سفر استانبول و بازدید از 10 جای دیدنی آن

گردشگری امیری 11 مهر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 14 دقیقه

مکان های دیدی در شهر استانبول بسیار است، پس اگر قصد سفر به این شهر را دارید، بهتر است فهرستی از مکان های دیدنی آن داشته باشید. ما ده تا از جاهای دیدنی استانبول را برای شما گلچین کرده ایم. مکان هایی که هم از نظر تاریخی و فرهنگی ارزش بسیاری دارند و هر ساله گردشگران خارجی را به خود جلب می کنند.

مسجد جامع ایاصوفیه

ایاصوفیه در محله سلطان احمد واقع شده، در گذشته یک کلیسا و موزه بوده و اکنون یک مسجد است. یکی از بزرگترین آثار معماری جهان و به عنوان هشتمین عجایب جهان شناخته شده است. در سفر استانبول این مکان تاریخی و گل سر سبد شهر را از دست ندهید. معماری و ظاهر زیبایش شما را به سمت خود جلب می کند. تاریخ امپراتوری های روم، بیزانس و عثمانی در قلب این ساختمان می تپد. از آنجایی که اکنون به عنوان یک مسجد عمل می کند، ورودی ایاصوفیه رایگان است.

هر چند تورهای کوچکی در اطراف آن برگزار می شود تا درباره تاریخ ایاصوفیه به شما بگویند. راهنمای صوتی و نکات برجسته مسجد در این تورها مطرح می شود. البته، تورها رایگان نیستند و هزینه خواهند داشت. امّا اگر همراه با تور ایران به استانبول سفر کنید، تورلیدر راهنمای لازم را در پکیج تور شما انجام خواهد داد و نیاز به پرداخت هزینه اضافی نخواهد بود.

 موزه کاخ توپکاپی

این کاخ نیز در محله سلطان احمد قرار دارد. یک کاخ شرقی باشکوه و یکی از غنی ترین موزه های جهان که بر روی دماغه ای مثلثی شکل بر تنگه بسفر و شاخ طلایی قرار گرفته است. سلاطین عثمانی از قرن پانزدهم تا اواسط قرن نوزدهم در آن اقامت داشته اند. کاخ شامل چهار حیاط با شکوه، تراس هایی با چشم اندازهای خیره کننده و همچنین مجموعه های گرانبها تاریخی می شود. یکی از برترین جاذبه های گردشگری شهر است که در تور استانبول می توانید از آن با تخفیف های ویژه بازدید کنید.

آب انبار ابزیلیکا

عرفانی ترین بنای شهر که پر از آرامش است. دو سر مدوسا که به عنوان تکیه گاه در زیر دو ستون در لبه شمال غربی آب انبار استفاده شده، بیشتر توجه را به خوب جلب می کند. بنایی تاریخی زیرزمینی که به دستور امپراتور ژوستینیانوس در سال 532 ساخته شد. بزرگترین آب انبار بیزانسی باقیمانده در استانبول است که با 336 ستون ساخته سده است. در حالی که بسیاری از معابد ویران شده اند، این بنای زیبا با سرستون های کنده کاری شده توانسته همچنان باقی بماند.

 تقارن و عظمت کامل مفهوم آن کاملا نفس گیر است و اعماق غارهای آن در روزهای تابستان به محلی برای استراحت تبدیل شده بود. آب انبار باسیلیکا در زیر کلیسای Stoa قرار گرفته است. می توانست تا 80000 متر مکعب آب را که از طریق 20 کیلومتر قنات از مخزنی در نزیکی دریای سیاه می گرفت.

برج گالاتا

این برج با سقفی جذاب یکی از چشمگیرترین و محبوب ترین نقاط دیدنی استانبول است. این برج که قدمت آن به قرن چهاردهم باز می گردد، یک برج قدیمی جنوایی است که منظره استانبول زیبا را به تصویر می کشد. ساختاری مخروطی شکل دارد و در ارتفاع 38 متری از سطح دریا ساخته شده و تا ارتفاع 62 متری ادامه می یابد.

حقایق از برج گالاتا در استانبول

  • اولین بار در سال 528 در دوران بیزانس ایجاد شد
  • برج فعلی در سال 1348 میلادی توسط جنواها ساخته شد و برج مسیح نامگذاری شد
  • در دوران عثمانی به عنوان زندان و سپس، برج آتش نشانی استفاده می شد
  • دارای چشم اندازه فوق العاده 360 درجه پانوراما از شهر است

مسجد آبی

مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد یکی از زیباترین مساجد و بناهای دیدنی استانبول و جهان است. در تور استانبول از این مکان دیدنی بازدید خواهید کرد. مسجد آبی در قرن هفدهم توسط سدفکار مهمت آقا (دومین معماری مهم پس از معمار سنان) به دستور سلطان احمد اول ساخته شد. به دلیل وجود کاشی های آبی رنگ درونش، آن را به عنوان مسجد آبی می شناسند. درون آن کاشی های ایزنیک به کار رفته است. تا مدت ها تنها مسجد با شش مناره در جهان بود، امّا اکنون این شهر را با مسجد جدیدی به نام «مسجد کاملیکا» که در سال 2019 ساخته شده، شرکت شده است.

این مسجد نیز در محله سلطان احمد واقع شده و یکی از نمونه های عالی از معماری ترکی و اسلامی است. در روزهای جمعه بخش هایی از مسجد برای نماز بسته خواهد بود، امّا در طول هفته در هر ساعتی می توانید از آن بازدید کنید.

بازار بزرگ (کاپالی کارسی)

از بخش های مهم سفر و تور استانبول بازدید از بازارهای محلی است. بازار زرگ در محله بیازیت واقع شده و محلی برای خرید انواع وسایل سنتی و مدرن است. مجموعه ای از خیابان های سرپوشیده که بیش از 4000 تاجر در آن محصولات و کالاهای خود را می فروشند. در اینجا می توانید هر چیزی پیدا کنید، از چکمه و دمپایی گرفته تا جواهرات طلا و نقره!

جزایر پرنس

جزایر شاهزاده یا پرنس یکی از بهترین مناطق طبیعی و دیدنی استانبول است. جزیره های دیدنی تابستانه که مناظر خیره کننده ای دارند. در تور استانبول از طریق کشتی به جزایر خواهید رفت و می توانید با کالسکه اطراف جزیره را مشاهده کرده و در یک رستوران محلی کنار دریا ناهار بخورید. هماهنگی های لازم برای سوار شدن بر کشتی و تفریحات دیگر، توسط تور انجام خواهد شد تا بدون نگرانی از طبیعت  زیبا لذت ببرید.

خیابان استقلال

این خیابان در محله تقسیم واقع شده است. از مشهورترین خیابان ها و مناطق تفریحی استانبول به شمار می رود. خیابانی طولانی پر از مغازه، رستوران، کافه، نمایش های خیابانی و مواردی از این دست، که نباید از دست بدهید. پیشنهاد می کنیم در این خیابان به پاساژ گل سری بزنید. قدمت این پاساژ به سالل 1870 باز می گردد. زمانی که پناهندگان روسی سفید از انقلاب بلشویکی در اینجا گل می فروختند. اکنون تبدیل به مکانی پر جنب و جوش شده است که مردم به صرف شام می پردازند و از موسیقی های محلی لذت می برند.

آکواریم بزرگ استانبول

مرکزی برای تفریح و یادگیری که در منطقه بایرامپاشا واقع شده است. این آکواریوم پنجمین آکواریوم بزرگ جهان که دارای 47 مخزن و بیش از 15000 موجود دریایی است. بازدیدکنندگان می توانند از موجودات مختلفی در این مجموعه دیدن کنند. بخش های مختلف آن شامل مجموعه کوسه های اروپا، آکواریوم دیجیتال، بیمارستان لاکپشت ها و مواردی از این دست می شود.

بازار ادویه استانبول

مکانی پر از عطرهای متفاوت که محلی مناسب برای خرید سوغاتی خواهد بود. در حال حاضر 85 مغازه در این بازار فعالیت می کنند و به فروش انواع ادویه مشغول هستند. ورودی اصلی بازار از سمت مسجد جدید در امینونو است. طاق های بلند آن با طرح های زیبا پوشیده شده و محلی دیدنی از فرهنگ ترکیه است. این بازار که با نام بازار مصری ها نیز شناخته می شود، در سال 1660 ساخته شد. علاوه بر محصولات محلی، کالاهای متنوعی از بندر وارد این بازار می شود. از زمانی که توجه گردشگران به آن جلب شده است در بخش هایی از بازار می توان شیرینی های سنتی ترکی و راحت الحلقوم را نیز مشاهده نمود.

امیدوارم در سفر تور استانبول ما را همراهی کرده و از این مکان های دیدنی بازدید کنید. برای کسب اطلاعات از زمان تور، نحوه حرکت و محل اقامت با مشاوران سیوان دشت در تماس باشید. تورلیدر در طول سفر شما را همراهی خواهد کرد تا بتوانید با افراد محلی ارتباط برقرار کرده و با فرهنگ آنها بیشتر آشنا بشوید.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW