تور پاییزه ارمنستان

گردشگری امیری 16 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 13 دقیقه

از قدم زدن در میان جنگل های انبوه گرفته تا بازدید از صومعه ها، کلیساها، دره ها و غارها، همگی در طول سفر پاییز دیدنی تر هستند. ارمنستان کشوری کوچک و دنج در قفقاز جنوبی است که در تمام طول سال گردشگران را به خود جذب می کند. قصد داریم در مورد دلپذیرترین فصل ارمنستان که مردم محلی آن را «پاییز طلایی» می نامند، برای شما بگوییم. اگر دوست دارید درباره تور پاییزه ارمنستان بیشتر بدانید، ما را همراه کنید.

 

پکیج های تور پاییزه ارمنستان

تور ارمنستان در پاییز به صورت زمینی و هوایی برگزار می شود. تور زمینی مدت زمان بیشتری خواهد بود. در حال حاضر سفر با قطار از ایران به ارمنستان برقرار نیست و تنها مسیر زمینی با اتوبوس طی می شود. اتوبوس در حدود 22 تا 24 ساعت در راه خواهد بود تا شما را به ایروان، پایتخت ارمنستان برساند.

در صورتی که تور هوایی ارمنستان را انتخاب کنید، از تهران در عرض یک ساعت و نیم به ایروان خواهید رسید. پروازها از تهران و تبریز توسط شرکت هواپیمایی ارمنی انجام می شود. البته، ایرلاین قطر گاهی از شهرهای اصفهان، شیراز و مشهد به سمت ایروان پرواز دارد. امّا این روش را پیشنهاد نمی کنیم چرا که هواپیما قطر یک توقف در کشور قطر خواهد داشت و هزینه بیشتری نیز دریافت می کند.

قیمت تور پاییزه ارمنستان

عوامل زیادی در قیمت تور ارمنستان تاثیر خواهند گذاشت. اینکه آخر هفته را انتخاب کنید یا طول هفته و اینکه قصد داشته باشید در هتل سه ستاره اقامت کنید یا پنج ستاره، همگی در قیمت تاثیر می گذارند. عوامل اصلی شامل حمل و نقل، محل اقامت و طول مدت تور می شود.

قیمت تور زمینی کمتر است امّا مدت بیشتری در راه خواهید بود. هتل های سه ستاره هزینه کمتری دریافت خواهند کرد امّا کیفیت اتاق ها و خدماتشان بالا نیست. با تور هوایی چارتری یا لحظه آخری هزینه کمتری پرداخت کرده و در کمترین زمان به ایروان برسید. هتل های 4 ستاره هم از نظر اتاق و هم از نظر خدمات کیفیت مطلوبی را ارائه می دهند. پیش از انتخاب هتل پیشنهاد می کنیم نظر کاربران را بخوانید تا از امکانات هتل بیشتر مطلع گردید.

تورهایی که در فصل سرد سال برگزار می شوند به طور کل هزینه کمتری دارند. اگر امکانش را دارید روزهای غیرتعطیل و در طول هفته را برای تور پاییزه ارمنستان خود انتخاب کنید. در آخر هفته ها و تعطیلات قیمت ها افزایش می یابد. تورهای لحظه آخری ارمنستان را بررسی کنید تا از تخفیف های ویژه آن بهره مند شوید.

مکان های دیدنی ارمنستان در پاییز

کم کم در اواخر تابستان طبیعت ارمنستان دگرگون می شود. برگ های درختان زرد، قرمز و قهوه ای می شوند و منظره ای افسانه ای می سازند. هوا معتدل و گرم است و دیگر از گرمای طاقت فرسای تابستان خبری نیست. هر چند روزهای بارانی در راه خواهند بود. قصد داریم چهار مکان برتر در ارمنستان که رنگ های افسانه ای پاییز را می توانید تماشا کنید، به شما معرفی کنیم. این نقاط همگی از ایروان در دسترس هستند و با وسایل نقلیه عمومی یا تاکسی می توانید به آنها برسید.

دیلیجان

شهر تفریحی دیلیجان مقصدی عالی برای سفرهای پاییزی است. شهر در منطقه تاووش و در حاشیه رودخانه آغستف قرار دارد و جنگل های سر سبز و کوهستانی آن را احاطه کرده است. در پاییز همه طبیعت اینجا رنگی دیگر می گیرد و شهر کوچک تبدیل به محیطی افسانه ای می شود! در طول تور پاییزه ارمنستان پیشنهاد می کنیم حتما به این شهر سری بزنید. در بخش تاریخی آن قدم بزنید و با سبک معماری سنتی قرن نوزدهمی آشنا شوید. در شمال شهر، دریاچه کوچک پرز قرار گرفته است. مسیرهای زیادی ایجاد شده است تا بتوانید در میان درختان پاییز منطقه قدم زده و خود را به دریاچه برسانید.

ایجوان 

یک شهر دیگر در منطقه تاووش که طبیعتی الهام بخش دارد. فقط تصور کنید: تپه های پوشیده از رنگهای زیبا، علفزارهای آلپ، صدای آرامش بخش رودخانه روان، آیا شما را وسوسه نمی کند تا از شلوغی شهر و کارهای تکراری جدا شوید و به سمت آن پناه ببرید؟

حدود 60 درصد جنگل های ارمنستان در این منطقه متمرکز شده اند. درختان بلوط، زبان گنجشک، راش، گیلاس وحشی و گلابی وحشی در این ناحیه وجود دارد. اطراف شهر در فصل پاییز بسیار زیبا می شود. از نظر بناهای باستانی شاید منظره خاصی نداشته باشد، امّا طبیعت بکر و گون های گیاهی منحصر به فردش، این شهر را مشهور کرده است.

گوریس

شهری در منطقه سیونیک که اطراف آن غارها و صخره های مرموزی قرار دارند. از زیبای های منطقه بام های قرمز خانه ها است. در اطراف شهر مکان های دیدنی بسیاری وجود دارد. پیشنهاد می کنیم ابتدا به خندوزرسک سری بزنید که در 8 کیلومتری گوریس قرار گرفته است. سپس به صومعه Tatev سری بزنید که مروارید معماری قرون وسطی ارمنی شناخته می شود. از طریق تله کابین خود را به صومه برسانید و سپس از بالا تپه مناظر رنگارنگ پاییزی را تماشا کنید. 

آرنی

روستایی در منطقه وایوتس دزور که در دره رود آرپا قرار گرفته است. مکان کوچکی که انگورهای محلی آن بسیار معروف اند. به جز تاکستان های بزرگش میوه های هلو و زردآلو به وفور دیده می شوند. مکان های دیدن قدیمی جذابی را در این منطقه مشاهده خواهید کرد و اگر در ماه اکتبر سری به منطقه بزنید شاید بتوانید در جشنواره های محلی شرکت کنید.

تنگه هرازدان

این محل زیبا در ایروان قرار دارد. کجایی که طعم پاییز را به شما نشان می دهد. ماه های تابستان برای بازدید از این نقطه بسیار گرم هستند، امّا پاییز عالی است. رودخانه با آرامش از کنار شما می گذرد و مکانی برای آرامش و استراحت ایجاد کرده است.

از خاش لذت ببرید

یک سوپ زمستانه که در همه جای ارمنستان دیده می شود. زمانی که فصل پاییز شروع می شود، این سوپ در رستوران ها سرو خواهد شد. سوپی که از پختن ساق گاو تهیه می شود و پخت آن به آرامی انجام می گیرد تا زمانی که تاندون ها از بین بروند و آب آن غلیظ بشود. ارمنی ها اعتقاد دارند بهترین مکان برای خوردنش در روستاه ها و کوه ها است، امّا می توانید آن را در ایروان هم پیدا کنید و لذت ببرید.

جشنواره گاتا

شیرینی محلی که بسیاری از گردشگران آن را امتحان می کنند. هر ساله در اواسط مهر یک جشنواره گاتا برگزار می شود. اگر دوست دارید تا طعم شیرینی محلی تازه را امتحان کنید توصیه می کنیم به روستای خاچیک در وایوتس دزور بروید. دسرها در این جشنواره تازه تازه هستند و طعم و عطر بی نظیری خواهند داشت.

مدارک لازم برای تور پاییزه ارمنستان

در سفر به ارمنستان در زمان عبور از مرز زمینی برای شما روادید تهیه می شود. پیش از سفر هوایی نیز ویزای گردشگری برای شما تهیه خواهد شد. برای ثبت نام اولیه در تور گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشید و واکسن کووید 19 را حداقل 2 بار زده باشید.

تور خرید بلیط، رزرو هتل و خدمات ترنسفر را برای شما انجام خواهد داد. همچنین، تورلیدر در گشت و گذار شهری شما را همراهی خواهد کرد تا راحت تر با مردم محلی ارتباط برقرار کنید. برای آشنایی با برنامه و پکیج های تور پاییزه ارمنستان با مشاوران سیوان در تماس باشید.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW