تور وان جمعه سیاه

گردشگری امیری 29 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 13 دقیقه
بلک فرایدی یا جمعه سیاه که در زبان ترکی به عنوان «کارا کوما» شناخته می شود، یک رویداد خرید محبوب در شهر وان ترکیه است. وان شهری پر جنب و جوش در شرق ترکیه است که با رسیدن جمعه سیاه، شلوغ تر هم می شود. بازارها و مراکز خرید شلوغ شهر به مرکز فعالیت تبدیل می شوند تا مردم از معاملات و تخفیف های باورنکردنی شرکت کنند. از پوشاک و لوازم الکترونیکی گرفته تا اقلام خانگی و مبلمان همگی با تخفیف های مختلف در این روز دیده می شوند.

در تور وان ویژه جمعه سیاه، خیابان های شهر وان را خواهید دید که با بنرها و تابلوهای رنگارنگ پر شده اند و تبلیغ بلک فرایدی را می کنند. کسب و کارهای محلی با ارائه تبلیغات ویژه و پیشنهادات انحصاری تمام تلاش خود را برای جذب مشتریان می کنند. مراکز خرید ساعات کاری خود را افزایش می دهند تا هجوم خریداران مشتاق وقت کافی برای خرید داشته باشند.

علاوه بر خرید، این روز پدیده ای فرهنگی است که سالانه مردم زیادی در آن شرکت می کنند. در مراکز خرید کنسرت های کوچک و بزرگر برپا می شود و خرید از هر زمان دیگری سرگرم کننده تر است. اگر دوست دارید چنین فضایی را تجربه کنید، تور وان جمعه سیاه را به شما پیشنهاد می کنیم.

تاریخ بلک فرایدی2023

جمعه سیاه سال 2023 در 24 نوامبر برگزار می شود. این روز پس از روز شکرگرازی است و آغاز فصل خرید کریسمس و فروش برای تعطیلات میلادی. پس از آن نیز دوشنبه سایبری برای اقلام الکترونیکی برگزار می شود. این فاصله زمانی مناسب برای خرید از انواع برندهای معروف در وان ترکیه است. تخفیف های ویژه و کالاهای زیر قیمت افراد زیادی را به مراکز خرید و بازارهای وان جلب می کند. گردشگران ایرانی نیز جهت خرید به این شهر می روند.

تور وان جمعه سیاه در اوایل آذر انجام می شود امّا بهتر است از چند هفته قبل ثبت نام خود را انجام داده و بلیت خود را رزرو کنید. این ماه هوا در شهر وان رو به سرما می رود در نتیجه لباس مناسب همراه داشته باشید. دما می تواند به منفی 4 درجه برسد و اگر لباسی مناسب همراه نداشته باشید ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید.

برندهای معروف در جمعه سیاه

برندهای مختلف جهانی را می توانید در مراکز خرید وان مشاهده کنید. بسیاری از برندهای پوشاک ترکیه ای مانند هری، جیزیا، ماوی، دریمود، اکسسو، کوتون، AVVA، دسا، اینچی، ال سی وایکیکی و Adl را فروشگاه ها با تخفیف های مناسب پیدا خواهید کرد. کالاهای تخفیف خورده دارای نشان indirim یا discount هستند.

بهترین مراکز خرید در تور وان جمعه سیاه

  • مرکز خرید AVM پر از سرگرمی و غذاهای مختلف. در کنار خرید برای دوستان و آشنایان می توانید از فودکورت و بازی های دست جمعی مرکز استفاده کنید. این مرکز در حالت معمول از ساعت 10 صبح تا 10 شب فعال است.
  • مرکز خرید آیدین پریهان: محیط این مرکز خرید اغلب آرام و دلپذیر است و در فضای داخلی آن مرکز بازی، سینما، رستوران و کافه های زیادی وجود دارد. درون مرکز 42 فروشگاه برای خرید انواع پوشاک، کفش و کیف و وسایل الکترونیکی حضور دارند. در تور وان جمعه سیاه می توانید به این مرکز خرید سری بزنید.
  • فروشگاه های خیابان جمهوریت: این خیابان از بخش های شلوغ شهر به حساب می آید. فروشگاه های مختلفی از جمله ست اسپرت، پوشاک زنانه، پوشاک تی کو، پوشاک زنانه راتین، بانوان مارال، فروشگاه لباس زنانه نوژین، چرخ خیاطی ژوکی و پوشاک ریحانه و بسیاری فروشگاه دیگر در آن وجود دارد.
  • مرکز خرید آتایوس سیلور: از مراکز خرید معروف وان که فضایی راحت و بزرگ دارد. بیشتر اقلام کادویی و زیورآلات در آن به فروش می رسند.
  • فروشگاه های خیابان ماراس: از دیگر خیابان های شهر که در تور وان جمعه سیاه باید به آن سری بزنید. مغازه های کوچک و بزرگ با تخفیف های ویژه منتظر شما خواهند بود.
  • مرکز خرید تورکوآز وان: مرکزی زیبا با امکانات تفریخی و رستوران که از 8:30 تا 12 نیمه شب فعال است و در خیابان کاظم کارابکیر واقع شده.
  • فروشگاه برشکاه (Bershka) محلی برای پیدا کردن انواع برندهای خارجی است. از ایندیتکس اسپانیایی گرفته تا زارا، پول اند بیر و اوترکه در آن پیدا می شود. فروشگاهی قدیمی و مشهور که بازدید و خرید از آن را پیشنهاد می کنیم.

مدارک لازم برای تور وان جمعه سیاه

گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. کارت شناسایی خود را همراه داشته باشید. بهتر است سیم کارت خود را قبل از سفر با دیتا رومینگ شارژ کنید. پیش از سفر حتما اگر دارویی مصرف می کنید نسخه آن را از پزشک خود به زبان انگلیسی دریافت کنید. در کنار آن کارت گروه خونی و همچنین برگه واکسن را نیز به همراه داشته باشید. هزینه های سفر و بودجه لازم برای خرید را در نظر بگیرید. در صورتی که در زمینه خرید بلیت یا رزرو هتل با سوالی مواجه شدید، با مشاوران ما در تماس باشید.

هتل های وان نزدیک به مراکز خرید

  • هتل گرند وان (Grand Hotel Van) در مرکز شهر وان واقع شده است. دارای رستوران، Wi-Fi رایگان و پذیرش 24 ساعته است. می توانید از اتاق های شیک و مرتب آن استفاده کنید. رستوران هتل دارای انواع نوشیدنی های و غذاهای محلی و بین المللی است. هتل همچنین خدماتی مانند خشکشویی و اتوکشی را برایتان انجام خواهد داد. صبحانه و پارکینگ رایگان نیز بخشی از ویژگی های مثبت این هتل است.
  • هتل دیمت پارک (Dimet Park Hotel) در 700 متری موزه وان قرار دارد. وای فاری رایگان، خدمات اتاق و صرافی از ویژگی های مثبت هتل به شمار می روند. هر روز صبح در هتل بوفه، صبحانه آسیایی یا گیاهی در دسترس خواهد بود. با استادیوم شهر آتاتورک 4.3 کیلومتر و با خانه های قدیمی وان 6.5 کیلومتر فاصله دارد. شاید پس از خرید بخواهید از چنین بخش های شهر نیز دیدن کنید.
  • هتل تاپراک (Toprak) یک هتل سه ستاره با پذیرش 24 ساعته و ارائه ترانسفر فرودگاهی، سالن استراحت مشترک و وای فای رایگان در سراسر هتل. فرودگاه شهر وان تنها 6 کیلومتر با این هتل فاصله دارد.
  • هتل رامادا بای وینهام وان (Ramada by Wyndham Van) از هتل های 4 ستاره شیک وان است. اتاق های زیبا و شیک که برخی از آنها تراس دارند و مناظر شهر از آنها تماشایی است. هر اتاق دارای دوش، لوازم بهداشتی رایگان، تهویه مطبوع و تلویزیون می شوند. مهمان این هتل شوید و از صبحانه های رنگین لذت ببرید.

در خرید بلک فرایدی وان این نکات را رعایت کنید

از آنجایی که در این محدود زمانی مراکز خرید بسیار شلوغ می شوند و مردم محلی نیز در آن شرکت می کنند، بهتر است برنامه سفر خود را از قبل آماده کنید. ثبت نام سفر را از حدود دو هفته قبل انجام دهید تا هزینه هتل برای شما افزایش پیدا نکند.

رویدادهای دلخواهی که می خواهید ببینید را از قبل بررسی کرده و حداقل نیم ساعت پیش از شروع در محل حاضر شوید. خیابان های اصلی و نزدیک به مراکز خرید شلوغ هستند، در نتیجه مراقب وسایل خود باشید و با تور حرکت کنید تا در میان جمعیت گم نشوید.

هزینه های خود را پیش از سفر بررسی کنید. اولویت بندی مشخصی برای بودجه خود داشته باشید تا از معاملات وسوسه انگیز جمعه سیاه دور بمانید.

برای خرید بلیت تور وان جمعه سیاه با مشاوران سیوان دشت در تماس باشید. تمامی پکیج های مسافرتی در این بازه زمانی و هتل های موجود را می توانید در وب سایت ما مشاهده کرده یا از مشاوران بخواهید. امیدواریم در این سفر هم از شهر زیبای وان دیدن کنید و هم خریدی موفق و دلچسب داشته باشید.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW