درباره تور ارمنستان

گردشگری امیری 08 تیر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 11 دقیقه

تور ارمنستان

خیلی از گردشگران ایرانی علاقه مند به سفر دوستدارند تا به کشور های همسایه سفر داشته تا بتوانند تجربه جدیدی را کسب کنند و آداب رسوم ملل مختلف و کشور های همسایه را بیشتر از قبل بشناسند، ارمنستان یکی از آن کشور هایی است که سفر به آن طرفداران زیادی در ایران دارد، چرا که هم می توانند از مراکز تفریحی آن استفاده کنند و همچنین با قیمتی مناسب سفری فوق العاده را تجربه کنند، اگر می خواهید سفری به یک کشور دیگر را تجربه کنید که نزدیک به ایران است و برای سفرتان بودجه ای محدود در نظر گرفته اید تور ارمنستان می تواند برای شما یک گزینه مناسب باشد.

معرفی کشور ارمنستان

کشور ارمنستان در جنوب خود با ایران هم مرز است در شما با گرجستان و در سمت شرق نیز با آذربایجان هم مرز است، این کشور به عنوان یکی از با قدمت ترین کشور های دنیا شناخته می شود، در این کشور تمدن کهن در جریان است، شما می توانید در جای جای شهر های ارمنستان می توانید آثار تاریخی مختلفی را منتسب به دوران باستان و حتی پیش از باستان مشاهده کنید.

مساحت کشور ارمنستان نزدیک به 30000 کیلومتر مربع است، و نزدیک به 3 میلیون جمعیت را در خود جای داده است، و تا پیش از انحلال اتحاد جماهیر شوروی به عنوان یکی از مهمترین مراکز مهم صنعتی شوروی محسوب می شد. ارمنستان اولین کشوری است که دین رسمی خودش را در قرن  4 میلادی به مسحیت تغییر داد. نام کشور ارمنستان در زبان بومی هایک است، که در سده های میلادی با اضافه شدن پسوند فارسی ستان، به هایستان تغییر یافت. نام هایک برگرفته از بنیان گذار ملت ارمن است، طبق اسناد تاریخی و البته در آمیده با افسانه ها هایک از نوادگان حضرت نوح بوده است که در مقابل پادشاهی بابل قیام کرده و سرزمین ارمنستان را به وجود آورده است از این رو هایک یک شخصیت بسیار پر اهمیت برای مردمان ارمن است، و همیشه در متون تاریخی ملت ارمنستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

معرفی تور ارمنستان

اگه به دنبال تجربه ای جدید در طول سفر خودتان هستید ارمنستان می تواند به عنوان یکی از کشور های همسایه ایران برای شما گزینه ای مناسبی باشد، با سفر به ارمنستان می توانید از منظره های گردشگری و آثار تاریخی و فرهنگی ارمنستان دیدن کنید، این کشور پر است از مناظر طبیعی دیدنی و البته مکان های گردشگری مختلف البته آثار باستانی ارمنستان را ها نباید از قلم انداخت در این مطلب سعی می کنیم تا اماکن مهم ارمنستان را به شما معرفی کنیم.

مجسمه مادر :اغلب مجسمه ‌هایی که در شهرهای مختلف در سراسر جهان قرار دارند، از اهمیت فرهنگی زیادی برخوردارند، مخصوصا اگر نشان دهنده بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ آن کشور باشند. مجسمه‌ مادر ارمنستان از مهم ‌ترین جاهای دیدنی این کشور است که در پایتخت ارمنستان قرار گرفته است و داستان آن به قرن بیستم باز می گردد، یک مجسمه‌ عظیم و ریز ترین جزئیات که نمادی از پیروزی و شادی است و با قرارگیری در پارک پیروزی از هر نقطه شهر ایروان قابل دیدن است. این مجسمه با ابعاد 22 متر به عنوان یکی از بزرگترین مجسمه های ارمنستان شناخته می شود، باید بدانید که مجسمه مادر نشان دهنده پایان استعمار 70 سال شوروی در این کشور است.

کاسکاد ایروان : مجموعه گردشگری کاسکاد ، راه ‌پله ای زیبا و عظیمی است که در کشور ارمنستان واقع شده است و مرکز شهر ایروان را به پارک های اطراف متصل می کند. این مجموعه در میان گردشگران ایرانی به هزارپله شناخته می شود، در بالای این مجموعه می توانید چشم اندازی زیبا از شهر ایروان مشاهده کنید، اگر جزو آن دسته افرادی هستید که از بالا رفتن پله ها خوشتان نمی آید و یا اینکه توانایی بالا رفتن از پله های متعدد را ندارید می توانید از پله برقی که در این مجموعه قرار داده شده است استفاده کنید. این مجموعه در کنار موزه هنر کافسجیان قرار داده شده است که می توانید آثار هنری مختلف بی نظیری را در آن مشاهده کنید.

صومعه گغارد :یکی از جذاب ‌ترین اماکن گردشگری ارمنستان که هم جنبه معنوی هنری دارد و هم جنبه تاریخی صومعه گغارد است، اگر می خواهید به ارمنستان سفر کنید حتما دیدن این صومعه را از دست ندهید. این بنای معنوی صومعه ‌ای قرون وسطایی است که بخشی از آن روی کوه و در دل صخره‌ا و کوه های سنگی تراشیده شده است. قدمت کلیسای اولیه به 1215 میلادی بر می ‌گردد .طراحی و معماری ای که در ساخت این صومعه بکار رفته آن را نسبت به سایر صومعه های موجود متمایز می کند.

دریاچه سوان : این دریاچه به عنوان بزرگ‌ ترین دریاچه منطقه قفقاز شناخته می شود که از مهم‌ ترین جاهای دیدنی ارمنستان محسوب می شود و آب زلال این دریاچه در میان کوه های اطراف منظره ای بسیار جذاب را درست کرده است. این دریاچه استثنایی در میان مردم ارمنستان  به چشمان آبی ارمنستان و جواهر ارمنستان شهرت دارد و از جمله  تفریحات گردشگران در آن می‌ توان به ورزش‌های آبی از جمله قایق رانی و ماهیگیری ، شنا و آب ‌تنی، پیاده‌روی د رکناره ساحل دریاچه و همچنین لذت بردن از ماهی کبابی به سبک ارمنی در رستوران‌های ساحلی اشاره کرد.

معبد گارنی :می توان این معبد را به عنوان تنها یادگار ارمنستان از دوران پیش از مسیحیت دانست که به ‌دلیل اهمیتش نسبت به سایر آثار تاریخی این منطقه مورد توجه بسیاری از گردشگران در سراسر جهان قرار گرفته است . این معبد در 34 کیلومتری شهر ایروان در روستای گارنی قرار گرفته است و به دستور پادشاه تیرداد اول برای خدای مهر ساخته شده است. بعد از روی  آوردن ملت ارمن به دین مسیحیت اکثریت معابد و آثار تاریخی مربوط به دوران پیش از مسیحیت که برای سایر خدایان ساخته شده بود تخریب شدند، اما به دلیل اهمیت این معبد در میان مردم این معبد جزو تنها ترین آثار به جا مانده از تاریخ باستان ارمنستان باقی مانده است که در سال های اخیر مورد مرمت قرار داده شده است.

اگر می خواهید سفری ویژه را تجربه کنید و برای این کار بودجه محدودی دارید بهترین گزینه برای شما تور ارمنستان است با تهیه این تور می توانید خاطرات و تجارب بسیار متفاوتی را کسب کنید در این مطلب سعی کردیم تا شما را با کشور ارمنستان آشنا کنیم و همچنین مراکز تفریحی و گردشگری این کشور را به شما معرفی کنیم امیدوارم از مطلب استفاده کرده باشید.

چرا ما ؟

مجموعه ما مجری مستقیم تور های ارمنستان می باشد، از این منظر شما میتوانید آفر ها و پکیج های ما را از طریق کلیک بر کلمه تور ارمنستان مشاهده فرمایید. همچنین شما عزیزان میتوانید پکیج های نوروزی ما را با کلیک بر تور ارمنستان ویژه نوروز مشاهده کنید.



مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW