سفر هوایی و زمینی به وان ترکیه

گردشگری .. 13 خرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

وان شهری زیبا در شرق ترکیه است که چیزهای زیادی برای ارائه به بازدید کنندگان دارد. خواه به کاوش در بنا های باستانی، لذت بردن از غذاهای لذیذ محلی، یا صرفاً تماشای مناظر طبیعی خیره ‌کننده علاقه‌ مند باشید، در وان چیزی برای همه وجود دارد. اما چگونه می توان به آنجا رسید؟ در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به گزینه های مختلف سفر هوایی و زمینی به وان ترکیه.

سفر هوایی به وان ترکیه

راحت ترین راه برای رسیدن به وان از طریق راه هوایی است. فرودگاه فریت ملن وان توسط چندین شرکت هواپیمایی بزرگ از جمله ترکیش ایرلاینز، پگاسوس ایرلاینز و سان اکسپرس خدمات رسانی می کند. از استانبول روزانه چندین پرواز به وان انجام می شود که مدت زمان پرواز آنها تقریباً 2 ساعت است.

یکی از مزایای پرواز به وان این است که با نزدیک شدن به شهر می توانید از مناظر خیره کننده کوه های اطراف لذت ببرید. در یک روز صاف، حتی ممکن است نگاهی اجمالی به دریاچه وان، یکی از بزرگترین دریاچه های جهان، بیاندازید.

سفر زمینی به وان ترکیه

اگر به دنبال راه های ماجراجویانه تری برای رسیدن به وان هستید، ممکن است بخواهید سفر زمینی را در نظر بگیرید. بسته به اینکه از کجا شروع می کنید، گزینه های مختلفی وجود دارد.

اگر در حال حاضر در ترکیه هستید، می توانید از چندین شهر بزرگ از جمله استانبول، آنکارا و دیاربکر با اتوبوس به وان بروید. سفر از استانبول تقریباً 22 ساعت و از آنکارا حدود 16 ساعت طول می کشد. اتوبوس ها عموما راحت هستند و امکاناتی مانند تهویه مطبوع، وای فای و توالت های داخل هواپیما را ارائه می دهند.

گزینه دیگر رانندگی به وان است. اگر از استانبول می آیید، سفر حدود 20 ساعت طول می کشد، در حالی که سفر از آنکارا حدود 14 ساعت طول می کشد. به خاطر داشته باشید که جاده ها در شرق ترکیه می توانند چالش برانگیز باشند، به خصوص در ماه های زمستان که برف و یخبندان رایج است.

در نهایت، اگر از خارج از ترکیه می‌آیید، می‌توانید با قطار به شهر تاتوان که در ساحل دریاچه وان قرار دارد بروید. از آنجا می توانید با کشتی یا اتوبوس به وان بروید. سفر از آنکارا تا تاتون حدود 24 ساعت و از استانبول حدود 40 ساعت طول می کشد.

نکاتی درباره سفر زمینی و هوایی به وان ترکیه

اگر قصد سفر به وان را دارید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. اولاً، توجه به این نکته مهم است که وان در شرق ترکیه، که منطقه ای عمدتا کرد نشین است، واقع شده است. به این ترتیب، اگر کردی یا ترکی صحبت نکنید، ممکن است با برخی از موانع زبانی روبرو شوید. با این حال، بسیاری از مردم در وان انگلیسی صحبت می کنند، بنابراین شما باید بتوانید با برخی از عبارات اساسی کنار بیایید.

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که وان در طول ماه‌های تابستان بسیار گرم می ‌شود و دمای آن اغلب بیش از 30 درجه سانتی‌گراد (86 درجه فارنهایت) است. اگر قصد دارید در این مدت به این شهر سفر کنید، حتما از کرم ضد آفتاب فراوان استفاده کنید و هیدراته بمانید.

جاذبه های شهر وان ترکیه

وقتی نوبت به کاوش در شهر می رسد، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. یکی از جاذبه های برتر جزیره آکدامار است که در وسط دریاچه وان قرار دارد. این جزیره محل قرارگیری کلیسای آکدامار، یک کلیسای باستانی ارمنی است که قدمت آن به قرن دهم بازمی گردد. این کلیسا به خاطر حکاکی‌ های سنگی پیچیده و موقعیت مکانی زیبایش شناخته می ‌شود که آن را به جاذبه ‌ای برای بازدید کنندگان از وان تبدیل می‌ کند.

اگر به تاریخ علاقه دارید، حتما قلعه وان را که در قرن نهم قبل از میلاد ساخته شده است، ببینید. این قلعه مناظر خیره کننده ای از منطقه اطراف ارائه می دهد و گواهی بر تمدن باستانی است که زمانی در وان رشد می کرد.

در نهایت، هیچ سفری به وان بدون امتحان برخی از غذاهای محلی کامل نخواهد بود. وان به خاطر صبحانه‌های خوشمزه ‌اش که معمولاً شامل انواع پنیر، زیتون و شیرینی است، معروف است. از دیگر غذا های محلی می توان به خورش بره، برگ انگور شکم پر و باقلوا اشاره کرد.

اگر به دنبال فعالیت در فضای باز هستید، وان چیزهای زیادی برای ارائه دارد. این شهر در نزدیکی کوه نمروت قرار دارد که یک مقصد محبوب برای پیاده روی و کوهنوردی است. این کوه خانه چندین مقبره و مجسمه باستانی است که کاوش جذابی را به وجود آورده است.

دریاچه وان همچنین یک مقصد محبوب برای ورزش های آبی مانند شنا، کایاک سواری و ماهی گیری است. این دریاچه به دلیل آب‌های شفاف و مناظر زیبای خود شناخته شده است که آن را به مکانی عالی برای یک سفر یک روزه یا تعطیلات آخر هفته تبدیل کرده است.

برای علاقه مندان به فرهنگ و هنر، وان دارای صحنه موسیقی و رقص پر جنب و جوش است. این شهر میزبان چندین گروه موسیقی سنتی است که به طور منظم در جشنواره ها و رویدادهای محلی اجرا می کنند. همچنین چندین موزه و گالری وجود دارد که تاریخ و فرهنگ غنی وان و منطقه اطراف آن را به نمایش می گذارد.

اگر با بچه‌ ها به وان سفر می‌ کنید، فعالیت‌های خانوادگی زیادی برای لذت بردن وجود دارد. این شهر دارای چندین پارک و زمین بازی و همچنین یک باغ وحش و یک آکواریوم است. چندین رستوران و کافه مناسب برای خانواده‌ ها نیز وجود دارد که می ‌توانید در حین بازی کودکانتان از یک وعده غذایی لذت ببرید.

سخن پایانی

در پایان، سفر هوایی و زمینی به وان ترکیه یک ماجراجویی هیجان انگیز است که مناظر خیره کننده ای از کوه های اطراف و مناظر طبیعی را ارائه می دهد. چه پرواز را انتخاب کنید و چه از راه زمینی، چندین گزینه راحت و راحت در دسترس است. پس چرا برنامه ریزی سفر خود را از امروز شروع نکنید و تمام چیزهایی که وان ارائه می دهد را کشف نکنید؟

ما مجری مستقیم تور وان

ما مجری مستقیم  تور وان  با نازلترین قیمت ها هستیم. از این رو با کلیک بر تور وان شما عزیزان می توانید از آفر های بی نظیر و بی رقیب ما مطلع شوید.

انواع تور وان

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW