انواع تور جهانگردی استانبول

گردشگری امیری 30 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 21 دقیقه

استانبول، شهر پر جنب و جوشی که دنیای شرق و غرب در آن ترکیب شده است. کلان شهری شلوغ با تاریخی چند هزار ساله که میزبان گردشگران از تمامی نقاط دنیا است. تور جهانگردی استانبول از محبوب ترین و پر فروش ترین تورها است چرا که این شهر هم جذابیت های تاریخی دارد و هم تفریح های مدرن در آن پیدا می شود. دلایل زیادی هست که بخواهید تور شهر استانبول را انتخاب کنید. در ادامه بیشتر به این شهر و ویژگی های تور خواهیم پرداخت.

جغرافیا و تاریخ استانبول

همان طور که اشاره کردیم، استانبول در نزدیکی تنگه بسفر قرار گرفته و هم بخشی از آسیا و هم بخشی از اروپا است. استانبول از شهرهای مهم کشور ترکیه است و در طول زمان دستخوش تغییرات بسیاری شده است. در باستان نامش قستنطنیه یا بیزانس بوده و سپس در زمان عثمانی نامش تغییر می کند. وجود دو امپراتوری قدیمی در این ناحیه باعث شده تا معماری آن تحت تاثیر سبک های اروپایی و سپس، سبک اسلامی قرار گیرد.

در نزدیکی این شهر دو دریای مرمره و سیاه وجود دارد. در این شهر ساحلی طبیعت و مناظر زیبای وجود دارد که گردشگران از آن لذت می برند.

 

زبان مردم استانبول

زبان رسمی این کشور ترکی است. اکثر افراد به زبان انگلیسی آشنا نیستند. البته بسیاری از هتل ها به انگلیسی و دیگر زبان های دنیا صبحت می کنند تا بتوانند میزبان گردشگران باشند. زمانی که با تور جهانگردی استانبول همراه شوید، تورلید در زمان خرید یا ارتباط با افراد محلی به شما کمک خواهد کرد.

تورهای جهانگردی در طول و مدت متفاوتی برگذار می شوند. برای مثال تور جهانگردی استانبول 5 شب و 6 روز طول مدت مناسبی برای بازدید از شهر و نقاط مهم به شما می دهد و در عین حال قیمت مناسبی دارد. اگر هتل مقرون به صرفه را انتخاب کنید، هزینه نهایی تور به نسبت ارزان تر از مدت زمان طولانی تر و هتل های 5 ستاره خواهد بود. امّا می توانید تورهای کوتاه تری نیز انتخاب کنید. تور های 4 شب و 5 روز قیمت بسیار پایینی دارند امّا شاید نتوانید به تمام نقاط دلخواه خود بروید. تورهای 7 شب و 8 روز فرصت بیشتری به شما می دهند تا در شهر گردش کنید و مکان های دلخواه را ببینید، قیمت آنها کمی بیشتر است امّا از آنجایی که فرصت بیشتری برای تفریح فراهم می کنند، ارزشش را دارد.

قیمت تور جهانگردی استانبول

قیمت تور نیز به عواملی که در بالا اشاره کردیم وابسته است. عوامل اصلی تاثیر گذار بر قیمت طول مدت سفر، هتل انتخابی، زمان سفر و نوع سفر خواهند بود.

به طبع هتل های 5 ستاره و لوکس هزینه بیشتری خواهند داشت. در مقابل هتل های 3 ستاره هزینه کمتری داشته امّا امکانات ویژه یا خاصی ندارند. بهترین گزینه شاید انتخاب هتل های 4 ستاره است که هم هزینه ای متعادل تر دارند و هم امکاناتشان به نسبت از هتل های 3 ستاره بیشتر است.

روش سفر نیز بر قیمت تور جهانگردی تاثیر خواهد گذاشت. روش تور زمینی هزینه کمتری دارد امّا مدت زمان بیشتری در راه خواهید بود. تور جهانگردی استانبول به صورت هوایی هزینه بیشتری خواهد داشت و در عرض سه ساعت و نیم با ایرلاین های معتبر به استانبول خواهید رسید.

با انتخاب تورهای چارتری و لحظه آخر ممکن است بتوانید با هزینه کمتری سفر خود را انجام دهید. با این حال دقت کنید، سفرها در های سیزن همواره بیشترین هزینه را دارند.

تور جهانگردی استانبول هوایی

در تور هوایی به شهر استانبول شما در کمترین زمان یعنی سه ساعت و نیم به مقصد خواهید رسید. تورهای هوایی از شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز و ارومیه انجام می شود و نیاز نیست حتما به تهران سفر کنید تا در تور استانبول شرکت نمایید. پروازهای به سمت استانبول هم توسط ایرلاین های ایرانی و هم شرکت های خارجی برگزاری می شود. دقت داشته باشید هزینه ایرلاین های خارجی ببیشتر است.

با تور چارتری شما هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. در این نوع تور، آژانس جهانگردی از قبل صندلی ها را رزرو کرده است و برای تکمیل ظرفیت هزینه کمتری از شما دریافت خواهد کرد.

تور هوایی ویژگی های مثبت زیادی دارد امّا دقت کنید معایب خودش را نیز خواهد داشت. یکی از آنها تاخیر هواپیما به دلیل وضعیت آب و هوا است. مورد دیگر وجود فضای کم در بخش اکونومی هواپیما خواهد بود. هر چند پرواز به استانبول کوتاه است امّا اگر می خواهید فضای بیشتری در هواپیما داشته باشید، بهتر است با کمی هزینه بیشتر کلاس پرواز بیزینس را انتخاب کنید.

تور جهانگردی استانبول زمینی

اگر با هواپیما راحت نیستید، سفر زمینی به استانبول را امتحان کنید. این روش هزینه کمتری خواهد داشت و آن چنان محدودیت بار نخواهید داشت. سفر زمینی با قطار و اتوبوس برگزار می شد امّا در حال حاضر تنها سفر با اتوبوس امکان پذیر است.

تور جهانگردی استانبول با اتوبوس ممکن است طولانی باشد (نزدیک به 30 ساعت) امّا در اتوبوس فضای کافی خواهید داشت و در طول مسیر نیز توقف هایی جهت حرکت و پیاده روی صورت می گیرد.

نکته مثبت سفر با اتوبوس دیدن تغییر مناظر است. شما از شهرهای مختلف عبور خواهید کرد و طبیعت و معماری هر منطقه را خواهید دید. سفر جاده ای تجربه ای دل انگیز و بی نظیر است که با سفر هوایی نمی توان آن را تجربه کرد. همچنین، در طول سفر گروهی ممکن است دوستان تازه ای پیدا کنید یا اگر با دوستان و خانواده سفر می کنید فرصت خوبی برای تفریح و بازی خواهد بود.

مسیر زمینی استانبول از تهران در پایانه های غرب و پایانه بیهقی آغاز می شود. حرکت از تهران شروع شده و به سمت تبریز و مرز بازرگان خواهید رفت تا از ایران خارج شوید.

مکان های دیدنی تور جهانگردی استانبول

نمادین ترین مکان دیدنی استانبول، ایاصوفیه است. معماری آن ترکیب دوران بیزانس و عثمانی است و گنبد عظیم آن یک شگفتی مهندسی محسوب می شود.

از مکان های دیگر، کاخ توپکاپی است که زمانی سلاطین عثمانی در آن ساکن بوده اند. مجموعه ای حیاط های مجلل، باغ های خیره کننده و مجموعه های نفیس هنری و مصنوعات در این کاخ دیده می شوند. در این کاخ می توانید مناظر خیره کننده تنگه بسفر را نیز مشاهده کنید.

فراموش نکنید که به دیدن تنگه بسفر نیز بروید. در اطراف آن انواع تفریحات و خوراکی ها وجود دارد که هر گردشگری را به خود جلب می کند. پس از آن خرید در بازار بزرگ را فراموش نکنید. بازاری قدیمی با غرفه های رنگارنگ که همه چیز از دویه تا منسوجات و صنایع دستی ترکیه در آن به فروش می رسد.

امیدواریم با انتخاب تور جهانگردی استانبول، تجربه ای جدیدی را در دفتر زندگی خود ثبت کنید. سیوان دشت، از زمان ثبت نام تا پایان تور در کنار شما هستیم تا با بهترین خدمات کمک کنیم سفری راحت داشته باشید.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW