تور دبی و ایرلاین های مربوطه

گردشگری امیری 19 آبان ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 20 دقیقه

امارات متحده عربی از ان دست کشور هایی است که ره صد ساله را یک شبه طی کرد و از فرش به عرش رسید، از خانه های کاه گلی تا برج های سر به فلک کشیده در کمتر از سی سال.

و زیباترین شهر امارات دبی است، لذا مشهور ترین تور مسافرتی ایرانیان به دبی که به راستی شایسته شهرت نیکی است که دارد.

مکان های زیادی در این شهر وجود دارد که هر گردشگری را به سمت و سوی خود میکشانند، از بلندترین برج جهان، بزرگترین باغ گل جهان و بزرگترین فروشگاه خاورمیانه تا موزه های متعدد.

به لطف تمام این مکان ها دبی یکی از مقاصد گردشگری محبوب دنیا است که در این زمینه تنها از پاریس کمی عقب تر است.

ابتدا به تعدادی از زیبایی های دبی میپردازیم و بعد از آن هواپیمایی هایی که به دبی پرواز مستقیم دارند را معرفی میکنیم.

بهترین هواپیمایی ها

حال که بیشتر با این شهر زیبا اشنا شدید بیاید نگاهی هم به بهترین راه بلدان این سفر بیاندازیم، مسئله ای که در کیفیت سفر و تور شما بسیار مهم است.

در کل سفر با استفاده از هواپیما محبوب ترین شکل فعلی سفر کردن محسوب میشود، چون نه خطر تصادف وجود دارد، نه ماندن در ترافیک، از طرفی بسیار سریع تر از دیگر انواع و اشکال سفر است.

در حال حضار بیست و یک هواپیمایی در ایران فعالیت دارند که قصد داریم پنج مورد از برترین هواپیمایی های موجود را برای سفر به دبی را معرفی کنیم.

هواپیمایی ایران ایر

حتی اگر این هواپیمایی بهترین هواپیمایی کشور نباشد، قطعا مشهور ترین و قدیمی ترین هواپیمایی ایران است.

این شرکت از سال 1340 فعالیت خود را اغاز کرد و تاکنون به ان ادامه دارده است، در حال حاضر این هواپیمایی 17 هواپیمای اماده به کار در اختیار دارد که ان را به یککی از بزرگترین هواپیمایی های کشور تبدیل میکند.

این هواپیمایی به بیش از بیست مقصد داخلی و نزدیک به سی مقصد خارجی مختلف پرواز مستقیم دارد، از جمله میتوان به تهران، همدان، مشهد اصفهان، کرمان، تبریز، کیش و ... را نام برد.

عمده پرواز های خارجی این هواپیمایی هم به مقصد دبی، نجف، فرانکفورت، استانبول، نجف، لندن و پاریس انجام میشوند، هرچند در کل این فهرست بزرگ تر از این حرف ها است.

یکی از مزایای ایرلاین ایران ایر این است که برخلاف بسیاری از هواپیمایی های ایران از پرنده های دست دوم و قدیمی تشکیل نشده است و بخش بزرگی از اسکادران این هواپیمایی را ایرباس های تازه نفس تشکیل میدهند.

ایران ایر کیفیت بالایی در سفر های خود به مشتریان ارائه میدهد، از کیفیت غذا تا خدمات و پرسنل حرفه ای.

هواپیمایی ماهان

این شرکت جزو شرکت های تازه نفس حوزه ایرلاین محسوب میشود اما با کمتر از چهل سال سن به بزرگترین و باکیفیت ترین هواپیمایی تمام کشور تبدیل شده است.

بسیاری از گردشگران خاورمیانه ای که به ایران سفر میکنند ، این شرکت را به خاطر کیفیت خود انتخاب میکنند.

هواپیمایی ماهان به بیش از بیست فوردگاه داخلی و بیست فرودگاه خارجی پرواز دارند که از جمله پرواز های داخلی میتوان به تهران، همدان، اصفهان، مشهد، تبریز و... اشاره کرد، پرواز های خارجی این هواپیما هم کشور های زیادی را پوشش میدهد، از شانگهای و پکن، تا مسکو و دبی.

تعداد هواپیما های در خدمت حدود 50 عدد است که کاملا سرحال هستند.

این شرکت یکی از مجهز ترین هواپیمایی های ایران است که محبوبیت خود را مدیون بسیاری از اقدامات مدیریت خود است، از گیف کارت ها و کادر حرفه ای.

اما اصلی ترین دلیل این محبوبیت بی گمان برنامه ریزی صحیح و دقیق این هواپیمایی است، هیچ چیز به اندازه تاخیر های متعدد پرواز مسافران را کلافه نمیکند، اما این شرکت با برنامه ریزی درست این چنین موقعیت ها را به حدود صفر رسانده است.

بلیت های این شرکت هم همانند در دو کلاس اکونومی و بیزینس ارائه میشوند که دومی امکانات رفاهی بیشتری را فراهم میکند.

 

هواپیمایی کیش ایر

در ابتدا این هواپیمایی، یک شرکت کوچک بود که تنها در حوزه جا به جایی مسافر به جزیره کیش و در کل استان هرمزگان فعالیت میکرد، اما رفته رفته پای این شرکت تازه نفس به دیگر شهر های ایران هم باز شد.

مدتی بعد این شرکت پرواز های خود به کشور های خارجی را اغاز کرد و حال جزو بزرگترین شرکت های هواپیمایی ایرانی شناخته میشود.

این هواپیمایی در حال حاضر به اکثر استان های داخلی ایران و سه مقصد خارجی پرواز انجام میدهد، دبی، مسقط و قزاقستان.

کیش ایر به کیفیت باور نکردنی غذا های خود شناخته میشود که به گفته مسافران در حد و حدود رستوران های مشهور ایرانی است، این هواپیمایی نسبتا منظم هم است و تاخیر و لغو پرواز بسیار کمتر از سایر هواپیمایی ها پیش میاید.

این هواپیمایی دارای چندین هواپیمای ایرباس و فوکر است که حدود 11 فروند میشوند.

هواپیمایی قشم ایر

این شرکت تقریبا جوان ترین هواپیمایی ایرانی است که در اوایل دهه نود تاسیس شد و به سرعت رشد کرد تا تنه به تنه قدیمی های این صنعت بزند.

این به سی مقصد داخلی پرواز مستقیم دارد، از جمله شهر های تهران، اصفهان، کیش، قشم، مشهد، تبریز، فارس، چابهار و ...

علاوه بر این بیش از بیست مقصد بینلمللی هم در لیست پرواز های این شرکت وجود دارند، از اسپارتا و استانبول تا بدروم و دبی.

ناوگان هوایی قشم ایر شامل هفده هواپیمای فوکر و ایرباس است که متاسفانه تعدادی از انها دست چندم هستند، اما همچنان توان خود را در سطح بالایی نگه داشته اند.

تمامی پرواز های تهران این هواپیمایی در فرودگاه مهراباد انجام میگیرد.

بلیت های این هواپیمایی هم در دو کلاس اکونومی و بیرزینس به مشتریان ارائه میشود.

تفاوت بلیت های اکونومی و بیزینس

تقریبا تمام هواپیمایی های لیست ما بلیت های خود را در دو کلاس بیزینس و اکونومی ارئه میکنند، پس بیاید کمی هم با این دو بلیت و تفاوت های آنها آشنا بشویم.

مشخصا در این بین آنکه گران تر است، با کیفیت تر هم هست.

بلیت های کلاس اکونومی که بیشتر توسط مردم عادی و گردشگران خریداری میشوند، تقریبا از نظر امکانات در کف قرار میگیرد.

تمام چیزی که به شما میدهند صندلی ای برای نشستن است و یک وعده غذا که عموما کیفیت نسبتا مطلوبی دارد.

اما بلیت های بیزینس یک پله بالاتر قرار میگیرند، در این نوع بلیت شما با شش ردیف صندلی مواجه نیستید و کل بخش تنها از سه تا چهار ردیف صندلی تشکیل شده است که فضای بیشتری به شما میدهد.

علاوه بر این صندلی ها همگی از نوع تخت خواب شونده بوده و به شکلی طراحی شده است که حریم خصوصی بیشتر به شما میدهد.

کیفیت غذا و گزینه های موجود هم وسیع تر و بهتر است.

بالاتر از این دو فرست کلاس قرار دارد که از انجایی که توسط هیچ یک از موارد لیست ارائه نمیشوند از توضیح در مورد ان صرف نظر میکنیم.

امیداریم این مقاله به کار شما آمده باشد.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW