تور گرجستان چارتری و دو شهر توریستی آن

گردشگری امیری 21 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه

کشور گرجستان با فرهنگ غنی و مناظر متنوع خود در بین اروپا و آسیا قرار گرفته است. رشته های قفقاز بزرگ و کوچک آن را در برگرفته اند. دره های نیمه گرمسیری و کوه های باشکوه زیباهای این کشور به شمار می روند. مهمان نوازی افسانه ای مردم این کشور از بازدیدکنندگان دعوت می کند تا درک عمیق تری از کشور و میراث آنها داشته باشند. دلایل زیادی برای بازدید از این کشور و انجام تور گرجستان وجود دارد. اگر می خواهید با این کشور بیشتر آشنا شده و از تورهای ارزان قیمتش مطلع گردید، ما را در این مقاله همراهی کنید.

سفری خاطره انگیز با کمترین هزینه

تورهای چارتری کمترین هزینه را خواهند داشت. با انتخاب این دست از تورها در هزینه های خود صرفه جویی کنید. در عین حال، از مکانی زیبا و تاریخی بازدید نمایید.

شیوه سفر به صورت زمینی و هوایی ممکن است. اگر مسیر هوایی را انتخاب کنید مسیرهای بسیاری برای حرکت شما وجود دارد. تور گرجستان از تهران، تبریز، مشهد، شیراز و اصفهان انجام می شوند. برترین ایرلاین های کشور از جمله ماهان، ایران ایر، قشم ایر و آتا پروازهای ایران به تفلیس را انجام خواهند داد.

تور شما را به بازدید از دو شهر کشور گرجستان خواهد برد. ابتدا در پایتخت این کشور، تفلیس بر زمین خواهیم نشست و طبق برنامه تور پس از اقامت 3 تا 4 شب (می تواند نسبت به برنامه انتخابی متغیر باشد) به سوی شهر باتومی حرکت خواهید نمود. تمامی هماهنگی ها توسط تور صورت می گیرد تا بدون دردسر به باتومی رسیده و در هتل مد نظر خود اقامت کنید.

هوای شهرهای باتومی و تفلیس همواره متعادل هستند. با وجود رشته های کوه های بلند هوای سرد از روسیه وارد این بخش نمی شود. در عین حال تابستان های بسیار گرمی ندارد. بهترین زمان سفر از فروردین تا اواخر مرداد است. پس این فرصت را از دست ندهید و با تور گرجستان همراه گردید.

پایتخت گرجستان، شهری تاریخی و زیبا

تور تفلیس، پایتخت گرجستان، یکی از دو شهر توریستی این کشور است. بلوارهای بزرگ و عریض آن و چهارراه هایی با خیابان های سنگ فرش شده، ساختمان های قدیمی که با دقت بازسازی شده اند، ایوان های چوبی حکاکی شده بر خانه هایی رنگارنگ شهر، همگی دلایلی برای سفر به تفلیس هستند. همچنین وجود حمام های گوگردی معروف شهر آن را به مرکزی برای ترمیم روح و جسم تبدیل کرده است.

در پشت شهر قدیمی، قلعه ناریکالا از قرن چهارم، برپا است. این روزها با تکه کابین می توان به این قلعه دسترسی پیدا کرد و مناظر وسیعی از سراسر تفلیس از جمله پل موج دار فلزی مشبک صلح، که به یادگار پایان جنگ با روسیه، ایجاد شده را مشاهده نمود. درست در غرب قلعه، بناری تاریخی کارتلیس ددا قرار گرفته است. شما در تور گرجستان از این شهر زیبا بازدید خواهید کرد. هماهنگی های لازم برای اقامت و گردشگری در شهر همگی توسط تور انجام خواهند شد. برای داشتن تعطیلاتی بی دردسر و کم هزینه از تور گرجستان چارتری استفاده نمایید.

غذاهای متنوع در گرجستان

غذاهای گرجستان خوش طعم و دلچسب هستند. وعده های غذای سنتی در بشقاب های بزرگ سرو می شوند. خورش های تند گوشت بره، گوشت گاو یا مرغ با کوفته های تند، سالادهای تازه، پنیر دودی و غذاهای پر از سبزیجات و طعم ها مانند پخالی (بادمجان له شده، گردو و رب سیر) سفره ای رنگارنگ را ایجاد می کنند. در تور گرجستان هنگام گشت و گذار در شهر می توانید هم رستوران های محلی را امتحان کرده و هم از دکه های جذاب شهر انواع نان های محلی را تهیه نمایید.

هر منطقه ویژگی منحصر به فرد خود را داد. برخی از غذاها همه جا وجود دارد، برای مثال در منوی تمامی رستوران های گرجستان می توانید خاچاپوری را پیدا کنید. این غذا اساسا یک نان است که با پنیر داغ و طعم دار شده، پر می شود. این غذا در منطقه های مختلف ممکن است دارای سبزیجات محلی باشد. پس از غذا نیز پیشنهاد می کنیم با تورلیدر تور مسافرتی گرجستان همراه شوید تا از نوشیدنی و شیرینی های پس از غذا لذت ببرید.

تورلیدر کمک خواهد کرد تا با افراد محلی صحبت کرده و آنچه می خواهید سفارش دهید. پیشنهاد ما برای پس از شام انتخاب قهوه و یک تکه چرچخلا است. این شیرینی های رنگارنگ که از فرو بردن یک رشته گردو در خمیر انگور کاراملیزه شده اند در تمامی غرفه های گرجستان دیده می شوند. همه رستوران های غذاهای عالی سرو می کنند، امّا در تور تفلیس رستوران Barbarestan را پیشنهاد می کنیم. چرا که غذاهای سنتی آن طبق دستورالعمل های یک کتاب آشپزی قرن نوزدهمی تهیه می شود.

تور باتومی با کمترین هزینه

در تور گرجستان چارتری و دو شهر توریستی آن، ابتدا به تفلیس خواهید رفت و سپس، با تور همراه خواهید شد و به شهر زیبای باتومی سفر می کنید. شهر باتومی در کنار سواحل دریای سیاه واقع شده است. فضای آرام آن باعث شده تا به یک اقامتگاه ساحلی آرامش بخش تبدیل گردد. بلوار باتومی، 7 کیلومتر درخت کاری شده و درست در پشت ساحل قرار گرفته است. محلی زیبا با مجسمه ها، فواره ها وکافه های جذابی که برای گردشی آرام ایده آل هستند.

هر روز، مردم محلی و گردشگران در شمالی ترین انتهای بلوار جمع می شوند تا مجسمه متحرکی اثر تامارا کوسیتادزه را تماشا کنند. اگر با تور چارتری گرجستان همراه گردید به بازدید از این مجسمه عاشقانه خواهید رفت. مجسمه ای که بر اساس رمان عاشقانه ای ایجاد شده که شخصیت های علی و نینو می چرخند، از هم عبور می کنند و سپس جدا می شوند. جدایی آنها طبق داستان پس از تهاجم شوروی رخ می دهد. اگر به داستان محلی علاقمند هستید، تور شهر باتومی را از دست ندهید.

در همین حال، معماری باتومی با تفلیس تمایز دارد. می توانید از ساختمان های بازسازی شده خوش الاپوک تا برج های سر به فلک کشیده را در این شهر مشاهده کنید. باتومی سرگرم کننده، پر رزق و برق و در حال توسعه است.

تور گرجستان چارتری و گردش در شهرهای تاریخی

این سفر به گرجستان را از دست ندهید. بهترین زمان سفر به این کشور بهار و تابستان است. می توانید در کوه های بلند اسکی انجام دهید و سپس به سواحل باتومی خواهیم رفت تا شنا کرده و از تابستان خود به بهترین نحوه استفاده کنید. پروازهای چارتری ارائه شده توسط تور، کمترین هزینه را دارند و اکنون بهترین زمان برای انجام سفر است. آنچه که تور گرجستان ارائه خواهد داد شامل:

  • بلیط هواپیما رفت و برگشت
  • بلیط اتوبوس یا قطار
  • رزرو هتل های دلخواه در دور شهر توریستی
  • بیمه مسافرتی
  • گشت های شهری
  • تورلیدر و راهنما

پیش از خرید تور گرجستان چارتری، شرایط و نکات تور را مطالعه کرده و با مشاوران سیوان دشت در تماس باشید. ساعت دقیق حرکت و انجام بازدیدها به شما اعلام خواهد شد تا از تعطیلات استفاده حداکثری را داشته باشید.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW