ماجرای تور زمینی به قشم

گردشگری امیری 27 آبان ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه

جزیره قشم در کنار جزیره زیبای کیش یکی از مشهور ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در ایران است، تقریبا میتوانیم این دو جزیره را رقیب یک دیگر در نظر بگیریم.

برخلاف کیش که از دهه پنجاه یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایرانی بود، جزیره قشم تا دهه هفتاد چندان شناخته شده نبود، تا دهه هفتادی که محبوبیت جزیره بعد از تبدیل شدن به یک منطقه ازاد تجاری به صورت انفجاری افزایش پیدا کرد.

البته جذابیت ها و زیبایی طبیعت بکر این جزیره هم در این چرخش وقایع کم تاثیر نبود.

موضوع اصلی مقاله سفر زمینی به قشم و ماجرا های احتمالی آن است، اما در کل بیاید ابتدا روش های سفر به این جزیره را بررسی کنیم.

سفر هوایی

بر خلاف تصور اکثر مردم این شکل سفر هزینه زیادی ندارد و شما میتوانید با صرف هزینه ای حدود چهار میلیون تومان یک تور رفت و برگشت به جزیره قشم برای خود بخرید.

هواپیمایی های زیادی هم هستند که به قشم پرواز دارند، از جمله قشم ایر، ایران ایر و کیش ایر.

این نوع سفر مناسب افرادی است میخواهند از پیچیدگی و خستگی سفر با قطار و کشتی دوری کنند، همینطور کسانی که از نظر مالی وضعیت خوبی دارند.

سفر زمینی

این نوع ارزان ترین و البته سخت ترین (اگر از دیدن مناظر و سفر های طولانی لذت میبرید بخوانید بهترین!) روش سفر به این جزیره زیبا است، این سفر از چند مرحله مختلف تشکیل شده است که هر یک را به  طور جداگانه برای شما شرح میدهیم.

خرید بلیت قطار

اگر ساکن تهران یا یکی از شهر های اطراف ان هستید، متوانید یک بلیت تهران-بندرعباس برای خود خریداری کنید و طولانی ترین مسیر ریلی کشور را شخصا تجربه کنید.

این طولانی ترین بسته به اینکه در چه قطاری و در کنار چه کسانی قرار گرفته اید میتوانید شیرین ترین و یا خسته کننده ترین سفر زندگی شما باشد، بنابراین باید به این موضوعات توجه ویژه ای داشته باشید.

قطار های تهران بندر عباس به دو دسته شش تخته و چهار تخته تقسیم میشوند، بسته به اینکه تعداد کسانی که همراه شما سفر میکنند بین این دو عاقلانه یکی را انتخاب کنید، مشخص است که هیچ عکس دوست ندارد بیست ساعت تمام یک غریبه در کنار خانواده اش بنشیند.

مسیر فرعی: استفاده از خودرو شخصی

این راه هم یکی دیگر از راه های رسیدن به بندرعباس است، هرچند مشخصا این راه صرفا برای افرادی است که قصد دارند خود به قشم بروند و توری با عنوان سفر به قشم با خودرو یا اتوبوس پیدا نمیکنید.

همانند قطارها نمیتوانید انتظار داشته باشید مستقیما از تهران به خود قشم بروید چون هرچه نباشد بخشی از مسیر دریایی است، شما باید سوار یکی از قایق های مسافر بری شوید تا در زمانی در حدود یک ساعت و نیم به قشم برسید.

اما سفر با خودرو شخصی کمی پیچیده تر است، یا میتوانید خودرو خود را به پارکنیگ بسپارید و با قایق های مسافربری روزانه جزیره شوید، یا از کشتی های بزرگ برای حمل خودرو خود تا جزیره استفاده کنید که با کمی بدشانسی به اندازه خرید بلیت هواپیما برای شما تمام شود!

پس در کل اگر قرار بر سفر زمینی است، بهتر است از خیر این گزینه بگزید.

قایق مسافربری

بعد از پیاده شدن از قطار، از طریق اینترنت یک بلیت قایق های مسافربری را خریداری کنید و سوار کشتی شوید، در کمتر از نود دقیقه شما به جزیره کیش رسیده اید!

حمل و نقل در جزیره

این جزیره یکی از جزیره های بزرگ خلیج فارس است و به همین خاطر نمیتوان با پای پیاده به بسیاری از نقاط جزیره سفر کرد، علاوه بر این امکاناتی مثل خطوط اتوبوس رانی و مترو در دسترس نیستند، که باعث میشود شما دو گزینه داشته باشید.

استفاده از تاکسی

گرچه اتوبوس و مترور در این شهر فراهم نیست، اما در عوض خطوط تاکسیرانی این جزیره بسیار کامل است، علاوه بر این به لطف منطقه ازاد بودن جزیره قشم همگی از مدرن ترین خودرو های روز دنیا هستند که باعث میشوند یک بار هم که شده سواری با این خودور های گران قیمت را تجربه کنید.

تنها ایراد این روش هزینه نسبتا زیاد ان است به طوری که اگر قرار باشد در روز به چند جای مختلف بروید حسابی جیبتان خالی میشود.

اما برای علاقه مندان به این خودرو ها گزینه جذاب تری هم هست.

اجاره خودرو

قشم هم همانند جزیره کیش یک منطقه ازاد تجاری است، یعنی بسیاری از خودور هایی که در حالت عادی اجازه ورود به کشور را ندارند در این جزیره به وفور دیده میشوند، خودرو هایی مانند پورشه و یا فراری که سوار انها شدن به یک ازو برای مردم ما تبدیل شده است.

روند اجاره خودرو به این صورت است که شما طلا، پول و یا چکی به مبلغ چهار تا هشت میلیون تومان را بسته به خودرویی که سوار میشوید به صاحب خودرو به عنوان ودیعه تحویل میدهید و روزانه هم مبلغ مشخصی را به انها پرداخل میکنید، بعد از پس دادن خودرو میتوانید ودیعه خود را پس بگیرید.

گرچه اجاره روزانه خودور ها نسبتا متغیر است اما تقریبا نرخ اجاره بها در حدود زیر است:

خودرو های لوکس روزانه یک تا سه میلیون تومان (پورشه، بنز، فراری، لکوسوس)

خودرو های متوسط روزانه پانصد هزار تا یک میلیون تومان (تویتا، هیودای، بی ام و)

خودرو های اقتصادی روزانه بین دویست هزار تا پانصد هزار تومان (مدل های قدیمی تر تویتا و هیوندای، پژو پارس، سمند)

پیشنهاد میکنیم اگر خیلی به رانندگی خود اطمینان ندارید از اجاره خودرو های لوکس خودداری کنید.

زیبایی های قشم

بعد از گذر های هزاران کیلومتر و رسیدن به این جزیره زیبا، حال وقت ان رسیده که تعدادی از جذابیت های مروارید خلیج فارس را به شما معرفی کنیم.

جزیره ناز

این جزیره در اصل چهار صخره مختلف تشکیل شده است، چیزی که این جزیره را شایسته قرار گرفتن در فهرست میکند این است که وقتی اب دریا بالا میاید مسیری از قشم به سمت جزیره باز میشود که توریست ها را حسابی به خود جذب میکند.

مردم محلی اغلب اوقات در انجا حضور دارند و خوراکی ها و وسایل جورواجور را به گردشگران میفروشند.

بعضی وقت ها هم مردم شهر را در ساحل در حال دریفت بازی با خودور های لوکس خود میبینید.

غار نمکدان

مساحت جزیره قشم چند ده برابر جزیره کیش است، به همین خاطر همیشه نمیتوانید بهترین مکان های این جزیره را به سادگی پیدا کنید و این غار هم جزو همین مکان های جالب و کمی دور از دسترس است.

سر تا سر این غار با قندیل های عظیم نمک پوشانده شده است که جذابیت خاص خودش را دارد، مخصوصا برای علاقه مندان به ورزش هایی مثل غارنوردی و ...

این غار حدود 88 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، به همین خاطر کمی طول می کشد به آن برسید.

پارک کروکودیل نوپک

این پارک را می توان یکی از معدود مراکز پرورش کروکودیل و تمساح د رجهان دانست، بیش از یکصد کروکودیل از انواع مختلف نژاد خود در این پارک حضور دارند.

در قسمت های مختلف این پارک جداول و اینفوگرافیک های مختلفی نصب شده است که مراحل زندگی این جانوران را به کودکان آموزش میدهند.

علاوه بر این، پارک نوپک ده ها حیوان مختلف دیگر به جز تمساح و کروکودیل را نگهداری میکنند از پلنگ و شیر تا جانوران اهلی تری مانند شتر مرغ و شتر که باعث شده این پارک شبیه به یک باغ وحش بسیار بزرگ باشد.

اگر از علاقه مندان به زندگی حیوانات هستید حتما سری هم به این پارک بزنید.

ساحل نقره ای

از آن جایی که قشم یک جزیره است، دور تا دور آن را سواحل مختلف احاطه کرده است، قدم زدن و بازی در این ساحل ها از تفریحاتی است که هر کسی به این جزیره میرود آن را امتحان میکند.

اما هیچ ساحلی در قشم به پای ساحل نقره ای نمیرسد.

هر شب و هر روز موجودات ذره بینی اب های اطراف به این ساحل میایند و با ترشح مواد مختلف از خوئد باعث درخشیدن این ساحل زیر پا های شما میشوند، درخششی به رنگ های زیبای مختلف.

نور های نقره ای و ابی رنگ این ساحل زیر پای شما باعث میشود که احساس کنید دارید در دل آسمان شب قدم میزنید.

از نظر اکثر زوج ها این مکان رمانتیک ترین جایی است که در جزیره قشم پیدا میشود.

جاذبه های هرمز

از قشم تا هرمز با قایق های مسافربری پرتعداد کمتر از یک ساعت راه است، راهی که با توجه به هزینه کم آن، ارزش رفتن را دارد.

هرمز هم مانند قشم مراکز گردشگری زیبایی دارد که چندی از آنها را به شما معرفی می کنیم.

دره سکوت

اینجا مخصوص کسانی است که به هیچ چیزی به اندازه سکوت و آرامش علاقه ندارند، زیرا هیچ صدایی در این دره به گوش نمیرسد، نه صدای حیوانات، نه صدای ماشین ها و نه دیگر صدا های مخل آرامش.

به علت شکل خاص دره و جنس خاص ان هیچ صدایی از خارج این دره به گوش شما نمی رسد.

علاوه بر این خاک ها و صخره های رنگی معروف هرمز هم در این دره و اطراف ان به وفور دیده میشوند.

فرش خاک هرمز

این فرش که طی مدت چندین روز و تنها با استفاده از خاک های رنگی جزیره درست شده است بزرگترین فرش خاکی جهان است.

همواره پنجاه نفر  مسئول درست کردن این فرش به صورت روزانه با استفاده از 12 نوع خاکی رنگی مختلف هستند، تنها بدی این فرش این است که تنها در تابستان همواره در دسترس است.

در دیگر فصل ها به علت باران مداوم فرش خراب میشود و زیبایی خاص خود را از دست می دهد.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW