بهترین مراکز خرید در شهر دبی

گردشگری امیری 06 آبان ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 17 دقیقه

اگر قرار باشد سه جاذبه گردشگری دبی را نام ببریم به سه مورد می‌رسیم، تفریحات آبی، برج های بلند و مراکز خرید!

این شهر به دلیل پذیرایی سالیانه از میلیون‌ها توریست و گردشگر، چند ده برابر نیاز خود به مراکز خرید مجهز است.

البته بسباری از مواقع یک برج و یک مرکز خرید غول‌آسا با یکدیگر ترکیب شده‌اند و در مواقع نادر تر به تفریحات آبی هم مجهز هستند، به همین خاطر محال است کسی به دبی برود و ولو صرفا به قصد بازدید از بازارها سری به مراکز خرید نزند.

دبی دارای هزاران مرکز خرید جور و واجور است، اما سعی می‌کنیم به‌صرفه ترین و محبوب‌ترین های آن‌ها را معرفی کنیم.

دبی مال

این فروشگاه نه تنها یکی از برترین مراکز خرید دبی است، بلکه یکی از عظیم ترین پاساژ های جهان هم هست، در واقع این فروشگاه مدتی عنوان بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه را داشت، اما رفته رفته فروشگاه های بزرگتری ساخته شد و این عنوان را از دست داد.

این مرکز خرید مشهور در کنار برج خلیفه قرار گرفته، در واقع در نزدیکی اصلی ترین دلیل سفر گردشگران به این شهر، به همین خاطر می‌توان این مرکز را با پروژه برج خلیفه یکی دانست.

این مرکز دارای بیش از هزار فروشگاه بین‌المللی، باغ وحش، آکواریوم، پیست اسکی روی یخ، پارک های جورواجور، و آب‌نما های زیبا است که باعث می‌شوند حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید گردش دلپذیری را تجربه کنید.

چند صد رستوران گران قیمت و کافه نیز در همین مرکز وجود دارند، به علت نزدیکی به برج خلیفه تقریبا از هر قسمتی از شهر با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به این فروشگاه برسید.

ادرس: دبی، جنب برج خلیفه، دبی مال، خیابان شیخ زائد

 

مرکز خرید مرکاتو

اگر دبی مال مدرن ترین مرکز خرید دبی باشد، پس میتوان مرکاتو را خاص ترین مرکز خرید دبی دانست.

این فروشگاه توسط یک معمار ایتالیایی به سبک رسانس ایتالیا طراحی شده که ظاهر بسیار ویژه ای به این فروشگاه بزرگ می‌دهد.

حدود دویست فروشنده در این فروشگاه مشغول به کار هستند که اجناس متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند، از مواد خوراکی و پوشاک بگیرید تا لوازم خانگی و الکترونیک.

سقف این مجموعه به صورت یک طاق شیشه‌ای کدر طراحی شده که باعث می‌شود مرکز تا غروب آفتاب از نور مصنوعی لامپ ها بی‌نیاز باشد.

البته این مرکز امکانات تفریحی خاص خودش را هم دارد، مثلا سینمای چند بعدی با ظرفیت هزار و پانصد تماشاگر یا شهربازی فان سیتی که میحط بازی خوبی برای کودکان فراهم می‌آورد.

این مرکز چندین رستوران هم دارد، از حمله رستوران غذاهای ایرانی به نام نون و کباب که برای یک گردشگر ایرانی موهبت است، به همراه دو رستوران غذاهای هندی و چینی برای افراد شجاع و اهل ربیسک.

این پاساژ در محله جمیرای دبی، مهد زببایی های این شهر قرار گرفته است.

امارات مال

مرکز خرید امارات پنجمین فروشگاه بزرگ خاورمیانه است و با داشتن بیش از ششصد فروشگاه در حوزه های مختلف شما را از هر نوع فروشگاه دیگری بی‌نیاز می‌کند.

مساحت تقریبی این فروشگاه سیصد هزار متر مربع است.

معماری این فروشگاه توسط یک شرکت آمریکایی انجام گرفته است، در این مرکز خرید تقریبا هرچیزی که ممکن است یک انسان نیاز داشته باشد پیدا می‌شود.

رستوران، کافه، سینما، شهربازی، پیست اسکی، فروشگاه های طلا، وسایل الکترونیک، لوازم خانگی، آرایشی و این لیست ادامه دارد!

یکی از خاطره های ماندگاری که در ذهن بازدیدکنندگان این فروشگاه مانده است باغ وحش پنگوئن های این فروشگاه است که تجربه نابی به حساب می‌آیند، شما می‌توانید تحت نظر مربی پارک به پنگوئن ها غذا دهید و یا نمایش فک های دریایی را تماشا کنید، البته بلیت این یکی را باید جداگانه خریداری کنید.

این مرکز برای گیمر های جوان هم برنامه دارد و یکی از بزرگترین مراکز بازی جهان به اسم دریم اسکیپ را در خود جای داده است. در این مرکز بازی های واقعیت مجازی قرار داده شده که به قدری زیاد هستند که حتی یک هفته هم برای تجربه تک تک آن‌ها کافی نیست.

 

اوت لت مال

این مرکز خرید یکی از جدید ترین مراکز خرید دبی است و تعداد فروشگاه های آن در مقایسه با دیگر مراکز خرید کم‌رنگ جلوه می‌کند، اما این مرکز هم برگ برنده خود را دارد، عرضه اجناس برند و اصل با کمترین قیمت ممکن.

اما اگر این مورد برای حذب شدن به این مرکز کافی نیست، باید بگوییم برخی مواقع تا نود و پنج درصد تخفیف روی اجناس خاص قیمت گذاری می‌شود.

هرچند گل سر سبد فروشگاه های این مرکز بخش جواهرات و زیورآلات است که نزدیک به هزار برند مختلف در آن پیدا می‌شود، علاوه بر این مثل بقیه مراکز خرید دبی، این فروشگاه تنها به خزید و فروش محدود نمی‌شود و امکانات سرگرمی متنوعی مثل رستوران و محل بازی کودکان دارد.

 

نخیل مال

نخیل مال تقریبا ترکیبی از یک مرکز سرگرمی و خرید است.

این مرکز درون جزیره مصنوعی جمیرا قرار دارد، این مرکز خرید در سال ۲۰۱۹ افتتاح شد.

این فروشگاه پنج طبقه بوده و بیش سیصد مغازه، رستوران و کافه دارد.

علاوه بر این زمین هاب بازی ورزش هایی همانند بولینگ و ترامپولین مجهز است، به همراه یک سینما و شهربازی کودکان.

بالاترین طبقه این مرکز دارای رستوران های بدون سقف و در فضای باز است.

 

سیتی سنتر دیره

این مرکز همانند محله‌ای که در آن واقع شده یکی از قدیمی ترین و اولین مراکز خرید این شهر است که در کنار یک اسکله واقع شده.

برخلاف دیگر مراکز خرید دبی چندین فروشنده محلی همانند پارچه فروش‌ها و دیگران کاسبان سنتی مشغول فعالیت هستند.

از آنجایی که بولینگ در بین مردم امارت بسیار محبوب است، یک سالن بولینگ هم در این مرکز قرار داده شده، به همراه شهربازی و یک سینما.

این مرکز خرید هم همانند اوت لت مال قیمت های بسیار بصرفه ای دارد که باعث محبوبیت این مرکز بین گردشگران خارجی شده است.

این مرکز دارای نزدیک به چهارصد فروشگاه گوناگون است، علاوه بر این به علت قرار گرفتن در محله دیره عبور و مرور بسیار راحت است.

 

وافی مال

این مرکز خرید در واقع زیر نظر هتل رافلز داره میشود که یکی از لوکس ترین و بهترین‌ هتل های دبی است، وافی مال هم همانند دیگر پاساژ های قرار گرفته در مجله ماریانای دبی جز لوکس ترین و البته گران ترین پاساژ های دبی است.

چیزی که این مرکز خرید را نسبت به دیگر مراکز خرید متمایز می‌کند معماری مصری آن است که شما را به یاد اهرام ثلاثه مصر می‌اندازد.

این مرکز خرید دارای چهار طبقه و بیش از سیصد فروشگاه مختلف است که اجناس جورواجوری در آن‌ها پیدا می‌شود، از پوشاک و صنلیع دستی تا لوازم خانگی.

این فروشگاه دارای یک شهربازی، یک حمام آبگرم، یک ترن هوایی و سینمای سه بعدی است، به همراه بیش از سی رستوران و کافه رنگارنگ.

 

مرکز خرید ابن‌بطوطه

اگر قرار باشد خاص ترین و ویژه ترین مرکز خرید دبی را نام ببریم این فروشگاه در صدر فهرست قرار می‌گیرد.

این مرکز به شش بخش مختلف تقسیم شده است، بخش چین، بخش هند، بخش ایران (پرشیا)، بخش مصر، بخش تونس، بخس آندلوسی، به عبارتی دیگر بین‌المللی ترین فروشگاهی است که در دبی پیدا می‌شود، سالیانه سی میلیون گردشگر از این مکان بازدید می‌کنند.

حیاط چین از همان تم قرمز رنگی پوشیده شده که نماد چین است، در این بخش کالاهای مربوط به فرهنگ چین و کشتی های سرخ پر شده، بخش هند و دیگر کشور ها هم تا جای ممکن از معماری سنتی همان کشور ها بهره برده است.

به طور مثال بخش مصر دارای چندین هرم کوچک و البته تعداد زیادی نقاشی دیواری، شبیه به دیگر کتیبه های مصری است، بخش هند با طرح های فیل های عظیم و بزرگ پر شده، و بخش آندلس که یادگار روزگاری است که این بخش از جهان به دنیای اسلام تعلق داشت.

بخشی از بنای این مرکز که مربوط به ایران است ترکیبی از معماری سنتی ایرانی و معماری عربی است، از طرح چیز های مانند بادگیر و سیزان، تا معماری اسلامی مثل مساجد و حرم‌ها.

سقف این مرکز هم به صورت شیشه‌ای ساخته شده تا این فروشگاه همیشه از نور مستقیم خورشید برخوردار باشد، در این مرکز یک هتل پنج ستاره و یک هتل سه ستاره هم قرار گرفته است.

این مرکز در حال حاضر با داشتن سیصد فروشگاه در شهری مثل دبی کوچک به نظر می‌رسد ، اما طی برنامه ای قرار است مساحت این مرکز دو برابر شده و بیش از صد مغازه به آن افزوده شود، در این صورت این مرکز هم در کنار دبی مال به صف عظیم ترین مراکز خرید جهان ملحق خواهد شد.

دبی شهر بزرگترین ها و بهترین‌ها است، با این وجود سعی کردیم بهترین مراکز خرید را از چندین منظر همانند امکانات رفاهی و تفریحی، تا بصرفه بودن به شما معرفی کنیم.

این فروشگاه ها همگی نه تنها نیاز های شما برای خرید را پوشش می‌دهند، بلکه با داشتن تعداد بسیار زیادی از امکانات تفریحی و سرگرمی، کاری می‌کنند که خرید حتی برای آقایان کم حوصله هم به یک تجربه لذت بخش تبدیل شود، بنابراین اگر گذرتان به دبی افتاد، به جای گشتن در مغازه های پراکنده شهر، مستقیم به این پاساژ ها بیاید.

بیاید کمی راجب تور های دبی برایتان بگوییم. شما برای تهیه این تور باید اقدام به ویزا + بلیط رفت و برگشت و تاییده هتل را تهیه بفرمایید. برای کمک میتوانید همه این کار های به نسبت دشوار را به سیوان دشت اریا بسپارید.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW