مقایسه و ثبت نام تور استانبول به صورت زمینی و هوایی

گردشگری امیری 17 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 16 دقیقه

تور استانبول به صورت زمینی و هوایی امکان پذیر است. هر یک از آنها ویژگی مثبتی دارد. در عین حال، هر روش معایبی دارد که در این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه این دو روش بپردازیم.

تور استانبول زمینی

تور زمینی به کشور ترکیه و رسیدن به استانبول هم ارزان است و هم تفریحی دست جمعی و جالب به شمار می رود. دیدن مناظری که در طول سفر تغییر می کنند و شما را به محیطی جدید وارد می کنند، از ویژگی های مثبت سفر زمینی است. تورهای زمینی شامل انواع مختلفی می شوند. در حالت اول، یعنی تورهای تک زمینی استانبول، به طور مستقیم به استانبول سفر خواهید کرد، البته در طول سفر توقف های کوتاهی خواهید داشت امّا مقصد تنها استانبول است. مدت زمان سفر را از مشاوران تور جویا شوید.

در حالت دوم، تور ترکیبی استانبول زمینی است. توری که باعث می شود تا از چند شهر در مسیر سفر خود دیدن کنید. به طور معمول شهرهایی مانند ترابزون، قونیه و ایروان در مسیر شما خواهند بود و تور به گونه ای برنامه ریزی خواهد کرد تا میزان بازدید از هر شهر متعادل باشد.

امّا تورهای ترکیبی مشخصی نیز وجود دارد. برای مثال تورهای 15 روزه استانبول آنتالیا یا استانبول- آنتالیا کوش آداسی که میزان اقامت در هر یک از شهرها توسط تور اعلام می شود.

تور استانبول زمینی با قطار

متاسفانه در حال حاضر مسیر ریلی مستقیمی از تهران تا استانبول وجود ندارد. برای همین سفر شما با قطار به چند بخش تقسیم خواهد شد. در ابتدا با قطار از تهران به شهر وان خواهید رفت. در وان باید تا بندر تاتوان به وسیله کشتی سفر کرده و در بندر سوار قطار گردید. این مسیر نیز تا آنکارا ادامه می یابد و سپس در آنکارا باید قطار خود را عوض کرده و سوار قطارهای آنکارا- استانبول شوید. این مسیر به طور تقریبی 70 ساعت زمان می برد. هر چند بازه های پیاده و سوار شدن و همچنین چک کردن مدارک ممکن است زمان بر باشند. برای مدارک حتما گذرنامه ای با 6 ماه اعتبار و کارت واکسن کوید-19 را همراه داشته باشید.

تور استانبول زمینی با خودرو شخصی

این حالت دردسرهای فراوانی خواهد داشت. از خستگی راه طولانی که بگذریم، پیش از سفر باید کارهای زیادی را انجام دهید. ابتدا باید خودرو را کاپیتاژ کرده، سپس گواهینامه بین المللی بگیرید، پلاک ترانزیت تهیه کنید و گواهی بین المللی مالکیت خودرو را تهیه نمایید. احتمالا اگر بخواهید این کار را انجام دهید باید سفر خود را چندین ماه به عقب بیندازید. علاوه بر آن، قیمت بنزین در ترکیه بالا است و باید هزینه آن را هم در نظر بگیرید.

تور استانبول زمینی با اتوبوس

تورهای استانبول به صورت زمینی از تهران آغاز می شوند. مسیر خروجی آنها از تبریز است پس شاید بتوانید در مسیر به آنها ملحق گردید. اتوبوس به طور کل برای مسافرت های گروهی عالی است. در عین حال که از محیط اطراف لذت می برید، با دوستان و آشنایان خود صحبت خواهید کرد و حتی دورهمی آواز می خوانید و تفریح می کنید. در مسیر در نقاطی توقف برای استراحت خواهید داشت. در این توقف ها با محیطی جدید آشنا خواهید شد و خاطرات بیشتری از سفر خود کسب می کنید.

اتوبوس های جدید ویژگی های مفیدی برای راحتی مسافران دارند. اکثر VIPها دارای محل شارژ و اینترنت هستند. 25 نفر ظرفیت دارند در نتیجه هر فرد فضای شخصی خود را خواهد داشت تا استراحت کند. تور استانبول زمینی از تهران از ترمینال های بیهقی و غرب آغاز می شود. از شهرهای قزوین، میانه، تبریز، مرند و ماکو گذر خواهید کرد تا به مرز بازرگان برسید. پس از آن با اتوبوس های ترکی به مسیر خود ادامه خواهید داد. در اتوبوس عصرانه و میانه وعده سرو می شود و در هر چهار ساعت یک توقف خواهید داشت. از آنجایی که سفر طولانی است (در حدود 36 ساعت) بهتر است خوراکی و غذا خود را از قبل تهیه کنید.

قیمت تور استانبول زمینی بسیار کمتر از تور هوایی است. محل اقامت می توانید در این هزینه تاثیر گذار باشد و به نسبت تعداد روزهای اقامت نیز هزینه افزایش یا کاهش خواهد یافت.

تور هوایی استانبول

در مقایسه با تور زمینی (چه با قطار و چه اتوبوس) شما تنها 3 ساعت و 30 دقیقه در مسیر خواهید بود. سریع تر به مقصد خواهید رسید و گشت و گذار آغاز خواهد شد. بسیاری از افراد به دلایل مختلف نمی توانند برای مدت طولانی بنشینند. سفرهای طولانی می تواند باعث ناراحتی در کمر یا پا گردد، به خصوص اگر افراد مسن باشند.

تورهای استانبول هوایی از چندین شهر برگزار می شوند. در نتیجه لازم نیست حتما به تهران رفته و سفر خود را از آنجا آغاز کنید. تور استانبول هوایی از تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد نیز برگزار می شود. هر چند، تعداد سفرها از تهران به استانبول بیشتر است و اگر قیمت یا روز خاصی مد نظر دارید شاید در پروازهای تهران پیدا کنید.

پس ویژگی های برتز سفر هوایی به استانبول نسبت به سفر زمینی تا بدین جا، سرعت بیشتر در رسیدن به مقصد و امکان سفر از چندین شهر مختلف است.

در هواپیما این امکان را دارید را استراحت کنید از خوراکی هایی که ارائه می شود لذت ببرید و هر زمان که بخواهید به توالت بروید. می توانید با بهترین ایرلاین ها سفر کنید و صندلی های بیزینس را تهیه نمایید تا جای بیشتری در طول سفر داشته باشید.

امّا از نکات منفی سفر با هواپیما، تاخیرهای زمانی آن است. همچنین، برخی افراد نمی توانند ارتفاع زیاد را تحمل کنند و پرواز برای آنها غیرممکن است. علاوه بر آن، شما تنها منظره ای دوردست از محیط را خواهید داشت و جزئیات را نخواهید دید. سفرهای زمینی این امکان را می دهند تا جزئیات بیشتری را ببینید و با فرهنگی و شیوه زندگی در آن منطقه اشنا گردید. همچنین، تور استانبول هوایی هزینه بیشتری خواهد داشت.

مسئله هزینه در فصل های مختلف ممکن است متفاوت باشد. در فصل هایی که اوج زمان گردشگری هستند، هزینه هم برای پرواز و هم به صورت زمینی افزایش خواهد یافت. هر چند که سفر زمینی باز هم به نسبت ارزان تر خواهد بود. امّا برای افرادی که مدت زمان کوتاه تعطیلات دارند سفری طولانی امکان پذیر نیست. زمانی که در سفر هستند نیز بخشی از هزینه آنها خواهد بود. در نتیجه، ترجیح این گروه از افراد آن است که با هواپیما زودتر به مقصد برسند و تفریح خود را آغاز کنند.

ثبت نام تور استانبول

به ویژگی های سفر زمینی و هوایی به استانبول پرداختیم. انتخاب شیوه سفر به شما وابسته است. اگر شیوه سفر را انتخاب کرده اید، با مشاوران ما تماس گرفته و پس از انتخاب تور زمینی یا هوایی، هتل دلخواه برای اقامت و طول مدت سفر خود را بازگو کنید. مشاوران تور بهترین مسیر و زمان حرکت را مشخص خواهند نمود.

خرید بلیط و هماهنگی های لازم برای سفر رفت و برگشت توسط تور انجام خواهد شد. ترانسفر از فرودگاه تا هتل نیز بر عهده تور خواهد بود. شما در هتل دلخواه خود اقامت خواهید کرد و سپس، در طول روز با گشت تور همراه می شوید تا از مکان های دیدنی استانبول بازدید کنید. تورلیدر به زبان های انگلیسی و ترکی مسلط است و در هنگام بازدید از بازار یا مراکز خرید شما را راهنمایی خواهد نمود. پس اگر آماده سفر هستید، با مشاوران تماس گرفته و جهت ثبت نام تور استانبول اقدام نمایید.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW