ارزان ترین تور ارمنستان به صورت زمینی و هوایی

گردشگری امیری 16 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 17 دقیقه

تعداد کمی از ملت های کهن هستند که تاریخی به اندازه ارمنستان باستانی، پیچیده و پر از تراژدی دارند. فرهنگی غنی و متداومش باعث شده تا مقصدی مهم برای گردشگری گردد. با این حال، به دلیل همسایگی با ترکیه و گرجستان، ممکن است کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد. امّا کسانی که به آن سفر کرده اند مجذوب تاریخ، بناهای شگفت انگیز و مناظر زیباش شدهند. نقاط بکرش همچنان دست نخورده هستند و جاده های ناهمواری را باید پیمود تا به این نقاط زیبا دست یافت. امّا تمام ویژگی ها باعث می شود تا سفر به این کشور ارزشمندتر گردد. روش های زیادی برای سفر به ارمنستان وجود دارد. در این مقاله سعی داریم تا به ارزان ترین تور ارمنستان چه به صورت زمینی و هوایی اشاره کنیم.

روش های سفر به ارمنستان

اگر خودتان قصد سفر به ارمنستان، بدون خرید تور را داشته باشید، روش های مختلفی پیش رو خواهید داشت. می توانید با ماشین شخصی، اتوبوس یا هواپیما به کشور سفر کنید. امّا با سفر با تور در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد. تور ارزان ارمنستان به راحتی با اتوبوس و هواپیما انجام می شود. تور چارتری ارمنستان و تورهای لحظه آخر را از دست ندهید تا با کمترین هزینه به این کشور زیبا سفر کنید.

تور زمینی ارمنستان

در ابتدا باید اشاره کنیم که، برای سفر به کشور ارمنستان به ویزا نیاز نخواهید داشت امّا گذرنامه شما باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. حتما پیش از خرید تور این مسئله را بررسی کنید. مشاوران تور ارمنستان به شما اعلام خواهند کرد که چه مدارک دیگری را لازم است به همراه داشته باشید. امّا بپردازیم به تور زمینی به ارمنستان که با اتوبوس انجام می شود.

تور زمینی با اتوبوس به سوی ارمنستان

رانندگی برای یک سفر طولانی خستگی به همراه دارد. علاوه بر آن، نمی توانید از مناظر اطراف لذت ببرید. هزینه های بنزین یا خرابی ماشین هم دردسر خودش را دارد. پس اگر می خواهید زمینی تور ارمنستان را انجام دهید، سفر با اتوبوس بهترین گزینه است.

فاصله تهران تا پایتخت ارمنستان، ایروان در حدود 1195 کیلومتر است. اتوبوس های تور از تهران حرکت خواهند کرد. تور اعلام خواهد کرد که برای حرکت در پایانه غرب (آزادی) یا پایانه بیهقی (آرژانتین) حضور پیدا کنید. قیمت بلیط های چارتری ارزان تر از بلیط های معلوم است، پس با انتخاب تور ارمنستان در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد. اتوبوس ها به سوی تبریز حرکت کرده و پس از 600 کیلومتر به آن می رسند، سپس به سوی جلفا و پس از آن به مرز نردوز خواهید رسید. اینجا یک توقف طولانی، در حدود دو تا سه ساعت خواهید داشت تا چک بازرسی انجام گردد.

پس از مرز 380 کیلومتر در راه خواهید بود تا به ایروان برسید. در کل زمان تقریبی سفر شما با اتوبوس 20 ساعت خواهد بود. البته این عدد دقیق نیست و تنها ایده ای کلی از طول سفر را به شما می دهد.

سفر با اتوبوس های مجهز VIP باعث می شود تا فضای کافی برای استراحت را داشته باشید. این اتوبوس ها دارای اینترنت و شارژ هستند. اگر با تور همراه گردید، با هزینه ای کمتر می توانید سفر خود به ارمنستان را آغاز کنید.

سفر زمینی به ارمنستان با قطار

در حال حاضر، هیچ مسیر ریلی مستقیمی شما را به ارمنستان نمی رساند. امّا اگر قصد دارید تا با قطار سفر کنید باید چند بار پیاده و سوار وسیله ای نقلیه دیگر شوید. ابتدا از هر شهری که هستید با قطار خود را به آذربایجان شرقی برسانید. در اینجا باید از مرز عبور کرده و سپس سوار اتوبوس یا خودرو بشوید. مسیر دیگری که می توانید انجام دهید آن است که از هر نقطه ایران خود را با قطار به شهر جلفا برسانید و سپس از مرز خارج بشوید. با این حال این نوع سفر پیچیدگی و خستگی خود را دارد و تنها در داخل کشور می توانید با قطار سفر کنید، پس انتظار نداشته باشید که تور ارمنستان این حالت را پشتیبانی کند.

تور هوایی ارمنستان

راحت ترین و سریع ترین روش برای رسیدن به ارمنستان، تور هوایی است. شما مستقیم از تهران به ایروان در عرض یک ساعت و سی دقیقه خواهید رسید. ایرلاین های مختلفی از این پرواز پشتیبانی می کنند. یکی از شرکت های هواپیمایی محبوب، ماهان در طول هفته 5 پرواز به ایروان انجام می دهد. شما در فرودگاه بین المللی زوارتنوتس فرود خواهید آمد و در عرض 20 دقیقه با تاکسی به مرکز شهر خواهید رسید.

تور کمک می کند تا بلیطی با هزینه کمتر تهیه کنید و همچنین رفت و برگشت شما را پشتیبانی می کند. ترنسفر شما از فرودگاه به هتل مد نظر نیز توسط تور انجام خواهد شد. با این حال، هزینه آن به نسبت از حال زمینی بیشتر است. امّا برای افرادی که نمی توانند مسیرهای طولانی را تحمل کنند و یا با نشستن به صورت مداوم مشکل دارند، این هزینه بیشتر ارزشش را خواهد داشت. البته، با انتخاب تورهای لحظه آخری می توانید ارزان تر سفر خود را انجام دهید.

دقت کنید، هزینه تور تنها برای بلیط نیست، زمانی که ثبت نام را بخواهید انجام دهید، هتل مد نظرتان را باید اعلام کنید. هزینه هتل انتخاب ممکن است متغیر باشد. یک هتل سه ستاره هزینه کمتری نسبت به یک هتل پنج ستاره دارد. فصل سفر نیز در این هزینه تاثیر گذار است. چه با اتوبوس و چه با هواپیما، اگر در فصل های شلوغ سفر کنید هزینه سفر افزایش می یابد. طول مدت تور نیز بر قیمت نهایی تاثیر خواهد گذاشت. اگر می خواهید در این باره بیشتر بدانید با مشاوران ما در تماس باشید.

نکاتی که قبل از سفر به ارمنستان باید بدانید

  • به ندرت کسی انگلیسی صحبت می کند. فقط روسی و ارمنی. امّا تورلیدر شما راهنمایی لازم را انجام خواهد داد.
  • بسیار کوهستانی است. پس حواستان باشید چه زمانی قصد سفر به این کشور را دارید.
  • جالب است بدانید تعداد ارمنی های خارج از ارمنستان تقریبا سه برابر بیشتر از کسانی است که در ارمنستان زندگی می کنند.

بهترین هتل های ارمنستان

در هنگام انتخاب تور تفریحی ارمنستان باید هتل خود را انتخاب کنید. هزینه هتل های سه تا پنج ستاره متفاوت است و باعث می شود تا هزینه سفر شما افزایش یا کاهش پیدا کند . در اینجا ابتدا به چند هتل پنج ستاره اشاره خواهیم داشت:

  • هتل آقابابیان
  • هتل د الکساندر لاکچری کالکشن
  • هتل گلدن پالاس ایروان
  • گرند هتل ایروان
  • هتل زاخکازور ماریوت
  • هتل گرند ایروان

هتل های 5 ستاره لاکچری محسوب می شوند. گزینه های ویژه با مناظری خاص از شهر ارائه می دهند. امّا برای یک سفر ارزان بهینه نیستند. هتل های چهار ستاره هم هزینه کمتری دریافت می کنند و هم بهترین خدمات را ارائه می دهند. هتل هایی مانند:

  • آنی سنترال این
  • هتل نورت اونیو
  • هتل نایری
  • هتل آنی پلازا
  • هتل آلبا ایروان
  • هتل مسیه 53 ایروان
  • هتل قفقاز

اگر به دنبال ارزان ترین گزینه ها هستید، هتل های سه ستاره خوبی نیز در شهر وجود دارند که هزینه های کمتر در برخواهند داشت.

  • هتل رجینه
  • هتل هرازدان
  • هتل سیلاچی
  • هتل آکواتک ریزورت اند اسپا
  • هتل شیراک
  • هتل بلا
  • هتل کسکاده

انتخاب هتل به نیاز و سلیقه شما وابسته است. امّا در نظر داشته باشید قرار نیست تمام روز را در هتل بگذرانید. در طول روز به گشت و گذار در شهر خواهید پرداخت و تنها شب را در هتل می گذرانید و روز بعد صبحانه هتل را میل خواهید کرد. پیشنهاد ما برای انجام یک سفر ارزان به ارمنستان انتخاب هتلی است که با بودجه شما هماهنگی داشته باشد.

مقالات پربازدید
newsletter
6LcMgvAjAAAAAD-ESR89fJQx25NW8DUr4QmYYTOW