درباره تور تفلیس و باتومی

گردشگری امیری 04 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 14 دقیقه

تور شهرهای تفلیس و باتومی به صورت ترکیبی انجام می شود. هر ساله گردشگران زیادی در این تور شرکت می کنند تا از مناطق کوهستانی و ساحل دریای سیاه دیدن کنند. با آنکه تفلیس پایتخت رسمی گرجستان است، باتومی به عنوان پایتخت گردشگری شناخته می شود.

از آن جایی که گرجستان با این فاصله زیادی ندارد، گردشگران ایرانی با انتخاب این تور ترکیبی به بازدید هر دو شهر می روند. هر شهر جاذبه های گردشگری خود را دارد که در طول تور از آنها بازدید خواهید کرد. زمان بندی تور و طول اقامت در هر شهر را می توانید از مشاوران سیوان دشت دریافت نمایید.

امّا در این مقاله قصد داریم تا به هزینه تور تفلیس و باتومی بپردازیم و عوامل تاثیر گذار بر آن را بررسی کنیم. همچنین، به برخی از هتل های معروف اشاره ای خواهیم داشت و به طور خلاصه به جاذبه های هر شهر خواهیم پرداخت.

 

هزینه تور تفلیس و باتومی

زمان، مدت سفر، هتل و خدمات سفر بر هزینه تور تفلیس و باتومی تاثیر می گذارند. با این حال، در مقایسه با دیگر مقاصد خارجی، هزینه نهایی کم تر است. پایین بودن قیمت تورهای تلفیس- باتومی باعث شده تا افراد زیادی برای تعطیلات خود این تور را انتخاب کنند. برای اینکه هزینه کمتری پرداخت کنید باید به مثال مختلفی دقت نمایید. برای مثال اگر در طول های-سیزن بخواهید به سفر بروید، هزینه های بلیت و هتل بالا خواهد بود.

همچنین، در انتخاب هتل دقت کنید. هتل های 4 ستاره هم کیفیت مطلوبی ارائه می دهد و هم قیمت مناسبی دارند. هتل های سه ستاره کم هزینه هستند امّا ممکن است نتوانند خدمات دلخواه را ارائه دهند، هر چند اگر قصد دارید بیشتر وقت خود را به گردش در شهر بپردازید، نیازی نیست برای هتل زیاد هزینه کنید. در مقابل اگر بودجه بالایی دارید و می خواهید در محیطی لوکس به تفریح بپردازید، هتل های 5 ستاره شیک زیادی هم در باتومی و هم در تفلیس وجود دارند.

تعداد روزهای تور نیز از عوامل تعیین کننده هزینه تور تفلیس و باتومی هستند. برای مثال این تور با سه شب اقامت در هتل سه ستاره از هفت میلیون و هشتصد هزار تومان آغاز می شود.

جاذبه های تور تفلیس و باتومی

تفلیس و باتومی از شهرهای زیبا و پر جاذبه کشور گرجستان هستند. در برنامه های تور می توانید مشاهده کنید که از چه جاذبه ها و مکان های دیدنی هر شهر بازدید خواهید کرد. امّا برخی از جاذبه های تور تفلیس و باتومی شامل موارد زیر می شود:

کوه مقدس تفلیس:

کوه باستانی و مقدس که در مرکز شهر تفلیس قرار دارد.

کلیسای جامع تثلیث:

کلیسای مسیحی بزرگ و زیبا که در سال 2004 ساخته شده است.

حمام های سولفور:

مجموعه حمام های تاریخی و سنتی با آب های گرم و معدنی که خواص درمانی دارند

آتشکده تفلیس:

بنای قدیمی که در زیر زمین قرار دارد و در قرون وسطی محل عبادت زرتشتیان بوده است.

دریاچه لیسی:

دریاچه ای طبیعی در نزدیکی شهر تفلیس با امکانات تفریحی بسیار.

باغ گیاه شناسی باتومی:

باغی بزرگ و زیبا با انواع گونه های گیاهی و جانوران.

میدان پیازا:

قلب شهر باتومی با ساختمان های زیبا، رستوران ها، فروشگاه ها و نمایش های هنری متنوع.

کلیسای مادر مقدس:

کلیسایی باستانی که درسال 1893 ساخته شده و طراحی آن بسیار زیبا است.

مدارک و شرایط تور

برای سفر به کشور گرجستان و شرکت در تورهای تفلیس و باتومی نیازی به اخذ ویزا نخواهید داشت. تنها لازم است اسکن صفحه اول گذرنامه، بلیت رفت و برگشت، رزرو هتل و بیمه مسافرتی را تهیه کنید. اگر بخواهید با تور همراه شوید، کارهای خرید بلیت، رزرو هتل، ترنسفر و بیمه همگی توسط تور هماهنگ خواهد شد. تنها باید اسکن صفحه اول گذرنامه خود را که حداقل 6 ماه اعتبار دارد، برای مشاوران تور ارسال نمایید.

یکی از مدارک دیگر پس از دوران کرونا، ارائه گواهی واکسن کووید- 19 است. حتما باید قبل از سفر دو دوز واکسن زده باشید که از دوز دوم آن 14 روز گذشته باشد.

بهترین نقاط برای رزرو هتل در تفلیس و باتومی

تفلیس پایتخت گرجستان و شهر باتومی هر دو محبوب و زیبا هستند. در هر یک از آنها هتل های متنوعی ساخته شده تا گردشگران برای اقامت فضای راحتی داشته باشند. از بهترین نقاط شهر تفلیس برای رزرو هتل به شما خیابان روستاولی و میدان آزادی را پیشنهاد می کنیم.

خیابان روستاولی از معروف ترین و زیباترین خیابان های تفلیس است که هتل های متنوع و با کیفیت در آن دیده می شوند. برخی از بهترین هتل های این خیابان عبارتند از:

  • هتل روستاولی پالاس: هتلی چهار ستاره، با امکانات مدرن و تزئینات شیک
  • هتل ماریوت تفلیس: هتل پنج ستاره مجلل و تاریخی دارای اتاق های بزرگ، خدمات فوق العاده، رستوران های لوکس و کافه های شیک.

در نزدیکی میدان آزادی هتل های زیر را می توانیم پیشنهاد کنیم:

  • هتل اونگین رومز تفلیس: هتل سه ستاره با دکوراسیون شیک و اتاق های راحت، صبحانه رایگان، پذیرش 24 ساعته و خدمات نگهداری از کودک
  • هتل آیوتا تفلیس: هتل 5 ستاره مدرن با امکانات درجه یک و منظره ای خیره کننده از شهر

در شهر باتومی مناطق بلوار باتومی، میدان اروپا، میدان پیازا باتومی و خیابان کوتایسی بهترین نقاط برای انتخاب هتل هستند. بلوار باتومی از مناطق محبوب گردشگری که در کنار دریای سیاه واقع شده است. در این بلوار پارک ها، رستوران ها، کافه ها، موزه ها و جاذبه های دیدنی زیادی وجود دارد و هتل های این منطقه با کیفیت و مدرن هستند. در اینجا به برخی از آنها اشاره خواهیم داشت:

  • هتل گرند گلوریاک هتل 5 ستاره لوکس با منظره خیر کننده دریا
  • هتل لو مریدین: هتل 5 ستاره شیک با استخر روباز، سالن ورزش و رستوران
  • هتل آپولو مکس رزیدنس: هتل 3 ستاره شیک با تجهیزات کامل و صبحانه رایگان

بهترین زمان سفر به تفلیس- باتومی

در فصل های بهار و تابستان هوا آفتابی و برای تفریح مطلوب است. با این حال، این فصل ها بسیار شلوغ هستند و هزینه تور تفلیس و باتومی بالا خواهد رفت. انتخاب فصل زمستان به دلیل سرمای تفلیس ممکن است ایده آل نباشد امّا باتومی از آنجایی که در کنار دریا سیاه است در پاییز و زمستان به نسبت گرم تر است امّا بارندگی فراوان خواهد بود.

این مسئله نسبت به سلیقه و هزینه شما وابسته است. اگر در زمینه سفر و ثبت نام تور با سوالی رو به رو هستید، با مشاوران ما در میان بگذارید و از برنامه های تور و مکان های دیدنی آن مطلع گردید.

تور لحظه آخری تفلیس باتومی

احتمالا با تورهای لحظه آخری آشنا هستید. تورهای لحظه آخری به تورهایی گفته می شود که به دلایلی مانند شرایط آب و هوا یا مشکلات دیگر به طور کامل به فروش نرفته است. برای آنکه ظرفیت تور تکمیل شود، قیمت ها تا حد قابل توجه ای کاهش پیدا می کنند. این نوع تور هم می تواند خوب و هم بد باشد. اگر از قبل برنامه ریزی نداشته باشید یا هتل و خدمات مناسبی برای شما در نظر گرفته نشده باشد، ممکن است خاطرات بدی بسازد. در عین حال، افرادی که همیشه آماده سفر هستند و برنامه ریزی مشخصی دارند و خدمات مناسبی در تورهای لحظه آخری ارائه می شود، خاطرات مثبتی را ثبت کرده اند.

اگر هزینه تور تفلیس و باتومی برای شما مهم است، شاید بخواهید با انتخاب تورهای لحظه آخری آن را به کمترین مقدار برسانید. امّا باز هم دقت کنید که این هزینه در زمان اوج سفرهای تفریح می تواند کمی بالا برود و تخفیف ها آن چنان تاثیر گذار نباشند.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW