود.

جمیرا محله‌ای بازاری است و فروشگاه های ریز و درشت بسیاری در آن دیده می‌شوند، بازار جیمرا ابتدا به شکل سنتی ساخته شده و رفته رفته رنگ و بوی مدرن به خود گرفته.

این منطقه با جای دادن بسیاری از مهم‌ترین هتل های دبی نظیر العرب، تقریبا بهترین منطقه برای هتل گرفتن در دبی به شمار می‌آید.

در امتداد ساحل پارکی ساحلی قرار گرفته که هر نوع تفریحی که بتوانید بخواهید را در دسترس گردشگران قرار داده است، از شترسواری تا رستوران‌ها و کافه‌های لوکس.

این پارک میزبان یکی از تنها سه چزیره نخل مصنوعی در جهان است، بی‌دلیل نیست که نام این منطقه را جمیرا (به معنای زیبا) گذاشته‌اند، به عقیده بسیاری از گردشگران این محله واقعاً لایق این نام است.

۳-محله دیره

این محله در شهر پرجنب و جوش و البته همواره در حال تغییر دبی یک استثنا به شمار میاید، چرا که بافت سنتی خودش را حفظ کرده و به همین خاطر برای بسیاری از گردشگران خارجی جذابیت زیادی دارد.

این منطقه جز اولین مناطق دبی است، به همین خاطر تعداد قابل توجهی از مراکز خرید مهم مثل فروشگاه سنچوری و برج های دوقلوی دبی در این محله واقع شده، گرچه چیزی که این محله را حذاب می‌کند فروشگاه های عظیم آن نیست، بلکه مغازه های سنتی است!

یک بازار سنتی سرپوشیده که همه چیز در آن پیدا می‌شود، از ادویه و لباس و طلا، تا وسایل الکترونیک و آشپزخانه.

این بازار حس دژاوو خاصی برای اکثر ما ایرانی‌ها دارد، اگر پیشتر به اصفهان رفته باشید، این بازار شما را به یاد بازار بزرگ اصفهان خواهد انداخت، البته منهای معماری زیبای ایرانی.

همانند دیگر مناطق این منطقه هم به علت نزدیکی به ساحل دارای پارک های آبی بسیار زیادی است، اما چیزی که این منطقه را خاص میکند رستوران‌های ان است که از همه نوع در آن پیدا می‌شود، از فست فود تا غذاهای سنتی و حتی رستوران های خارجی.

۴-محله بسکتیه

شاید اکثر ما ندانیم که محله‌ای در دبی هست که تقریباً میتوان گفت کاملا بدست ایرانی ها ساخته شده است.

این منطقه تاریخچه دور و درازی دارد که به قرن هجدهم برمیگردد، در ان زمان تجار ایرانی برای خرید و فروش مروارید به دبی می‌آمدند و به منظور اقامت خود این منطقه را در کنار دیگر اعراب آن زمان ساختند

چیزی نمانده بود این محله به خاطر گسترش شهر به طور کامل تخریب شود، اما گویا در لحطات آخر انگلیسی ها حاکمان دبی را متقاعد کردند تا این بخش از شهر را حفظ کنند، زیرا از نظر تاریخی اهمیت بسیاری داشت.

برای بسیاری از گردشگران خارجی بافت های سنتی نظیر این منطقه‌، درست به اندازه برج های بلند دبی جذابیت دارد، اگر نگوییم بیشتر.

تقریبا می‌شود این محله را شبیه به بوشهر خودمان در نظر گرفت، هرچه نباشد تجار ایرانی زیادی در این محله زندگی می‌کردند.

بادگیرهای زیادی به سبک ایرانی‌ها در این محله وجود دارد که تلفیق زیبایی از معماری ایرانی و عربی به وجود آورده، به خاطر بافت خاص این منطقه، تصمیم گرفته شد که موزه های زیادی در ان ساخته شوند، به همین خاطر اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید نباید این محله را از دست بدهید!

۵-محله مارینا

این منطقه را میتوان لوکس ترین منطقه‌ای نامید که در دبی پیدا می‌شود.

این محله نه بر روی زمین، که بر روی آب ساخته شده، در واقع یک کانال آب مصنوعی به طول سه و نیم کیلومتر که به نوبه خود یک شاهکار معماری به حساب می‌آید زیرا ساختن برج های چند ده طبقه بر روی آب اصلا ساده نیست.

با توجه به برج های زببا و محل احداث این منطقه، هزینه‌های هتل، اقامت و زندگی بسیار بالا است، اما خب به طبع کیفیت هم بسیار بالاست، این محله تقریباً همانند خیابان شانزلیزه فرانسه است، گران و مرفه نشین.

یک تفرجگاه ساحلی بسیار بزرگ در این شهر قرار داره که تفریحات آبی زیادی همانند قایق سواری، جت‌ اسکی و دیگر تفریحات از این دست وحود دارد، در امتداد این تفرجگاه چندین پارک ساحلی قرار دارد، پارک هایی مملو از رستوران های لوکس خارجی و کافه های مجهز.

البته یکی از بزرگترین گالری های شهر، یعنی گالری وان هم در این محل قرار دارد، هرچه نباشد داشتن کلکسیون از مشهور ترین تفریحات ثروتمندان است، در این گالری تعدادی از آثار هنرمندان مطرح جهان قرار دارد که میتوان بعضی از آنان را خریداری کرد.

۶-محله آلبرشا

اگر از دیدن برج های پرتعداد و آسمان خراش های غول‌آسا این شهر خسته شدید این منطقه گزینه خیلی خوبی برای ادامه سفر شماست.

آلبرشا محله‌ای کم هیاهو و بسبار امن بوده که با داشتن قیمت بسیار بصرفه تقریباً محبوب ترین محله دبی برای گرفتن هتل است.

باغ گل معجزه دبی یکی از زیبا ترین و بزرگترین باغ های کل جهان است که چندین رکورد جهانی را حا به جا کرده است، البته این باغ تنها به خاطر شرایط آب و هوای دبی در تابستان تعطیل است و در سال‌های گرم تر ممکن است تعطیلی تا پاییز به درازا بکشد، بنابراین بهترین زمان بازدید از این باغ در فصول بهار و زمستان است.

این باغ از بیش از چهل میلیون گل و شصت گونه مختلف تشکیل شده است.

این محله هم درست مانند دیره بیشتر حال و هوایی سنتی دارد، به همین خاطر بسباری از رستوران‌های بین‌المللی این منطقه را برای فعالیت خود انتخاب کرده‌اند.

این محله با پای پیاده تنها یک ربع با زیباترین مناطق دبی نظیر مارینا و جمیرا فاصله دارد، بنابراین نیازی نیست خیلی برای رفت و آمد به دیگر مناطق توریستی دبی نگران باشید.

۷-الصفوح الدبی

در کل دبی شهر بزرگترین ها است، به همین خاطر عجیب نیست که بزرگترین پیست اسکیت روی یخ جهان هم در این شهر پیدا شود.

این پیست در این منطقه قرار گرفته و به محبوبیت این منطقه افزوده.

ساحل بزرگی ملقب به ساحل پنهان هم در این منطقه قرار گرفته که هیچ پارک ساحلی و امکانات خاصی در آن قرار نگرفته، به همین خاطر میتوان بدون پرداخت ورودی وارد ساحل شد و از آرامش و امواج آرام دریا لذت برد.

امکانات ایاب و ذهاب زیادی از مترو های تندرو، تا تاکسی های مختلف در  این بخش از  شهر قرار داده شده است.

کلیسا، مسجد و معابد زیادی در این منطقه قرار دارد که آن را برای گردشگرانی که به بازدید از امگان دینی علاقه دارند، جذاب ساخته، به موجب همین مراکز موزه های زیادی در این منطقه قرار گرفته است.

این محله میزبان مراسمات مذهبی و جشن های گوناگون دبی است، به همین خاطر بعد است حوصله شما از گردش در این محله سر برود.

با اینکه این منطقه نسبت به دیگر مناطق دبی کمتر مطرح شده، اما دیدار از آن خالی از لطف نیست.

۸-محله الفهیدی

این منطقه هم به نحوی یادآور محله بستکیه دبی است، با این تفاوت که خبری از بافت ایرانی در این محل نیست.

این منطقه مربوط به دورانی پیش از کشف نفت در دبی است، به قرن نوزدهم، به همین خاطر بسیاری از خانه‌ها همچنان بافت خشتی دارند که در فهرست آثار تاریخی سازمان ملل به ثبت رسیده.

همانند دیگر بافت های سنتی دبی، مکان های دیدنی این منطقه به سه چیز خلاصه می‌شود، موزه‌ها، جشن‌ها و مراسمات خاص، و در نهایت بازار سنتی آن است.

یک قلعه جنگی مربوط به قرن هفدهم هم در این منطقه قرار داد که بارها به خاطر نقشی که به آن سپرده بودند تخریب و بازسازی را تجربه کرده است.

این قلعه هم نقش های بسیاری در طول تاریخ بازی میکرده است، زندان، دیده‌بانی، نگهبانی و حتی کاخ، پیش از کشف نفت در این شهر دبی از شهر های فقیر و ضعیف جهان بوده است، به همین خاطر این قلعه برای حفظ شهر از دست غارتگران اهمیتی حیاتی داشته است.

همانند بقیه قلعه های قدیمی این زندان سابق به موزه تبدیل شده.

مسجد الفاروق هم در این مکان قرار دارد که گویا از مساجد استانبول الهام گرفته شده، البته با اندازه و بودجه کمتر!

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW