جاذبه های دیدنی تور استانبول

گردشگری امیری 19 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 14 دقیقه

استانبول، شهری با مناظر زیبای تاریخی و محله های رو به رشد است. دلایل زیادی برای بازدید از بزرگترین کلان شهر ترکیه وجود دارد. در تور استانبول از مکان های دیدنی و خاص بازدید خواهید کرد. گشت تور شما را به مکان های محبوب خواهد برد، امّا در عین حال می توانید از مکان هایی که کمتر کسی از آنها بازدید می کند سر بزنید. در فهرست زیر علاوه بر مکان های اصلی به برخی از نقاط خاص شهر نیز اشاره خواهیم داشت.

جاذبه های دیدنی تور استانبول

فهرستی از مکان های دیدنی

  • دریاچه ساپانچا
  • آکواریوم استانبول
  • کاخ توپکاپی
  • برچ گالاتا
  • کوشک مالتا
  • قصر آینالیکاواک
  • کاخ مسلک
  • ایاصوفیه
  • ابلیسک تئودوسیوس
  • قلعه یوروس

دریاچه ساپانچا

استانبول زیبای های طبیعی بسیاری دارد، یکی از آنها دریاچه آب شیرین ساپانچا است. در بین خلیج ازمیت و علفزار آداپازاری قرار گرفته است و می توان با کشتی و قایق به گشت و گذار در دریاچه پرداخت. این دیارچه در نزدیکی منطقه ساپانچا قرار گرفته است و می توانید پس از رفتن به این محله، بلیط تور دریاچه را تهیه نمایید. تورلیدر شما را در این زمینه راهنمایی خواهد کرد. این ناحیه را افراد محلی برای سفرهای یک روزه و تعطیلات آخر هفته انتخاب می کنند، در نتیجه ممکن است در روزهای آخر هفته شلوغ تر باشد. از آنجایی که آب دریاچه شیرین است برای مصارف خانگی و صنعتی نیز استفاده می شود.

آکواریوم استانبول

این آکواریم که در سال 2011 افتتاح شد و عضو رسمی انجمن جهانی باغ وحش و آکواریم ها است، در 5 کیلومتری فرودگاه بین المللی آتاتورک قرار گرفته. در تور استانبول می توانید در این آکواریوم باشکوه گردش کنید. تنوع گونه های آبزی در این منطقه باعث شده تا این آکواریوم در سطح جهانی مورد توجه قرار گیرد. توجه زیاد گردشگران خارجی و کسانی که به مطالعه انواع گونه های آبزیان را دارد به خود جلب کرده است. همچنین، فرصتی مناسب برای کودکان است تا با دنیای زیر آب آشنا شوند و زیبایی های هر یک از موجودات را تماشا کنند.

کاخ توپکاپی استانبول

هر کسی نسبت به سلیقه و علاقه خود دوست دارد درباره شهری بیشتر بداند. برای علاقمندان به تاریخ و تمدن، کاخ توپکاپی یک مکان دیدنی و جذاب است. کاخی باشکوه که در 1478 توسط سلطان محمد دوم ساخته شده و مرکز سیاسی امپراتوری عثمانی به شمار می رفت. فعالیت کاخ از قرن 15 و 19 میلادی محلی برای تصمیم گیری پادشاهان عثمانی بود. در سال 1924 این کاخ برای بازدید عموم مردم آزاد گردید. هر بخش و هر کنده کاری کاخ نشانه ای از تاریخ و تمدن ترکیه است. محلی که داستان های فراوانی را به همراه دارد. در تور استانبول یکی از نقاط اصلی بازدید، این کاخ خواهد بود.

برج چشم نواز گالاتا

اگر می خواهید نمایی جالب از شهر را ببینید، برج گالاتا بهترین گزینه خواهد بود. برجی که از قرن چهاردهم تا به امروز پا برجا است. ابتدا در دوره بیزانیس ایجاد شد امّا در اصل برج فعلی در سال 1348 و توسط جنواها ساخته شده است. در دوران عثمانی به عنوان زندان و سپس به عنوان برج آتش نشانی استفاده می شده است.

این برج در ساحل شمالی شاخ طلایی قرار گرفته و با چندین پل می توانید به آن برسید. شاید بخواهید در مورد این برج تاریخی بیشتر بدایند و داستان های جالبی که درباره آن است را بشنوید؛ زمانی که با تور استانبول همراه گردید، تورلیدر این نکات جذاب تاریخی را برای شما تعریف خواهد کرد. برای مثال چرا نام آن گالاتا است؟ چه افرادی به این بخش سرزمین ترکیه آمده اند و جنوایی ها چگونه این برج را ساخته اند؟

کوشک مالتا

از اقامتگاه های تاریخی امپراتوری عثمانی، کوش مالتا است که در باغ کاخ Yildiz واقع شده است. کوشکی دو طبقه ای که توسط معمار سرکیس بالیان به سبک نئوباروک طراحی شده و در سال 1870 ساخت آن تکمیل گردید. نام آن سنگ هایی که در آن به کار برده شده، گرفته شده است. در بخش پایین آن حوض آبنمای مرمری با مجسمه های حکاکی شده دیده می شود. مکانی که سلطان و بانوان در آن استراحت می کردند. در دوره جمهوری کمتر مورد توجه قرار گرفت، امّا از 1970 میلادی بازسازی آن اغاز شد و اکنون به عنوان مکانی دیدنی در تور استانبول به شمار می رود.

قصر آینالیکاواک

از جواهرات پنهان استانبول که در تور مسافرتی ما از آن بازدید خواهید کرد. گشت در شهر با تور استانبول شما را با این نقاط خاص و ویژه آشنا خواهد کرد. یک کوشک تفریحی امپراتوری عثمانی که در هاسکوی مشرف به شاخ طلایی قرار گرفته است. گردشگران کمی از آن بازدید می کنند با اینکه مسیرهای زیادی به سمت آن ختم می شود و با اتوبوس و کشتی می توان به آن دسترسی راحتی داشت. باغ ها و محوطه های آرام آلاچیق، محلی آرامش بخش را ایجاد کرده است.

کاخی که در بین قرن های 17 تا 19 فعال بود. تزئینات به دوره لاله و اثاثیه آن به دوره عثمانی تعلق دارد. می توان زندگی طبقه حاکم در اوایل قرن هجدهم را به خوبی در آن مشاهده کرد.

کاخ مسلک

کاخی با 170 هکتار مساحت که در خیابان بویوکدره و محل تقاطع دوراهی Tarabya  و  İstinye قرار گرفته است. این منطقه را به طور کل مسلک می نماند. آلاچیق های زیایی در باغ های این کاخ قرار دارد تا پس از بازدید از موزه در آن استراحت کنید. باغ هایی که می توانید در آن صبحانه بخورید و حتی گاهی در این باغ ها اواقات مراسم عروسی برگزار می شود.

اولین ساخت و سازهای کوشک مسلک به زمان سلطان محمود دوم باز می گردد. سازه ای که سلاطین پس از شکار در آن استراحت می کردند. تاریخ ساخت دیق آن مشخص نیست. تاریخی تخمینی آن 1861 تا 1876 اعلام شده است. دوست دارید بیشتر درباره این کاخ تاریخی زیبا بدانید؟ پس با تور استانبول همراه گردید تا با اتبوس ها از مسیر Levent  به سوی Sariyer رفته و به کاخ مسلک برسید.

مسجد جامع ایاصوفیه

در محله سلطان احمد مکان های دیدنی زیادی وجود دارد، یکی از مهمترین آنها مسجد ایاصوفیه است. بنایی که از نظر تاریخی و معماری ارزش بسیاری دارد. سه دوره تاریخی در پیکر این مسجد دیده می شود. تاریخ امپراتوری های روم، بیزانس و عثمانی در این مسجد نمایان می شود. در گذشته ایاصوفیه یک کلیسا بود که در یک دوره به عنوان مسجد به کار برده شد و بعد تبدیل به موزه شد. امّا اکنون دوباره به عنوان مسجد فعالیت می کند و می توان به طور رایگان از آن بازدید کرد. هر چند در روزهای جمعه به دلیل برگزاری نماز ممکن است اجازه ورود نداشته باشید، پس تور استانبول به گونه ای برنامه ریزی کرده است تا در طول هفته از آن بازدید کنید.

ابلیسک تئودوسیوس

علاقمندان تاریخ نمی توانند بازدید ابلیسک مصری در استانبول را از دست بدهند. ابلیسک تئودوسیوس که در ترکی به ناک دیکیلیتاس نیز شناخته می شود، از ابلیسک های مصر باستان است که در اصل توسط فرعون توتموس سوم در طول سلسله هجدهم ساخته شد. در ابتدا در جنوب ستون هفتم معبد بزرگ کارناک قرار داست. در هیپودروم قسطنطنیه، که استانبول امروزی است، امپراتوری روم تئودوسیوس اول، در قرن چهارم میلادی آن را بازسازی کرد. کنده کاری هیروگلیف را می توان به خوبی بر آن مشاهده کرد.

قلعه یوروس

قلعه ای که از دوران بیزانس به جای مانده است. قلعه ای که در تپه جاشوا واقع شده و با نام جنوا هم شناخته می شود. قلعه در ابتدا توسط فیقی ها و یونانیان کاربرد تجاری و نظامی داشت. ارزش تاریخی و زیبایی معماری آن نظرها را به خود جلب کرده و گردشگران زیادی به محله آنادولو کاوائی می روند تا از این قلعه بازدید کنند. شما نیز با همراهی تور استانبول می توانید به بازدید از این قلعه زیبا بروید.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW