ثبت نام تور وان

گردشگری امیری 02 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 17 دقیقه
در جستجو و ثبت نام تور وان هستید؟ تور وان یکی از مقاصد جذاب برای سفر به ترکیه است. وان در شرق ترکیه واقع شده و مناظر طبیعی زیبا و جاذبه های تاریخی بسیارش، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. با جستجو تور وان می توانید به راحتی بهترین تور را انتخاب کنید. پکیج های تور شامل تفریحات و بازدید از مکان های مختلفی می شود. از جاذبه های محلی مانند دریاچه وان، پل سلطان، قلعه توپ خانه و موزه وان گرفته تا صرف غذاهای محلی مانند کباب وان و دیگر غذاهای معروف این منطقه را، با تور وان تجربه کنید. اگر به دنبال تجربه سفری متفاوت و خاطره ساز هستید با ما همراه شوید.

تور وان مناسب چه کسانی خواهد بود؟

از علاقمندان به تاریخ هستید؟ دوست دارید طبیعتی بکر و زیبا در کنار دریاچه را ببینید؟ از کارهای روزمره و شلوغی شهر خسته شده اید؟ به گردش و خرید در بازار علاقه دارید؟ اگر جواب شما مثبت است، تور وان مناسب شما خواهد بود. به خصوص برای افرادی که وقت کافی برای سفر ندارند و به شهر و کشورهای دور نمی توانند سفر کنند، شهر وان مقصدی مناسب خواهد بود.

ترکیه در همسایگی ایران قرار گرفته است. تا وان1093 کیلومتر فاصله است. برای مثال اگر شما ساعت 9 شب از تهران به سمت شهر وان، از مرز رازی حرکت کنید، ساعت 2 بعد از ظهر در هتل خواهید بود. البته، زمان بندی تور را بررسی کنید و از زمان شروع حرکت مطلع شوید. فاصله هوایی از تهران تا وان 780 کیلومتر است و شما در عرض 52 دقیقه به وان خواهید رسید!

جاذبه های گردشگری وان

در جستجو تور وان ابتدا باید با مکان های جذاب شهر آشنا شوید. تور مسافرتی وان شما را به بازدید از نقاط محبوب خواهد بود. می توانید در زمان های آزاد در شهر گشت بزنید و به مکان های دلخواه خود بروید. در ادامه به برخی از نقاط محبوب اشاره ای خواهیم داشت.

1-       از جزیره آکدامار دیدن کنید

جزیره آکدامار از نقاط برجسته بازدید از وان است. این جزیره دومین جزیره بزرگ از 4 جزیره در دریاچه وان است. در این جزیره، کلیسای جامع صلیب مقدس ارمنی متعلق به قرن دهم و بقایای پادشاهی بزرگ ارمنی که از سال 1116 تا 1895 بر این منطقه حکومت داشتند، دیده می شود.

2-       در اطراف قلعه وان قدم بزنید

احتمالا در زمان جستجو تور وان با نام قلعه وان برخورد داشته اید. قلعه وان یکی دیگر از نقاط دیدنی وان است که حتما باید از آن دیدن کنید. این قلعه سنگی عظیم که در بالای یک تپه 100 متری در نزدیک ساحل دریاچه وان قرار دارد، بازمانده ای از پادشاهی باستانی اورارتو است و بین قرن های 9 و 7 قبل از میلاد ساخته شده. این قلعه بزرگترین قلعه در ناحیه است و چشم اندازی عالی از دریاچه و مرکز شهر را به نمایش در می آورد. شب ها می توانید حدود یک ساعت در اطراف منطقه قدم بزنید و غروب خورشید را بر فراز دریاچه وان تماشا کنید.

3-       با تاریخچه وان در موزه وان آشنا شوید!

موزه وان، یک موزه مدرن و جدید درست در شمال شرقی قلعه وان است. مکانی عالی برای بازدید است که اگر می خواهید درباره قلعه، شهر و این منطقه بیشتر بدانید، باید از آن بازدید کنید. وان به دلیل قرار گرفتن در امتداد جاده ابریشم باستانی، از زمانی که توسط پادشاهی اورارتو و ارمنی تاسیس شد، همواره در میانه درگیری های بزرگ پادشاهی بوده است. از آن زمان، قبل از تبدیل شدن به بخشی از ترکیه امروزی، توسط بیزانس، سلجوقیان و امپراتوری عثمانی فتح شده بود.

4-       بازی با گربه در خانه گربه وان

اگر عاشق حیوانات به خصوص گربه باشید، نباید بازدید از خانه گربه وان را از دست بدهید. گربه های کمیاب با چشمان دو رنگ در اینجا پرورش داده می شوند. می توانید داخل خانه گربه وان، مدتی را با گربه های باشکوه چشم رنگی صرف کنید و در مورد ویژگی گربه های وان بیشتر بدانید.

جستجو تور وان قیمت و هزینه ها

تور مسافرتی وان نسبت به سایر کشورها از هزینه کمتری برخوردار است. هر ساله گردشگران زیادی از ایران به این منطقه زیبا سفر می کنند. از آنجایی که با ترکیه در شهر خوی مرزی مشترک داریم، می توانید به وسیله اتوبوس از مرز عبور کرده و وارد ترکیه شده و به سمت وان سفر کنید. هزینه سفر با اتوبوس بسیار کمتر خواهد بود.

هزینه نهایی تور مسافرتی وان بر حسب: مدت زمان اقامت، زمان سفر، هتل انتخابی و شیوه سفر برآورد می شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران ما در تماس باشید.

بهترین زمان سفر به وان

بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه در فصل های بهار (آوریل تا ژوئن) و پاییز ( از سپتامبر تا اکتبر) است. در طول این ماه ها، آب و هوا معتدل و مطبوع همراه با کمی بارندگی خواهد بود . دمای آن از 15 درجه سانتی گراد تا 25 درجه متغییر است. علاوه بر این، مناظر در طول بهار رنگی تازه به خود می گیرند و در پاییز رنگ های زرد و قرمز همه جا به چشم می خورند. وان زمستان های سردی دارد و بارش برف سنگین است امّا برخی برای کریسمس و سال نوی میلادی به منطقه سفر می کنند که بهتر است از چند ماه قبل ثبت نام خود را برای تور زمستانی وان انجام دهید. تابستان بهترین زمان برای تفریحات آبی و قایق سواری است امّا به خاطر داشته باشید که هوای وان در تابستان گرم خواهد بود.

شیوه های سفر به وان ترکیه

انتخاب شیوه سفر به نیاز و هدف شما وابسته است. اگر از اینکه مدت طولانی در مسیر باشید، احساس راحتی نمی کنید، گزینه سفر هوایی را انتخاب کنید و اگر اهل ماجراجویی و دیدن شهرهای مختلف در طول سفر هستید، بهترین شیوه سفر با اتوبوس و قطار است.

متاسفانه، در جستجو تور وان با قطار احتمالا با گزینه ای رو به رو نخواهید شد. در حال حاضر این شیوه تو برگزار نمی شود چرا که هیچ قطار مستقیمی بین ایران تا وان وجود ندارد.

تو وان هوایی از شهر های مختلف برگزار می شود البته ممکن است پروازهای خارجی در مسیر خود در فرودگاه ملن وان فرود داشته باشند امّا هزینه پرواز ایرلاین های خارجی بیشتر است.

ارزان ترین شیوه سفر به وان، سفر زمینی با اتوبوس خواهد بود. اگر جستجو تور وان ارزان را انجام دهید می توانید پکیج های مسافرتی را نیز مشاهده کنید. تورها از سه مرز بازرگان، رازی و سرو از ایران خارج و به کشور ترکیه وارد می شوند. فاصله مرز رازی تا شهر وان در حدود یک ساعت و نیم پیموده می شود. با تورهای چارتری اتوبوس هزینه کمتری نیز پرداخت خواهید کرد. برای ثبت نام می توانید از طریق سایت عمل کرده یا با مشاوران در تماس باشید تا بلیت اتوبوس خود به سمت وان را تهیه نمایید.

سوغاتی های شهر وان

برخی از سوغاتی های محبوب وان ترکیه عبارتند از:

  • گلیم های وان: فرش های دستبافت زیبا با طرح های پیچیده و رنگارنگ
  • مجسمه های گربه وان: اگر به بازدید از گربه های وان رفته اید می توانید مجسمه های کوچک و بزرگ این گربه های چشم آبی- کهربایی مشهور را تهیه کنید.
  • محصولات سنتی صبحانه: محصولات محلی مانند عسل، پنیر، کیماک و میوه های خشک
  • جواهرات مروارید دریاچه وان: جواهراتی که از مروارید های دریاچه آب شیرین وان ساخته شده اند.
  • سرامیک های دست ساز: سرامیک و سفال های زیبا با طرح های مخلی
  • پوشاک سنتی: اقلام سنتی کردی مانند کلاه را می توانید به عنوان سوغاتی انتخاب کنید
  • ادویه ها و گیاهان محلی: یک هدیه و سوغاتی خوب برای کسانی که به آشپزی علاقه دارند
  • صلیب دوزی ارمنی: از میراث تاریخی ارمنستان که تکه های گلدوزی صلیب را می توانید خریداری کنید.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW