تور ارمنستان با قطار

گردشگری امیری 20 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

سفر به ارمنستان از منطقه جلفا انجام می شود. ابتدا باید به شهر تبریز سفر کرده و از آنجا با تهیه قطار تبریز- جلفا، به شهر جلفا بروید. از این منطقه با طی 109 کیلومتر به مرز نوردوز خواهید رسید و سپس وارد خاک ارمنستان خواهید شد. متاسفانه، در حال حاضر مسیر ریلی مستقیمی از تهران به جلفا وجود ندارد و باید از تبریز این کار را انجام دهید. همچنین، خط ریلی بین ایران و شهرهای ارمنستان برقرار نیست.

مزیت تور ارمنستان با قطار

با آنکه سفر مستقیم از شهرهای ایران به ارمنستان برقرار نیست امّا می توانید در بخش های داخلی ایران و ارمنستان از خطوط ریلی استفاده کنید. سفر با قطار مزیت های زیادی دارد از جمله:

1-       مشاهده مناظر زیبا: سفرهای قطار اغلب مناظر خیره کننده از از کوه ها، رودخانه ها و حومه شهر را به تصویر می کشند.

2-       راحت و جادار: قطارها به طور کلی فضای بیشتری در مقایسه با سایر روش های حمل و نقل دارند.

3-       کاهش استرس: لازم نیست نگران ترافیک یا مشکلات جاده ای باشید. قطارها معمولا در مقایسه با پروازها تاخیر و کنسلی کمتری دارند.

4-       دوستدار محیط زیست: قطارها از سازگارترین روش های حمل و نقل در نظر گرفته می شوند، زیرا در مقایسه با خودروها یا هواپیما ها انتشار کربن کمتری دارند.

5-       تعامل اجتماعی: سفر با قطار فرصتی برای تعامل اجتماعی با همسفران فراهم می کند. حتی ممکن است دوستان جدیدی از فرهنگ های مختلف پیدا کنید.

6-       دسترسی: اغلب شهرهای داخلی ایران با قطار به یکدیگر ارتباط دارند. در ارمنستان نیز شهرهای مختلف دسترسی ریلی دارند. به همین دلیل سفر با قطار گزینه ای مناسب برای رسیدن به مقاصدی است که با وسایل دیگر سخت تر هستند.

7-       مقرون به صرفه: بلیط قطار نسبت به هواپیما مقرون به صرفه تر است. برای سفرهای طولانی نیز سفر با قطار هزینه های کمتری نسبت به سفر با ماشین شخصی را خواهد داشت.

8-       انعطاف پذیری: قطارها از نظر زمان حرکت و دفعات خدمات در مسیرهای پرطرفدار انعطاف پذیری بیشتری دارند. به همین دلیل، می توانید برنامه سفر خود را راحت تر انتخاب کنید.

9-       امکانات داخلی: قطارها از بخش های مختلفی تشکیل می شوند. دارای ماشین غذاخوری، اتصال وای فای، پریز برق و گزینه هایی برای سرگرمی هستند.

10-   تجربه فرهنگی: سفر با قطار کمک می کند تا مکان های مختلفی را ببینید و با مردم محلی که همسفر شما هستند آشنا شوید. کمک می کند تا نگاهی اجمالی به زندگی روزمره مردم در نقاط مختلف داشته باشید.

سفر با قطار به ارمنستان

در گذشته خط ریلی بین ایران و ارمنستان برقرار بود. پس از فروپاشی شوروی و اختلاف دو کشور آدربایجان و ارمنستان این مسیر ریلی متوقف شد و در حال حاضر از هیچ یک از شهرهای ایران به طور مستقیم نمی توان با قطار به ارمنستان سفر کرد.

سفر با قطار ارزان ترین شیوه برای سفر به ارمنستان بود. می توانستید مسیرهای زیبا را در قطار تماشا کنید و فضای کافی برای استراحت نیز داشتید. البته، همچنان می توانید مسیرهای داخلی کشور را با قطار پیموده و خود را به شهرهای مرزی برسانید.

تور هوایی یا زمینی ارمنستان؟

تور ارمنستان با قطار زمان بیشتری می برد، با این حال این امکان را فراهم می کند تا از محیط اطراف خود دیدن کرده و لذت ببرید. به نسبت کمترین حوادث برای قطار رخ می دهد و محدودیت بار کمتری دارد. حتی می توانید کوپه ای را به صورت کامل اجاره کنید تا فضای کافی و راحت داشته باشید.

در مقابل سفر هوایی در کمترین زمان انجام می شود، اگر بلیت های اکونومی را انتخاب کنید فضای راحت کمتری خواهید داشت و برای خرید صندلی های بیزینس باید هزینه بیشتری بپردازید. سفرهای هوایی به نسبت حوادث بیشتری داشته اند.

با این حال، سفر قطار تنها در داخل کشور و تا جلفا امکان پذیر است امّا پروازهای هوایی از تهران به ارمنستان همواره انجام می شوند. با انتخاب کلاس پرواز، بازه زمانی صحیح و درجه کیفیت هتل می توانید هزینه های نهایی خود را کاهش دهید.

هزینه سفر به ارمنستان

اشاره کردیم که هزینه سفر به شیوه سفر، هتل انتخابی، مدت زمان اقامت و زمان سفر بستگی دارد. اگر در فصل های شلوغ سال به ارمنستان سفر کنید باید هزینه بیشتری بپردازید. پیش از سفر نیز باید گذرنامه خود را تمدید کنید که هزینه های آن شامل هزینه های شهرداری، ارسال پستی و شناسه می شود. ایرانیان نیاز به دریافت ویزا نخواهند داشت و در نتیجه هزینه ای برای آن نخواهید داشت.

انتخاب هتل نیز بسیار مهم خواهد بود. ممکن است هتلی ارزان قیمت انتخاب کنید امّا از مراکز اصلی شهر دور باشد و مجبور باشید برای گشت و گذار هزینه بیشتری صرف حمل و نقل کنید. هتل هایی با قیمت مناسب و خدمات خوبی را می توان در مرکز شهر پیدا کرد.

هتل های ارمنستان

هتل آنی سنترال این (Ani Central inn)

این هتل 4 ستاره تنها سه دقیقه تا ایستگاه مترو زوراورا آندرانیک و 10 دقیقه پیاده تا میدان جمهوری ایروان و گالری هنر ملی فاصله دارد. هتل دارای استخر سرپوشیده، سونا و وای فای رایگان در سراسر هتل است. تمامی اتاق ها فرش شده و دارای تهویه مطبوع، تلویزیون و گاو صندوق هستند. با 10 دقیقه پیاده روی می توانید به کافه ها و رستوران های مختلفی دسترسی پیدا کنید. صبحانه هتل را از دست ندهید. ایستگاه قطار ایروان در 2 کیلومتری هتل و فرودگاه ایروان در 7 کیلومتری آن قرار دارد.

هتل دبل تری بای هیلتون (Double tree by Hilton)

این هتل در فاصله ده دقیقه ای میدان جمهوری دارد. مرکز تناسب اندام، استخر و سونا بخشی از خدمات هتل هستند. با فرودگاه بین المللی Zvartnots با ماشین 15 دقیقه فاصله دارد. با انتخاب این هتل چهار ستاره از منظره های پانوراما کوه آرارات دیدن کنید. تمامی اتاق ها مجهز به وسایل راحتی و بهداشتی شما هستند. صبحانه را می توانید در رستوران یا در اتاق میل کنید. میدان جمهوری با این هتل 1 کیلومتر فاصله دارد و در فاصله 3.5 کیلومتری ایستگاه قطار ایروان قرار دارد.

هتل کامفورت ایروان (comfort Hotel)

یک هتل سه ستاره در ایروان که کمتر از 1 کیلومتر با میدان جمهوری فاصله دارد. پذیرش 24 ساعته، ترانسفر فرودگاهی، سرویس اتاق، وای فای رایگان، پارکینگ خصوصی رایگان، سالن استراحت و اتاق هایی با تهویه مطبوع همراه با میز، کتری، یخچال، صندوق امانات و حمام های تمیز و راحت از ویژگی های مثبت این هتل است. صبحانه شامل انواع غذاهای بین المللی می شود که می توانید در رستوران هتل میل کنید.

هتل سنترال ایروان (central Hotel Yerevan)

هتل سنترال ایروان چهار ستاره و شیک در 300 متری میدان جمهوری و 900 متری تئاتر اپرا و باله ارمنستان قرار گرفته است. غذاهای اروپایی، خاورمیانه و مدیترانه ای در رستوران هتل سرو می شوند. صبحانه بوفه هر روز صبح در هتل سرو می شود. اتاق ها همگی مجهز به وسایل راحتی و بهداشتی هستند. پذیرش 24 ساعته انجام می شود و امکان استفاده از استخر سرپوشیده هتل برقرار خواهد بود.

اگر در زمینه تور ارمنستان با قطار سوالی دارید با ما در میان بگذارید. امیدوارم زمانی خط مستقیم ریلی بین ایران و ارمنستان برقرار شود تا بدون دردسر به شهرهای این کشور زیبا سفر کنید. برای ثبت نام در تورهای هوایی با تور با اتوبوس به ارمنستان می توانید با مشاوران ما در تماس باشید. تور مسافرتی ارمنستان شامل پکیج های مختلفی می شود، امیدوارم با بررسی هر یک از آنها، گزینه مناسبی برای تعطیلات خود پیدا کنید.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW