ده نمایشگاه برتر دبی

گردشگری امیری 08 آبان ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 17 دقیقه

مدتی نه چندان دور امارات متحده عربی چیزی جز خاک و صحرا نداشت، با این حال با بهره‌گیری از موهبت نفت این کشور هر روز پیشرفت کرد، به حدی که از هر نظر یکی از مدرن ترین کشور های خاورمیانه به حساب می‌آید.

دبی به علت وجود برج خلیفه مشهور ترین شهر این کشور است به حدی که عموم گردشگران این شهر را با پایتخت اشتباه می‌گیرند.

بلندترین برج جهان با بیش از ششصد متر ارتفاع، به همراه دبی مال که یکی از بزرگترین بازار های جهان است، و بسیاری از چیز های دیگر که نیازی به معرفی ندارند .

گرچه این کشور معماری بسیار مدرنی دارد، اما در حیطه علم، فناوری و هنر حرف چندانی برای گفتن ندارد، اما به این معنی نیست که تلاشی در این مورد صورت نگرفته است، این‌بار قصد داریم ده مورد از برترین نمایشگاه های این شهر را به شما معرفی کنیم.

این نمایشگاه ها بیشتر در حوزه کسب و کار هستند تا گردشگری، بنابراین برای اکثر تجار گزینه ایده‌آلی هستند.

سیوان دشت آریا مجری و کارگزار رسمی تور دبی با نازلترین قیمت بازار و با بهترین خدمات

۱-نمایشگاه بین‌المللی اینترنشنال موتور در دبی

دبی به دو چیز خود مشهور است، آسمان خراش های بی‌نظیر و خودرو های لوکسی که در خیابان های این شهر زیاد دیده می‌شوند.

پس تعجبی ندارد که نمایشگاهی ساخته شود که فقط ‌ فقط به یک چیز اختصاص دارد، خودرو های لوکس!

هرساله برندهای معتبر و معروف دنیای ماشین ها، زیباترین و پیشرفته‌ترین ساخته های خود را به این نمایشگاه می‌آورند تا با دیگر رقبای خود به رقابت بپردازند، از فراری و لامبورگینی که تویتای ژاپن دوست داشتنی.

البته این نمایشگاه تنها مختص برند های شناخته شده نیست، هرساله بسیاری از افراد که عاشق اسپرت کردن و تیونینگ خودرو های خود هستند به هر سختی که شده ماشین خود را به این نمایشگاه میرسانند تا خودی نشان دهند.

زیرا بعضی از این خودرو های اسپرت شده تا ده برابر اصل خودرو به فروش می‌رسند، هرچند فقط و فقط برخی.

این نمایشگاه چندین بار میزبان شو تلویزیونی گرند توریسمو بوده، از قسمتی که یک مسابقه بین خودرو های لوکس در پیست دبی برگزار شد، تا وقتی که هر یک از اعضای این نمایش سعی کردند خودرو خود را اسپرت کرده و در این نمایشگاه بفروشند.

این نمایشگاه هر دو سال یک‌بار در شهر دبی برگزار می‌شود، به یاد داشته باشید که فرصت برای شرکت در این نمایشگاه محدود است و تعداد بلیت هایی که به فروش می‌رسند هم محدود تر، به همین خاطر حتما باید از چند هفته قبل بلیت تهیه کنید، نیازی نیست نگران باشید ، بلیت ها به صورت اینترنتی به فروش می‌رسند.

۲-گالری ایزابل

هنر پای ثابت هر نمایشگاهی است که در جهان برگزار می‌شود، بسیاری وقتی واژه هنرمند را می‌شنوند به یاد موسیقدانان و بازیگران می‌افتند، گویا برای بسیاری از ما مردم هنر هایی مثل مجسمه سازی و نقاشی به همان دوران رسانس و مایکل آنجلو و داوینچی خلاصه می‌شود، اما هنوز هم بسیاری هستند که به هنرمندان جوان بهای زیادی می‌دهند.

این نمایشگاه بیشتر از هرچیزی روی این موضوع تمرکز دارد، به شهرت رساندن هنرمندان جوانی که استعداد های درخشانی دارند، شاید هیچ یک از اثار داخل این نمایشگاه به پای شاهکار هایی که در دیگر موزه های این شهر پیدا می‌شود نرسد، اما باز هم تجربه رفتن به این نمایشگاه ارزشش را دارد.

جالب است بدانید خیل بسیاری از هنرمندانی که با این نمایشگاه به شهرت رسیدند ایرانی بودند، مثل خسرو حسن‌زاده و بینتا فیاضی، هر یک از این اشخاص در حال حاضر از اساتید هنر در ایران به حساب می‌آیند.

۳-نمایشگاه بین‌المللی هنر دبی

گالری ایزابل بیشتر حکم یک دست گرمی و سکوی پرتاب را برای هنرمندان را دارد، این نمایشگاه رقابت غول های هنر جهان است.

در این نمایشگاه هنرمندان جوان و استادان معاصر شاهکارهای خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند، گرچه در این نمایشگاه هیچ رقابت رسمی‌ای وجود ندارد، اما گویا مردم بودن رقابت نمی‌توانند زندگی کنند.

این نمایشگاه بخش های مختلفی را برای بازدیدکنندگان خود دارد، البته جدا از تفکیک رشته های هنر مثل نقاشی و مجسمه سازی.

یکی از بخش های جذاب این نمایشگاه برای هنرمندان تازه کار کارگاه های آموزشی آن است که با حداقل قیمت و یا رایگان ارائه می‌شوند ، در حالی که هنر به هزینه های گزافی که برای یادگیری نیاز دارد مشهور است.

بخاطر همین اگر شما هم یکی از هنرمندان تازه کار هستید و برای ادامه آموزش خود، به مشکل خوردید حتما باید به این نمایشگاه سری بزنید.

۴-نمایشگاه گل‌فود دبی

نمایشگاه گل‌فود یا همان نمایشگاه بین‌المللی خوراک و غذای دبی، عظیم ترین رویداد حوزه خوراکی جات و صنایع غذایی در خاورمیانه به حساب می‌آید، تاکنون پنج هزار شرکت از صد و پنجاه کشور مختلف با یکدیگر آشنا شده و شروع به همکاری کردند.

این نمایشگاه به بازگشت سرمایه بی‌نظیر خود مشهور است، همین خاطر کشور های حوزه خلیج فارس همگی دست کم یک‌بار در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، گفته شده این نمایشگاه در سال گذشته هفتاد و پنج هزار نفر بیننده داشته است.

این نمایشگاه هم با داشتن کلاس‌های آشپزی با اساتید مجرب، با حداقل هزینه به کسانی که قصد فعالیت در این صنعت را داشته و یا می‌خواهند دانش خود را در آشپزی افرایش دهند کمک می‌کند تا به خواست خود برسند.

غذاهای ایرانی مثل همیشه گل‌ سرسبد این نمایشگاه به شمار می‌آیند.

۵-نمایشگاه بین‌المللی چرم سازی در دبی

صنعت چرم یکی از صنایعی است که به علت رواج چرم مصنوعی از تب و تاب خود افتاده و توسط کسی جز افراد ثروتمند هر جامعه دنبال نمی‌شود، اما خب دبی شهری است که اکثر ساکنین آن ثروتمندلن جامعه هستند زیرا به خاطر وسعت بسیار کم شهر خانه گران است.

در این نمایشگاه شما با بیش از چهارصد غرفه محصولات مختلف چرمی از برند های نعتبر بیش از صد کشور جهان رو به رو خواهید بود، این نمایشگاه برای گردشگرانی که قصد خرید کالاهای چرمی را دارند بسیار ایده‌آل است.

۶-نمایشگاه بین‌المللی گردشگری دبی

صنعت گردشگری در کنار نفت یکی از منابع درآمدی مهم دبی به حساب می‌آید، له حدی که این شهر برای خود در سرتاسر جهان شهرتی بهم‌ زده است.

تمامی صنایع جهان هر روز در حال پیشرفت هستند، از صنعت تلفن همراه تا لوازم خانگی و خودرو، شاید صنعت گردشگری به اندازه آن‌ها سودآور نباشد اما برای برخی از کشور ها همانند شاه رگ اقتصاد می‌ماند.

این نمایشگاه برای فعالان حوزه گردشگری برگزار می‌شود و جدید ترین متد های اجرای برنامه های نورپردازی و صنایع تفریحی، به منظور جذب گردشگران را در معرض نمایش قرار می‌دهد، حتی غرفه‌ای برای بعد روانشناسی گردشگری هم پیدا می‌شود.

۷-نمایشگاه بین‌المللی امنیت و ایمنی دبی

این نمایشگاه در این لیست کمی خاص است و ارتباط کمتری به گردشگران و بیش از هرچیزی به تجار مربوط است.

همان‌طور که می‌دانید صنعت ایمنی در قرن بیست و یک پیشرفت چشمگیری داشته، از ایربگ هایی که تا قبل از سال ۲۰۰۰ کمتر خودرویی به آن مجهز بود، تا وسایلی همانند خودرو های آب‌پاش مختص آتش‌نشانی و ابزارآلات مربوط به کندن و حفظ ایمنی معدن،.

تقریبا تمامی برند های شناخته شده و کمتر شناخته شده این صنعت در این نمایشگاه شرکت می‌کنند، اگر جزو افراد با علاقه‌ بسیار خاص باشید بازدید از این نمایشگاه را به شما هم توصیه میکنیم.

البته تقریبا تمامی محصولات ایمنی خریداری شده در ایران از این نمایشگاه می‌آیند، بنابراین اگر مسئولیت خاصی دارید و یا شرکتی برای این جور محصولات، حتما باید به این نمایشگاه سری بزنید.

 

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW