قیمت تور استانبول به مدت 2 تا 10 شب

گردشگری امیری 25 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 19 دقیقه

از آنجایی که شهر استانبول یکی از متنوع ترین، خارق العاده ترین و پر جنب و جوش ترین شهرهای جهان است، همیشه دلیل برای سفر به آن پیدا خواهید کرد. تنها چند شهر در جهان است که این چنین تکاپو و هیجان را از خود متصاد می کند و با این حال، تجربه و لذت بردن از آنها به اندازه استانبول نمی تواند لذت بخش باشد. موقعیت جغرافیایی و همچنین تاریخ عنی آن محلی برای جذب فرهنگ های مختلف شده است.

نگاهی سریع به ویژگی های شهر استانبول برای سفر

  • بیش از 8500 سال تاریخ
  • پایتخت سه امپراطوری باشکوه؛ روم، بیزانس و عثمانی
  • ترکیبی جادویی از دو قاره و اتصال شرق و غرب
  • آمیختگی فرهنگ های اسلامی و مدیترانه ای
  • جمعیت بیش از 15 میلیون نفر
  • یکی از قلب های اصلی ترافیک هوایی جهان با دو فرودگاه بین المللی
  • پنجمین شهر پربازدید جهان
  • در سال 2010 پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شد
  • در 2012 به عنوان پایتخت ورزش اروپا
  • یکی از مقاصد پیشرو کنگره در جهان
  • بیش از 75 موزه
  • بیش از 100 مرکز خرید پر جنب و جوش و چهار بازار تاریخی
  • 5 کاخ امپرطوری و بسیاری کاخ های تابستانی، آلاچیق ها و عمارت های زیبا
  • شبکه حمل و نقل عظیم مترو، تراموا، اتوبوس، کشتی و ...
  • شهری چهار فصل و زیبا

چرا به استانبول سفر کنیم؟

قیمت تور استانبول را مسائل زیادی تعیین می کنند. امّا شاید برایتان این سوال ایجاد گردد که چرا استانبول را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنیم و این هزینه را بپردازیم؟ در ادامه به هزینه خواهیم پرداخت امّا اجازه دهید تا از دلایل مثبت تور استانبول برایتان بگویم.

استانبول یک کلان شهر متنوع و پر جاذبه است. گردشگران هر ساله از نقاط مختلف جهان به این شهر جادویی سفر می کنند. همزیستی چندین تفکر و روش زندگی در این شهر باعث شده تا هر نقطه از آن ویژگی خاص خود را داشته باشد.

جاذبه های تاریخی

مناظر تاریخی شهری که پایتخت 3 امپراتوری بزرگ بوده است، خیره کننده هستند. به خصوص اگر به تاریخ علاقمند باشید، تور استانبول بهترین گزینه خواهد بود. برخی از با ارزش ترین گنجینه های جهان را در کاخ توپکاپی خواهید دید. بناهای تاریخی مانند قنات های رومی، کلیساهای بیزانسی، برج های ونیزی، کاخ های عثمانی از دوره های بیزانس، عثمانی و ترک شما را به سمت خود دعوت می کنند.

ایاصوفیه یکی از پربازدیدترین مناظر جهان است. قبلا کلیسا و مسجد بوده و سپس در دوره ای به صورت موزه  فعالیت می کرده است. اولین بار در سال 325 پس از میلاد ساخته شد، 2 بار فرو ریخت و 3 بار بازسازی شده است. نگهداری از چنین بناهای ارزشمندی وظیفه هر ملت است و مردمان استانبول به نظر به این مسئله خوب آشنا هستند. ایا صوفیه پس از فتح استانبول توسط امپرتوری عثمانی در سالل 1453 به مسجد تبدیل شد. در سال 1935 به موزه تبدیل شد و سرانجام در ژوئیه 2020 دوباره به عنوان مسجد استفاده شد. به عنوان یکی از بزرگترین آثار معماری جهان اعلام شد. به عنوان هشتمین عجایب جهان شناخته شده است. اگر با تور استانبول همراه گردید، به بازدید این مکان و دیگر مکان های تاریخی و زیبای استانبول خواهید رفت.

حمام های ترکی

اگر مناظر تاریخی شما را جذب نکرده است، اجازه دهید تا به مکانی اشاره کنیم که خستگی از تن شما جدا می شود. حمام های ترکی از زمان رومیان نقش مهمی در استانبول داشته اند. محلی برای مردان و زنان که به استراحت بپردازند. گردشگران سراسر دنیا به این حس نوستالژیک به این حمام های می آیند. جایی که اتاق بخار و یک مشت و مال منظر شما است. حمام های مختلفی در شهر استانبول هستند از ایاسوفیه حورم سلطان تا حمام های ساده تری مانند Çinili Hamamı  که هر سبک سنتی خود را حفظ کرده اند.

غذاهای ترکی

غذاهای ترکی این امکان را می دهند تا طعم جدیدی را تجربه کنید. از شیرینی های خوش گرفته تا غذاهای لذیذ گوشت، ماهی و سبزیجات در شهر دیده می شوند. غذاهای ترکی منعکس کننده ترکیب آشپزی فرهنگ های مختلف در این شهر است. کباب های ترکی، مزه ها و غذاهایی که بیشتر بر پایه گوشت هستند، طرفداران زیادی دارند. همچنین شیرینی های ترکی مانند باقلوا بسیار محبوب هستند. امّا غذاهای جهانی نیز در این شهر دیده می شوند از جمله غذاهای مدیترانه ای، ژاپنی، ایتالیایی، فرانسوی، ترکی، هندی، چینی، پرتغالی و تایلندی.

امیدواریم با تور همراه گردید تا پس از یک حمام دلچسب به رستوران های زیبای شهر رفته و از غذاهای لذیذ بچشید.

بهترین زمان برای تور استانبول

اشاره کردیم که بر قیمت تور استانبول عوامل مختلفی تاثیر می گذارند. از جمله محلی که اقامت می کنید، طول اقامت شما، هزینه ترانفسر در شهر و مسائلی از این دست. یکی از این عوامل زمان سفر شما خواهد بود. اگر در فصلی سفر کنید که زمان اوج سفرهای تفریحی است، قیمت ها تا حد زیادی افزایش می یابد. هر چند استفاده نمودن از تورهای لحظه آخری استانبول و پروازهای چارتری به استانبول هزینه شما را تا حد قابل توجه ای کاهش می دهد.

آنچه به عنوان بهترین زمان به استانبول اعلام شده، میان ماه های می و آوریل یعنی از اسفند تا اردیبهشت است. به طور کل فصل بهار و پاییز بهتر خواهد بود. امّا از آنجایی که گردشگران زیادی فصل تابستان را انتخاب نمی کنند، شاید فرصتی باشد تا با هزینه ای کمتر به این شهر سفر کنید.

قیمت تور استانبول

برای سفر به این شهر زیبا ابتدا باید تعداد روزهای مد نظر خود را با مشاوران ما بیان نمایید. همچنین، قیمت هتل ها از سه تا پنج ستاره متفاوت هستند و این مسئله به بودجه شما وابسته خواهد بود. برای یک اقامت چهار روزه از تهران با پرواز قشم ایران به استانبول هزینه پایه 13 میلیون تومان اعلام شده است. دقت کنید این هزینه میزان پایه برای 4 روز در یک هتل سه ستاره است و در حال حاضر (زمانی که مقاله نوشته شده) این قیمت اعلام گردیده. به نسبت تعداد روز این هزینه افزایش یا کاهش خواهد یافت. در اواخر پاییز و زمستان قیمت ها کاهش پیدا می کنند. همچنین بین هتل ها، هتل های چهار ستاره بهترین گزینه هستند چرا که استاندارد خدمات آنها مناسب است و در عین حال به اندازه هتل های 5 ستاره گران نیستند.

قیمت تور استانبول به مدت 7 شب و 8 روز در زمان نوشتن این مقاله در حدود 18 میلیون تومان اعلام گردیده. این قیمت نیز برای هتل سه ستاره است و برای هتل های چهار ستاره این قیمت به 19 تا 35 میلیون تومان می رسد. همچنین، اگر به تنهایی سفر می کنید و اتاق یک تخته می خواهید، ممکن است هزینه آن افزایش یابد. هر چند تور مسافرتی استانبول هماهنگی های لازم را انجام می دهد تا تور از تخفیفات ویژه گروهی برخوردار گردد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه خرید بلیط تور استانبول و انتخاب هتل با مشاوران سیوان دشت در تماس باشید.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW